2024/03/28

چرا مردم هنوز به بهترین کارفرمایان کانادا اهمیت می‌دهند؟ (۲)

چرا مردم هنوز به بهترین کارفرمایان کانادا اهمیت می‌دهند؟

با توجه به پست قبل و در ادامه ی آن، در اینجا سه روش مدیریت مبتنی بر تمرکز بر افراد ارائه شده است.

(پست قبل را از اینجا بخوانید.)

نگهداری بهتر

در کانادا، بیشترین تغییرات نیرو مربط به بخش نرم افزار است و میانگین نرخ سالانه تغییر کارمندان حدود ۱۶٫۹ درصد است. همانطور که کانادا در جهت رشد دانش اقتصادی شروه به تغییر کرده است، شرکت‌های تکنولوژی نیز به طور پیوسته، کارکنان با استعداد خود را در برابر جذب نابغه‌ها برای کارهای با درآمد بالاتر در شرکت‌های بزرگ جهانی از دست می‌دهند. در صورتی که این شرکت‌ها بتوانند بیشتر از یک سال کارکنان خود را نگه دارند، خوش شانس به حساب می‌آیند.

 

اما Axonify به شانس نیازی ندارد. این شرکت نرم افزاری که در واترلو، واقع در استان انتاریو قرار دارد و برای دومین سال به عنوان بهترین کارفرما شناخته شده است، از استراتژی‌هایی استفاده می‌کند که موجب می‌شود کارکنان احساس خوبی درباره محیط کار خود داشته باشند.

 

به عنوان مثال، کارکنانی که در پست خود ترفیع گرفته‌اند این موضوع را در یک خبرنامه هفتگی جشن می‌گیرند. انجام این کار فقط یک انگیزه برای احترام گذاشتن نیست؛ بلکه یک راه کار ساده توسط کارفرمایان برای نشان دادن این به همه کارکنان است که بدانند نظرات آن‌ها اهمیت دارد و آن‌ها فقط در انحصار تکنوکراتیک نیستند.

 

Carol Leaman، مدیر عامل شرکت می‌گوید:«هدف مشترک ما این است که کارکنان هر روز احساس کنند که ارزشمندند.»

 

رضایت بیشتر مشتریان

اگر به این موضوع اعتقاد داشته باشید که خوشحالی احساسی مسری و قابل انتقال است، به این معنا است که کارکنان راضی، تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد خواهند کرد.

 

Rob Wesseling، مدیر عامل یک شرکت بیمه می‌گوید:«ما اعتقاد داریم داشتن یک تیم متعهد منجر به داشتن کارکنانی خوشحال خواهد شد، و کارکنان خوشحال مشتریان خوشحال و راضی را برای شرکت به ارمغان می‌آورند.» این شرکتِ ارائه دهنده خدمات بیمه، طی ۱۶ سال به عنوان یکی از بهترین کارفرمایان در کانادا شناخته شده است و مفتخر است که کارکنان به طور میانگین ۱۱ سال در آن شرکت فعالیت می‌کنند. Rob می‌گوید:«این مسئله برای کسب و کار خوب است.»

 

انعطاف پذیری بیشتر

Liz Stretch، افسر ارشد در ATB Financial مستقر در آلبرتا، می گوید:«ما می دانیم که مردم کار خود را ترک نمی‌کنند، بلکه رئیس خود را ترک می‌کنند. بنابراین ما زمان زیادی را صرف آموزش مدیران خود کرده، و ابزارهای لازم برای آن‌که در پست خود بهترین باشند را در اختیار آنان می‌گذاریم».

 

موسسات مالی یک برنامه غلط توسعه مدیریتی دارند و این برنامه شامل جابه‌جایی افراد در میان محیط‌های کاری مختلف به جای ثابت ماندن در یک جا می شود. خانم Stretch می‌گوید اسب‌ها به طور غریزی به دنبال مربیان خود می‌روند. قرار گرفتن در معرض حیوانات به مربیان آموزش دهنده کمک می‌کند تا آرامش پیدا کنند، اعتماد کنند، راهنمایی کنند و نشانه‌های غیر کلامی را برای ارتباط با حیوانات بیایند. مطمئنا، تمام این مطالب را می‌توان از یک نمایش اسلاید به دست آورد، اما آن‌چه این دستاورد به کارکنان می‌بخشد خاطراتی منحصر به فرد، مهارت‌های رهبری عملی و تمایل به ماندن در یک جا می‌باشد. تا به امروز بیش از ۱۰۰۰ کارمند به دلیل این برنامه اینجا را ترک کرده‌اند؛ ولی میزان بقای کارکنان در شرکت ATB در حال حاضر ۹۲ درصد است.

error: Content is protected !!