2024/04/24

پرینس ادوارد آیلند دعوتنامه‌های جدید صادر کرد

صادر کردن دعوتنامه‌های جدید پرینس ادوارد آیلند

در تاریخ ۲۰ دسامبر، استان پرینس ادوارد آیلند یا به اختصار (PEI)  برای کاندیدها و متقاضیان مهاجرت از طریق دسته‌های اکسپرس اینتری، تاثیر نیروی کار (Labour Impact) و تاثیر کسب و کار (Business Impact) دعوتنامه‌های جدیدی برای تقاضا جهت کاندید استانی شدن صادر کرده است. به صورت کلی، ۶۵ دعوتنامه برای کاندیدهای اکسپرس اینتری و تاثیر نیروی کار و ۹ دعوتنامه نیز برای کاندیدهای برنامه‌ی ویزای کار ( Business Impact) صادر شده است.

تعداد کاندیدای اکسپرس اینتری دعوت شده هنوز مشخص نیست و نمی‌دانیم که حداقل امتیاز آن‌ها چند بوده است زیرا برنامه مهاجرت استانی پرینس ادوارد آیلند (PEI PNP) جزییات بیشتری در این زمینه ارائه نکرده است. PEI PNP در سال ۲۰۱۸ تا اکنون ۱,۲۴۰ دعوتنامه از طریق دسته‌های اکسپرس اینتری و Labour Impact صادر کرده است که به عبارتی، ۸۶ درصد کل دعوتنامه‌های صادر شده طی امسال از طریق دسته‌های مهاجرتی مختلف این استان را در بر می‌گیرد.

 

گفتنی است دسته‌ی اکسپرس اینتری استان PEI برای کاندیدهایی است که در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل دارند؛ سیستم اکسپرس اینتری هم سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر مبنای امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیاز می‌دهد. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را کسب کنند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها یک ITA (یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود.

 

کاندیدهای اکسپرس اینتری برای اینکه واجد شرایط کاندید استانی شدن باشند باید ابتدا یک ابراز تمایل یا Expression of Interest (EOI)  در PEI PNP ثبت کنند. سپس بر اساس اطلاعاتی که در زمینه تحصیلات، سابقه کار و تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی ارائه می کنند و نیز سایر اطلاعات وارده رتبه بندی می شوند. بعد از آن EOI ها بازبینی می‌شوند و بر اساس عوامل شش‌گانه‌ی سن، زبان، سابقه کار، اشتغال و قابلیت تطبیق‌دهی تا حد اکثر ۱۰۰ امتیاز دریافت می‌کنند. سپس برای آن دسته از کاندیدها که بر اساس سیستم امتیازدهی منحصر به فرد PEI PNP بالاترین امتیاز را دارند جهت تقاضا جهت کاندید استانی شدن دعوتنامه صادر می‌شود.

 

کاندیدهای اکسپرس اینتری می‌توانند هم با داشتن پیشنهاد کار از استان PEI و هم بدون داشتن پیشنهاد کار از این استان، برای کاندید استانی شدن تقاضا ارائه کنند. مواردی بوده است که PEI PNP با کاندیدهای اکسپرس اینتری که Expression on Interest ارائه نکرده بودند ولی شرایطشان با نیازهای بازار کار استان تطابق داشته تماس گرفته است.

 

دسته‌ی Labour Impact استان PEI نیز بر مبنای EOI فعالیت می‌کند و به سه مسیر مهاجرتی تقسیم می‌شود: کارگر ماهر، کارگر مهم و فارغ‌التحصیل بین المللی. کاندیدهای این مسیرها یا باید در حال حاضر برای یک کارفرمای اهل استان PEI مشغول به کار باشند و یا از یک کارفرمای اهل PEI دارای پیشنهاد کار باشند. شایان ذکر است که حداقل امتیاز کاندیدهای Business Impact :  مسیر ویزای کار نیز که طی پذیرش ۲۰ دسامبر برای آن‌ها دعوتنامه صادر شده بود ۱۳۰ بود. این مسیر مهاجرتی کارآفرینانی را که ویزای کار موقت دارند برای راه اندازی و اداره ی کسب و کار در PEI انتخاب می‌کند و آن‌ها را تنها وقتی کاندید اقامت دائم می‌کند که شرایط توافق‌نامه عملکرد کسب و کارشان را رعایت کرده باشند.

error: Content is protected !!