2024/04/19

رکورد مهاجرت به کانادا در فصل سوم ۲۰۱۸

مهاجرت به کانادا در فصل سوم ۲۰۱۸ رکورد زد

نرخ مهاجرت به کانادا بین اول جولای تا اول اکتبر ۲۰۱۸ به سطح بی سابقه‌ای رسیده و بدین صورت طی این بازه زمانی سه ماهه نرخ رشد جمعیت کانادا رکورد زده است. برآوردهای مقدماتی نشان می‌دهند که جمعیت کانادا طی سومین فصل سال ۲۰۱۸ تا ۱۸۳,۷۱۵ نفر افزایش داشته است. طبق گزارش Statistics Canada از سال ۱۹۷۱ (که از سیستم نوین سرشماری کانادا رونمایی شده است) تا کنون این فصل از سال ۲۰۱۸ به لحاظ رشد جمعیت کانادا، بزرگترین فصل شمرده می‌شود.

 

مهاجرت خارجی‌ها به داخل کانادا به تنهایی باعث اکثر این افزایش بوده است؛ از تاریخ اول جولای تا اول اکتبر ۱۴۶,۵۳۱ مهاجر به کانادا وارد شده‌اند. این حجم مهاجرت بزرگترین حجم مهاجرت است که تا کنون به ثبت رسیده است و علت آن، افزایش تعداد مهاجران و ورود تعداد بی سابقه‌ی از ساکنان غیردائم است.

 

از بین تعداد مهاجران و تازه‌واردان، ۸۲,۳۱۶ مقیم دائم و ۷۹,۴۱۷ ساکن غیردائم هستند. طبق گزارش  Statistics Canada اکثر ساکنان غیردائم ویزای کاری و تحصیلی داشته‌اند. تعداد ساکنان دائمی که بین اول جولای تا اول اکتبر وارد کانادا شده‌اند از زمانی که در سال ۱۹۷۱ مطالعه سرشماری جدید شروع شده است، به لحاظ تعداد طی یک فصل، رتبه‌ی پنجم را دارد.

 

افزایش طبیعی جمعیت کانادا (زاد و ولد منهای مرگ و میر) در فصل سوم سال، ۳۷,۱۸۴ نفر برآورد شده است. Statistics Canada تعداد زاد و ولدها در فصل سوم سال را ۱۰۳,۱۹۹ و تعداد مرگ و میرها را در همین فصل  ۶۶,۰۱۵ اعلام کرده است. این مرکز اعلام کرده است که:« افزایش طبیعی جمعیت در فصل سوم از سال ۲۰۱۲ رو به کاهش بوده است. این روند کاهشی به خاطر پیر شدن جمعیت ادامه دارد.»

 

PEI: سردمدار افزایش جمعیت

مهاجرت خارجی‌ها جمعیت ۹ استان کانادا را بین اول جولای تا اول اکتبر افزایش داده است. در بین استان‌ها و نواحی کانادا، استان پرینس ادوارد آیلند (PEI)  که در ناحیه آتلانتیک واقع شده است و کوچک ترین استان کانادا هم هست، بیشترین رشد جمعیت ( یک درصد) را در این فصل داشته است. گفتنی است این استان طی سال‌های اخیر از طریق برنامه‌ی مهاجرت استانی (PNP)  برای رفع مشکل کاهش جمعیت ناشی از پیر شدن جمعیت و مهاجران سکنه‌ی استان به استان‌ها و نواحی دیگر تلاش‌های زیادی برای جذب مهاجران ماهر انجام داده است.

 

Statistics Canada اعلام کرده است که مهاجرت خارجی‌ها به داخل کانادا به استان پرینس ادوارد آیلند کمک کرده است تا مهاجرت سکنه‌ی خود به استان‌های کبک، ساسکاچوان، مانیتوبا و بریتیش کلمبیا را جبران کند. مهاجرت خارجی‌ها همچنین کمک کرده است تا تاثیر مخرب افزایش طبیعی جمعیت در نووا اسکوشیا و نیوبرانزویک را ( مرگ و میر بیشتر منهای زاد و ولد) کاهش پیدا کند.

 

افزایش جمعیت در کبک، انتاریو و بریتیش کلمبیا طی این فصل به خاطر افزایش تعداد ساکنان غیردائمی بوده است که در این استان‌ها ساکن بوده اند؛ تعداد سکنه‌ی غیردائم انتاریو و بریتیش کلمبیا به ترتیب به تعداد بی‌سابقه‌ی ۴۰,۴۹۵ و ۱۵,۴۷۸ به ثبت رسیده است.

error: Content is protected !!