2024/04/25

بررسی سابقه کیفری معلمان در نووا اسکوشیا

 سابقه کیفری معلمان در نووا اسکوشیا هر پنج سال یک بار بررسی خواهد شد

اگر قانون‌گذاران لایحه پیشنهادی Zach Churchill، وزیر آموزش و پرورش را در سال آینده تصویب کنند، معلمان نووا اسکوشیایی تحت نظارت دقیق تری برای رفتارهای مجرمانه قرار می‌گیرند.

 

Churchill با توجه به این‌که در حال حاضر پنج معلم در سراسر استان نووا اسکوشیا با اتهامات قضایی مواجه شده‌اند، گفت:«فکر می‌کنم کاملا واضح است که ما باید بهتر عمل کنیم، باید در این باره سیستم سختگیرانه‌تری در پیش بگیریم».

 

در حال حاضر معلمان می‌بایست در هنگام صدور مجوز تدریس، پس از بررسی سوابق کیفری و بررسی صلاحیت اخلاقی، مدرک سوپیشینه‌ی خود را به وزارت آموزش و پرورش ارائه دهند. آن‌ها در طول دوره کاری خود دیگر اجباری به بررسی مجدد ندارند و گزارش‌های خود اظهاری نیز از یک منطقه به منطقه دیگر متفاوت است.

 

Churchill گفت که می‌خواهد تمام کارمندان مدارس دولتی هر پنج سال یکبار مورد بازرسی‌های کیفری مجدد قرار بگیرند و هرگونه اتهامی را که در طول این سال‌ها مرتکب شده‌اند، گزارش دهند. او همچنین گفت که هنوز درباره اینکه چه کسی مسئولیت پرداخت هزینه‌های بررسی مجدد سوسابقه کیفری معلمان را بر عهده خواهد گرفت تصمیمی اتخاذ نشده است. هزینه صدور گواهی سوپیشینه که توسط پلیس منطقه‌ای هالیفاکس انجام می‌شود ۵۰ دلار است.

 

Paul Wozney، رئیس اتحادیه معلمان نووا اسکوشیا معتقد است که این هزینه‌ها باید از سوی دولت این استان پرداخت شود و تنها در این صورت قابل قبول خواهد بود.

 

Wozney در حالی که از قبل با موارد اعلام شده توسط وزیر موافقت داشته است، اما از نیت دولت برای وضع قانون جدید اظهار بی اطلاعی می‌کند. وی گفت:« ما می‌دانستیم که بررسی هر پنج سال یک بار سوابق و ارائه‌ی گزارش در فواصل منظم برای دولت دارای اهمیت است و با هیچ یک از این‌ها مخالفتی نداشته‌ایم. اما پس از چندین هفته بحث درباره‌ی موضوع سوابق کیفری معلمان با اداره آموزش و پرورش، نمی‌دانستیم که آن‌ها قصد وضع یک قانون جدید در این زمینه را دارند.»

 

وب سایت CBC گزارش داده است که در حال حاضر پنج معلم در شهرهای مختلف این استان با اتهامات کیفری مواجه هستند. در یک مورد، Derek Stephenson، که در Cole Harbour معلم است قبل از این‌که در ماه اکتبر یک دانش آموز را مورد ضرب و شتم قرار دهد، سابقه کیفری داشته است.

 

طبق گزارش CBC، برخی از مقامات مدرسه از اتهامات قبلی Stephenson مطلع بودند، اما هیات مدیره سابق مدارس منطقه‌ای هالیفاکس در این باره اطلاعی نداشته‌اند.

 

Churchill می‌گوید:« وجود چنین شکافی ایجاب می‌کند که گزارش‌دهی اجباری از طریق قوانین جدید، توسط افراد مناسب انجام شود تا در زمان وقوع چنین اتفاقاتی از آن‌ها با خبر شویم. داشتن یک فقره سابقه کیفری بلافاصله مانع از تدریس فرد نمی‌شود؛ پیشنهاد من این نیست که با همه اتهامات صورت گرفته به یک شکل و به طور ثابت برخورد شود.»

 

او ادامه داد:« واضح است که همیشه شرایط به یک شکل نیست. ما در هر پرونده‌ای بررسی‌های لازم را انجام خواهیم داد و رفتار ناهنجار فرد بر اساس استانداردهای حرفه‌ای ارزیابی می‌گردد تا صلاحیت او برای ارتباط مجدد با دانش آموزان مورد تایید قرار بگیرد. بدین صورت سطح ایمنی دانش آموزان در مدارس افزایش خواهد یافت.»

 

Churchill می گوید که قصد دارد این لایحه را در نشست بهاره قانون‌گذاران معرفی کند.

error: Content is protected !!