2024/03/29

پس انداز دوران بازنشستگی

۳۹ درصد کانادایی ها می گویند پس انداز کافی برای دوران بازنشستگی ندارند

طبق آخرین نظرسنجی‌ها، تقریبا نیمی از شاغلین کانادا برنامه‌ای برای پس‌انداز دوران بازنشستگی خود ندارند. همچنین ۲ از هر ۵ نفر (حدود ۳۹ درصد مردم کانادا) معتقدند هیچگاه پول کافی برای دست کشیدن از کار نخواهند داشت.

 

نظرسنجی انجام شده توسط شرکت تحقیقاتی Ipsos برای رویال بانک کانادا (Royal Bank)، نشان داد که ۴۵ درصد کانادایی‌ها تا حدی در مورد توانایی خود برای ذخیره پول به میزان کافی جهت بازنشستگی اطمینان دارند و فقط ۱۶ درصد مردم از پس‌انداز خود برای دوران بازنشستگی خاطرجمع هستند.

 

در واقع تنها ۵۴ درصد از کانادایی ها طرحی برای پس انداز دوران بازنشستگی خود دارند، و ۳۲ درصد مردم می‌گویند این برنامه فقط در فکر آن‌هاست و تا به حال چیزی مکتوب نشده است.

 

در سراسر کانادا دو سوم (۶۶ درصد) از پاسخ دهندگان انگیزه یکسانی را برای پس انداز پول دارند: آن‌ها می‌خواهند بدون بدهی خود را بازنشسته کنند.

 

به طور متوسط، کانادایی‌ها باور دارند که برای بازنشستگی به ۷۸۷ هزار دلار نیاز خواهند داشت، اما این ارقام در سطح استان‌های مختلف بسیار متفاوت است. مردم بریتیش کلمبیا معتقدند که آن‌ها به ۱٫۰۷ میلیون دلار نیاز دارند تا به راحتی بازنشسته شوند، اما مردم کبک بر این باورند که تنها با ۴۲۷ هزار دلار می‌توانند خود را بازنشسته کنند.

 

Richa Hingorani، مدیر ارشد استراتژی دیجیتال رویال بانک (RBC)، به HuffPost کانادا گفت که مطمئن نیست این برآوردها چقدر دقیقند، چرا که تقریبا نیمی از کانادایی‌ها هیچ گونه برنامه مالی برای بازنشستگی ندارند.

 

Hingorani می گوید:«احتمال دستیابی به اهداف‌تان تنها زمانی بالاتر می‌رود که آن‌ها را یادداشت کنید و بدون اینکه بدانید دقیقا چه می‌خواهید، امکان برنامه ریزی برای رسیدن به هدفتان بسیار پایین خواهد بود.»

 

تقریبا سه چهارم (۷۴ درصد) از مردم کانادا گفتند برای رسیدن به اهداف خود، حاضرند پول کمتری صرف هزینه‌های غیرضروری کنند، بیش از نیمی (۵۹ درصد) نیز گفته‌اند که جهت صرفه جویی کمتر در بیرون از خانه غذا می‌خورند و حدود یک سوم (۳۴ درصد) مردم نیز گفتند که قصد کاهش سفر در جهت تامین پس انداز برای دوران بازنشستگی دارند.

 

Hingorani افزود:«داشتن برنامه بازنشستگی وقتی که بتوانید به طور منظم آن را بررسی کنید مهم است. وقتی هر سه ماه یک بار برنامه تان مورد بررسی و بازنگری قرار بگیرد، دیگر اهدافتان فراموش نخواهند شد.»

 

آمار به دست آمده از نظرسنجی RBC و دیگر تحقیقات انجام شده در سال گذشته _به ویژه نظرسنجی انجام شده در ماه می ۲۰۱۸_ نشان می‌دهد حدود یک پنجم افرادی که متولد سال های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ بوده و در آستانه بازنشسته شدن هستند، هیچ اندوخته‌ای برای این دوران ندارند.

 

error: Content is protected !!