2024/04/19

رکورد پذیرش بیشترین پناهجو در سال ۲۰۱۸ توسط کانادا

رکورد پذیرش بیشترین پناهجو در سال ۲۰۱۸ توسط کانادا

سال ۲۰۱۸ برای کانادا سال پر رکوردی بود. طبق گزارش‌ها برای اولین بار در ۷۲ سال گذشته، کانادا بیشترین میزان پذیرش پناهجویان را در سال ۲۰۱۸ در سراسر جهان داشته است. با توجه به اطلاعات جدیدی که توسط دانشگاه كلگری ارائه شد، در سال ۲۰۱۸ کانادا کشوری پیشرو در زمینه اسکان پناهجویان طی دهه‌های اخیر بوده است.

 

براساس گزارش Toronto Star، داده‌های کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل و همچنین داده‌های دولت نشان می‌دهند که کانادا در سال ۲۰۱۸ حدود ۳۰ هزار پناهنده را اسکان داده است که این میزان بیشتر از تعداد پناهندگان پذیرفته شده در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایالات متحده، استرالیا و سایر کشورها می‌باشد.

به گفته آژانس پناهندگی سازمان ملل متحد، اسکان پناهندگان به معنای «انتقال پناهندگان از یک کشور دارای شرایط نامساعد به کشور دیگری که توافق کرده است آن‌ها را بپذیرد و در نهایت به آن‌ها اسکان دائمی اعطا کند» می‌باشد.

 

بر اساس یک تحقیق دانشگاهی، در میان همه کشورهای جهان، کانادا بیشترین میزان پناهندگان را در سال ۲۰۱۸ اسکان داده است.

 

Robert Falconer، محقق در دانشکده سیاست عمومی دانشگاه کلگری، در این گزارش ذکر کرد که دلیل عمده‌ی پیشرو بودن کانادا در زمینه‌ی پذیرش پناهندگان این است که آمریکا میزان پذیرش پناهجویان را در سال ۲۰۱۸ کمتر کرده است.

 

این گزارش نشان می‌دهد که ایالات متحده در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۰ هزار پناهنده را پذیرفته است و این تعداد با داده‌های دولت ایالات متحده هم‌‌خوانی دارد. میزان پذیرش پناهجو در آمریکا در سال مالی ۲۰۱۸ حدود ۲۲،۴۹۱ نفر بوده است که کمتر از نصف ۴۵ هزار نفری است که در سال قبل پذیرفته شده بود.

 

پناهندگان نیازمند اسکان با پناهجویان و آوارگان تفاوت دارند، چرا که ورود آن‌ها به کانادا و دیگر کشورهای مورد نظر برنامه‌ریزی شده است و وضعیت پناهندگی آن‌ها از قبل توسط دولت‌های کشورها، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و دیگر سازمان های امدادی تایید شده است.

 

طبق گزارش سازمان ملل متحد، ۱٫۴ میلیون نفر در سراسر جهان نیاز به اسکان مجدد در سال ۲۰۱۹ خواهند داشت. کانادا یکی از ۳۷ کشوری است که برنامه‌های اسکان مجدد پناهندگان را ارائه می‌دهد.

 

Falconer گفت اکنون که ایالات متحده سیاست پذیرش پناهندگان کمتری را نسبت به قبل در پیش گرفته است، احتمالا کانادا تلاش‌هایی برای اسکان مجدد در سطح جهانی انجام خواهد داد. او این حرکت را یک گام بالقوه مثبت برای کانادا می‌داند که باعث می‌شود کشور بتواند برنامه‌های اسکان مجدد را به سبک کانادایی پیش ببرد.

error: Content is protected !!