2024/03/19

استان منیتوبا دعوتنامه‌های جدید برای متقاضیان مهاجرت صادر کرد

در جدیدترین پذیرش اکسپرس اینتری، استان منیتوبا دعوتنامه‌های جدید برای متقاضیان مهاجرت صادر کرد

استان منیتوبا در دومین پذیرش اکسپرس اینتری خود در سال جدید میلادی که مورخ ۳۱ ژانویه برگزار شد، دعوتنامه‌هایی را برای متقاضیان مهاجرت از طریق دسته‌های کارگر ماهر خارجی، کارگر ماهر ساکن در منیتوبا و تحصیلات بین المللی صادر کرد.

 

برنامه مهاجرت استانی منیتوبا که اختصارا MPNP نام دارد برای ۴۵۶ متقاضی مهاجرت در کل این سه دسته جهت تقاضا برای اقامت دائم دعوتنامه صادر نمود. گفتنی است این سه دسته مهاجرتی برای انتخاب متقاضیان از سیستم ابراز تمایل یا Expression of Interest استفاده می‌کنند. دولت منیتوبا از متقاضیان واجد شرایطی که مایلند از طریق مسیر مهاجرتی تحصیلات بین المللی ( International Education) مهاجرت کنند می‌خواهد که تا قبل از ارائه هرگونه فرم، برای یک جلسه ارائه اطلاعات ثبت نام کنند.

 

به موجب سیستم ابراز تمایل، متقاضیان مهاجرت هنگام ساخت پروفایل در برنامه مهاجرت استانی منیتوبا به سوالاتی در زمینه‌های مختلفی از جمله سن، تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی و سایر معیارها پاسخ می‌دهند. سپس متقاضیان واجد شرایط امتیازدهی خواهند شد و طی پذیرش‌های متوالی برای متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند توصیه نامه ( LAA) صادر خواهد شد. برای تعداد نامعینی متقاضی در سیستم فدرال اکسپرس اینتری از طریق مسیر اکسپرس اینتری کارگران ماهر خارجی، LAA صادر شد.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس اینتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود.

 

متقاضیان علاقه‌مند و واجد شرایط برای شرکت در این مسیر مهاجرتی می‌باید ابتدا در هر دو سیستم اکسپرس اینتری و سیستم EOI برنامه مهاجرت استانی پروفایل داشته باشند. متقاضیان اکسپرس اینتری یکی از دو گروه کارگر ماهر خارجی  بودند که در پذیرش ۳۱ ژانویه برای آنها مجموعا ۲۹۹  توصیه نامه  LAA صادر شد. پایین ترین امتیاز متقاضیان هر دو گروه ۵۷۲ بود.

 

آن دسته از متقاضیان اکسپرس اینتری که از آن‌ها دعوت شده است، باید ID اکسپرس اینتری معتبر و کد صحت سنجی جویای کار معتبر داشته باشند و اخیرا در یکی از مشاغلی که برنامه ماجرت استانی منیتوبا آن را دارای تقاضای بالا اعلام کرده است حداقل شش ماه سابقه کار داشته باشند. گروه دوم از متقاضیان کارگران خارجی ماهر که در این پدیرش توصیه نامه دریافت کردند واجد شرایط زیر بودند:

  • در منیتوبا دارای بستگان نزدیک بودند و یا در این استان سابقه کار و تحصیل داشتند
  • در یکی از مشاغل اعلام شده در فهرست مشاغل مورد نیاز منیتوبا حداقل شش ماه سابقه کار داشته‌اند
  • مهارت‌های زبانی آن‌ها حداقل معادل نمره ۵ CLB/NCLC بوده است مگر اینکه سابقه کاری شان در یکی از مشاغل نیازمند مجوز کار بوده (که حداقل به نمره ۷ CLB/NCLC نیاز دارند) و یا در شغلی سابقه کار داشته‌اند که نیازمند طی کردن دوره‌های آموزشی بوده است ( که به نمره ۶ CLB/NCLC نیاز دارد)

همچنین، از طریق برنامه استخدام راهبردی برنامه مهاجرت استانی منیتوبا، برای ۱۶ متقاضی دسته‌ی کارگر ماهرخارجی دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم صادر شد. پایین ترین امتیاز این دسته مربوط به یک متقاضی با ۷۰۵ امتیاز بود.

 

مسیرهای مهاجرتی کارگر ماهر ساکن منیتوبا و تحصیلات بین المللی

برنامه مهاجرت استانی منیتوبا برای ۱۲۴ متقاضی در دسته‌ی کارگر ماهر ساکن منیتوبا با حد اقل امتیاز ۵۷۵ دعوتنامه صادر کرد. بد نیست بدانید که دسته‌ی کارگر ماهر برای آن دسته از کارگران خارجی موقتی واجد شرایط و فارغ التحصیلان دانشگاهی است که در حال حاضر در منیتوبا کار می‌کنند و از طرف کارفرمای منیتوبایی پیشنهاد کار دائم دریافت کرده‌اند.

 

همچنین ۱۷ دعوتنامه دیگر برای متقاضیان شاخه‌ی تحصیلات بین المللی صادر شد. این مسیر مهاجرتی که امسال ایجاد شده است، باعث تسریع اقامت دائم فارغ التحصیلان دانشگاه‌های منیتوبا که دارای مهارت‌های مورد نیاز کارفرمایان منیتوبایی هستند می‌شود. این مسیر مهاجرتی دارای سه زیرمجموعه است: مسیر اشتغال بلند مدت، مسیر کارآموزی فارغ التحصیلان و مسیر دانشجوی کارآفرین.

error: Content is protected !!