2024/04/20

تمدید برنامه‌ی ویزای کار اسپانسرشیپ همسران

تمدید برنامه‌ی ویزای کار همسران اسپانسرشده

دولت کانادا برنامه ویزای کار باز (Open Work Permit Pilot)  همسران اسپانسرشده‌ای را که در کانادا زندگی می‌کنند و درخواستشان برای اقامت دائم در حال رسیدگی است تمدید کرده است. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده که برنامه ویزای کار باز که قرار بود در تاریخ ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ انقضا یابد تا ۳۱ جولای ۲۰۲۰ تمدید شد. با این حساب، از سال ۲۰۱۴ که از این برنامه رونمایی شده است این چهارمین باری است که برنامه ویزای کار باز تمدید شده است.

 

گفتنی است این برنامه به همسران واجد شرایطی که در کانادا زندگی می‌کنند و همسر شهروند یا مقیم دائم آن‌ها در دسته‌ی همسر یا شریک زندگی ( SCLPC) اسپانسرشان شده اجازه می‌دهد درخواست ویزای کار باز کنند. ویزای کار باز ویزای کاری است که به شغل یا کارفرمای معینی مرتبط نیست. اما اشتغال و استخدام در بخش‌های نگهداری از کودکان و خدمات درمانی مختص افرادی است که آزمایش‌های پزشکی داده و سلامتشان تایید شده باشد. از دیگر شرایط این ویزا این است که آن‌ها باید ویزای موقتی معتبر داشته باشند؛ این ویزای موقتی می‌تواند ویزای توریستی، ویزای تحصیلی یا کاری باشد. همچنین علاوه بر داشتن معیارهای دیگر محل زندگی‌ آن‌ها می‌باید همان محل زندگی فرد اسپانسرکننده‌شان باشد.

 

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است که انسجام خانواده‌هایی که حین کار کردن با هم زندگی می‌کنند بهبود خواهد یافت. بنابراین با تمدید این برنامه، متقاضیان می‌توانند حین انتظار برای رسیدگی به درخواست اقامت دائم خود،  کار کنند، خانواده خود را تامین کنند و به اقتصاد کانادا نیز کمک کنند.

 

نحوه دریافت ویزای کار باز

افرادی که تحت برنامه ویزای کار باز درخواست می‌دهند می‌توانند درخواست خود را همزمان با درخواست اسپانسرشیپ همسر و اقامت دائم ارائه کنند. متقاضیانی که قبلا درخواست اقامت دائم داده‌اند اما هنوز ویزای کار نگرفته‌اند می‌توانند درخواست ویزای کار را جداگانه ارائه کنند. متقاضیانی که از طرف اداره مهاجرت کانادا واجد شرایط اقامت دائم تشخیص داده شده‌اند اما خودشان یا اعضای خانواده‌شان بازرسی‌های امنیتی، پزشکی و سوء پیشینه را انجام نداده‌اند می‌توانند به صورت آنلاین درخواست ویزای کار باز بدهند. اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا می‌گوید افرادی که از طریق برنامه ویزای کار دریافت کرده‌اند باید قبل از انقضای ویزای فعلی‌شان نسبت به تمدید ویزای کارشان اقدام کنند.

error: Content is protected !!