2024/04/19

تورنتو، چهارمین بازار بزرگ تکنولوژی در آمریکای شمالی

تورنتو، چهارمین بازار بزرگ تکنولوژی در آمریکای شمالی

طبق گزارش جدیدی از BMO Capital Markets، صنعت تکنولوژی در تورنتو رو به پیشرفت است و حتی در حال سبقت گرفتن از قطب‌های عمده تکنولوژی آمریکای شمالی مانند منطقه خلیج سانفرانسیسکو، سیاتل و واشنگتن دی سی می‌باشد.

 

تورنتو در حال حاضر میزبان حدود ۲۱۴ هزار نیروی کار فعال در بخش تکنولوژی است و بدین ترتیب به عنوان چهارمین بازار بزرگ فناوری در منطقه آمریکای شمالی شناخته می‌شود. بر اساس این گزارش و نگاه کلی آن به اقتصاد کانادا، بخش فناوری رو به رشد تورنتو به تقویت اقتصاد استان انتاریو کمک می‌کند.

 

در حالی که تورنتو به خاطر سابقه طولانی آن در زمینه فرهنگ، آموزش و تنوع معروف است، مهمترین فاکتور موفقیتش استعدادها و نبوغ نیروهای کاری آن است که به جذب سرمایه گذاران بزرگ بین المللی مانند گوگل، اپل و آمازون می‌پردازد.

 

در حقیقت مجموعه نیروهای با استعداد و تحصیل‌کرده تورنتو به عنوان نیروی محرکه بخش فناوری شهر عمل می‌کنند که به گفته وب سایت BMO همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد.

در گزارش سالانه Blue Book report آمده است:« ما باور نداریم که این بخش به اوج خود رسیده باشد؛ بنابراین انتظار داریم که این صنعت همچنان به رشد خود ادامه دهد.»

این گزارش در ادامه می‌گوید:« کلان شهر تورنتو به نیروهای انسانی مستعد خود در بخش تکنولوژی که همگی تحصیل کرده و ماهر هستند افتخار می‌کند. این امر به جذب هر چه بیشتر شرکت‌ها به منطقه کمک خواهد کرد (هم شرکت‌های کانادایی و هم در سطح بین المللی) که به نوبه خود به تقویت اقتصاد استان ادامه خواهد داد.»

 

طبق این گزارش، پیشرفت صنعت فناوری به اقتصاد تورنتو کمک می‌کند تا در سال ۲۰۱۹ حدود ۲ درصد رشد داشته باشد. البته عوامل دیگری نیز هستند که اقتصاد استان را تقویت می‌کنند، عواملی از جمله بازارهای صادراتی، هزینه‌های زیرساخت و بازار مسکن تثبیت شده.

 

این گزارش می گوید:« اقتصاد منطقه‌ای همچنان به شدت به بازارهای صادرات متکی است به طوری که کلان شهر تورنتو در هر سال ۷۰ میلیارد دلار صادرات کالا و خدمات انجام می‌دهد.»

 

علاوه بر این، گزارش افزود که بازار مسکنِ تثبیت شده یکی از عوامل اصلی کمک کننده‌ای است که با رشد اشتغال مداوم و بازار آپارتمان‌های اجاره‌ای ساخته شده حمایت می‌شود.

 

با توجه به قوانین جدید وام مسکن از سوی دولت فدرال که نرخ وام مسکن را افزایش می‌دهد، تقاضا برای مسکن کمی آسان‌تر شده است.

با وجود این‌که آرامش نسبی بازار، به طور کامل مشکل مسکن ارزان قیمت را حل نخواهد کرد، ولی آپارتمان‌های کاندو و املاک اجاره‌ای به ارائه گزینه‌های ارزان‌تر برای جذب و نگه داشتن مردم در منطقه کمک کرده است.

error: Content is protected !!