2024/04/19

۱۰۰ میلیون دلار در فناوری هوش مصنوعی آلبرتا سرمایه‌گذاری شده است

۱۰۰ میلیون دلار در فناوری هوش مصنوعی آلبرتا سرمایه‌گذاری شده است

شرکت‌های هوش مصنوعی در آلبرتا، بودجه قابل توجهی از دولت استانی دریافت خواهند کرد.

 

Rachel Notley، نخست وزیر آلبرتا، در یک کنفرانس خبری در روز چهارشنبه جزئیات برنامه‌های سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری در حوزه هوش مصنوعی (AI)  در استان را اعلام کرد.

 

Notley گفت:« نوآوری ابزاری کلیدی برای بالا بردن سطح رقابت ‌پذیری در تمام بخش‌های اقتصاد، از جمله انرژی می‌باشد. با سرمایه‌گذاری در صنعت تکنولوژی و افراد مستعدی که آن را هدایت می‌کنند، اطمینان داریم که آلبرتا در تولید انرژی پاک و کارآمد پیشرو خواهد بود و اقتصاد استان نیز انعطاف پذیرتر و متنوع تر خواهد بود.»

 

سال گذشته دولت استانی آلبرتا ۵۰ میلیون دلار برای ایجاد ۳ هزار موقعیت آموزشی جدید در بخش تکنولوژی دانشگاه‌ها و کالج‌‌های آلبرتا هزینه کرد و انتظار می‌رود ۱۰۰ میلیون دلار اضافی نیز بابت آموزش ۶ هزار نفر از اهالی آلبرتا برای کار در ۱۴۰ شرکت جدید و ۳۰ دفتر و آزمایشگاه جدید در آلبرتا هزینه شود.

 

در این بیانیه آمده است که این سرمایه‌‌گذاری می‌تواند به لطف هوش مصنوعی، باعث افزایش قدرت رقابت ۱۵۰ کسب ‌و ‌کار مختلف در آلبرتا نیز بشود.

 

بخش بزرگی از این سرمایه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری به موسسه Alberta Machine Intelligence Institute که به اختصار Amii نامیده می‌شود اختصاص می‌یابد؛ یعنی ۲۷ میلیون دلار از این سرمایه به علاوه ۲۵ میلیون دلار از طرف دولت فدرال صرف پشتیبانی از توسعه‌ی هوش مصنوعی در شرکت‌های آلبرتا و گسترش کار به دفتر جدیدی در کلگری خواهد شد.

 

John Shillington، مدیرعامل موسسه Amii، می‌گوید:« این سرمایه ‌گذاری برجسته، گسترش رشد اقتصادی استان را فراتر از بخش هوش ماشینی در آلبرتا سرعت می‌بخشد. نگاه کسب‌ و‌کارهای سراسر دنیا به هوش مصنوعی و آموزش های ماشینی به عنوان محرک‌های نوآوری در تمام بخش‌های صنعتی معطوف شده است. موسسه Amii با پشتیبانی اخیر دولت آلبرتا، برنامه‌های تجاری تحول آفرینی را بهبود بخشیده و در قالب خدمات علمی و فرصت‌های آموزشی ارائه خواهد داد».

 

در این بیانیه اعلام شده است که این بزرگترین سرمایه ‌گذاری دولت آلبرتا در بخش هوش مصنوعی تا به امروز بوده است. دولت آلبرتا از سال ۲۰۰۲ تاکنون، در مجموع حدود ۴۲ میلیون دلار صرف پژوهش‌‌های مرتبط با هوش مصنوعی کرده است.

 

این بودجه جدید نیز ظرف ۵ سال در اختیار فعالان این بخش قرار خواهد گرفت.

error: Content is protected !!