2024/04/19

کانادا برای اسپانسرهای والدین دعوتنامه صادر کرد

کانادا برای اسپانسرهای والدین دعوتنامه صادر کرد

جدیدترین خبرهای به دست آمده از کانادا حاکی از این است که فرایند صدور دعوتنامه برای اسپانسرهای والدین به پایان رسیده است. دولت کانادا برای متقاضیان اسپانسری والدین یا پدر/ مادربزرگ‌ها دعوتنامه صادر کرده و این متقاضیان هم اکنون کمتر از ۶۰ روز فرصت دارند تا تقاضانامه‌ی کامل خود را ارائه کند.

 

این برنامه‌ی مهاجرتی که به اختصار به آن PGP گفته می‌شود به شهروندان و دارندگان اقامت دائم کانادا که دارای شرایط لازم هستند و بالای ۱۸ سال دارند اجازه می‌دهد تا برای اخذ اقامت دائم والدین یا مادر/ پدربزرگ خود اسپانسر آن‌ها شوند. اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا برای سال ۲۰۱۹ قصد دارد از این طریق به ۲۰ هزار نفر اقامت دائم دهد.

 

افراد علاقه‌مندی که می‌خواهند از این طریق اقامت والدین یا مادر/ پدربزرگ خود را اخذ کنند، می‌بایست اول فرم Interest to Sponsor را در ماه ژانویه ارائه کنند. در ۲۸ ژانویه‌ی سال جاری اداره‌ی مهاجرت کانادا ۲۷ هزار فرم Interest to Sponsor را دریافت کرد. این فرم‌ها بر مبنای اولویت دریافت رسیدگی شدند و تعدادشان به قدری زیاد بود که ظرف کمتر از ده دقیقه ظرفیت تکمیل شد. اداره‌ی مهاجرت هم دعوتنامه‌ها را به ترتیب دریافت فرم‌ها صادر نمود.

 

در روز ۲۴ آوریل اداره‌ی مهاجرت شروع به صدور دعوتنامه‌ها کرد و در ۲۷ آوریل این فرایند را به اتمام رساند. حالا متقاضیان کمتر از ۶۰ روز فرصت دارند تا تقاضانامه‌ی کامل خود را ارائه کند. اگر شما فرم Interest to Sponsor را ارائه کرده‌اید اما دعوتنامه دریافت نکرده‌اید جای نگرانی نیست چرا که بنا به اعلام اداره مهاجرت کانادا اطلاعات تماس شما در اختیار این اداره هست.

 

در وبسایت اداره‌ی مهاجرت کانادا همچنین بیان شده است که «در صورتی که به اسپانسرهای بیشتری نیاز بود» در سال جاری  پذیرای فرم‌های تمایل از طرف اسپانسرهای بیشتری خواهد بود. اداره‌ی مهاجرت در سال ۲۰۱۸ قصد داشت برای ۱۰ هزار متقاضی دعوتنامه بفرستند ولی در انتهای ماه جولای این تعداد را به ۱۷ هزار نفر رساند.

error: Content is protected !!