2024/04/19

نرخ اشتغال مهاجران اخیر کانادا در سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است

نرخ اشتغال

نرخ اشتغال مهاجران اخیر کانادا در سال گذشته به بالاترین سطح خود رسیده است

بر اساس تجزیه و تحلیل داخلی دولت فدرال، سهم مهاجران جدیدی که به تازگی به سن اشتغال رسیده‌اند و مشغول به کار شده‌اند، در سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است، هرچند که کانادا درهای خود را بیشتر از گذشته به روی تازه‌واردان گشوده است.

 

طبق این سند که برای وزیر دارایی، Bill Morneau تهیه شده است، این افزایش احتمالا به واسطه‌ی تلاش‌های زیاد برای ایجاد اشتغال در کشور به وجود آمده و باعث شده شرکت‌ها اکثرا از میان افرادی که معمولا در حاشیه‌ی نیروی کار هستند، اقدام به استخدام نمایند. مهاجرانی که کمتر از پنج سال پیش وارد کانادا شده‌اند، در این گروه قرار می‌گیرند.

 

این آنالیز نگاهی دقیق‌تر به تاثیر مهاجرت بر نیروی کار می‌اندازد که دستاوردهای بزرگی را در سال‌های اخیر ایجاد نموده است. پس از رکود اقتصادی در زمستان گذشته، نرخ بيكاري به پایین‌ترین حد خود طی ۴۰ سال گذشته كاهش يافته است. در نتیجه، کارفرمایان به هنگام استخدام افراد برای پر کردن فرصت‌های شغلی موجود، با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده‌اند.

 

خلاصه‌ی یادداشت گزارش ژانویه که از طریق دسترسی به قانون اطلاع رسانی به دست آمده است، می‌گوید:«عملکرد مهاجران فعلی در بازار کار به طور قابل ملاحظه‌ای در سال‌های اخیر بهبود یافته است، به خصوص با در نظر گرفتن تعداد مهاجرانی که هر ساله وارد کانادا می‌شوند.»

 

این یادداشت می‌گوید نرخ اشتغال برای مهاجران ۲۵ تا ۵۴ ساله که کمتر از پنج سال پیش به این کشور مهاجرت نموده‌اند، ۷۱ درصد در سال گذشته بوده است. این بالاترین سطح شاخص از سال ۲۰۰۶ بوده است.

 

این گزارش ها نشان می‌دهند که روند مشابهی برای مهاجرانی که بین ۵ تا ۱۰ سال پیش به کانادا آمده‌اند، وجود داشته است.

 

مشارکت نیروی کار و نرخ بیکاری مهاجران جدید نسبت به رکود اقتصادی اخیر در یک دهه‌ی قبل بهتر بوده است. این تجزیه و تحلیل‌ها نشان می‌دهند که معیارهای انتخابی، مهاجرانی که دارای چشم انداز درآمدی بهتر و تازه‌واردانی که دارای تحصیلات بالاتری می‌باشند را مورد هدف قرار داده‌اند.

 

سهم مهاجران تازه کار دارای تحصیلات دانشگاهی از ۷۵ درصد در سال ۲۰۰۶ به ۸۰ درصد در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است. این میزان، ۹ درصد بیشتر از سهم جمعیت عمومی در بازه‌ی سنی یکسان می‌باشد.

 

کانادا در سال‌های اخیر از مهاجران بیشتری استقبال کرده است و دولت قصد دارد این مهاجران را بیشتر کند. این کشور قصد دارد تعداد مهاجران را به ۳۳۱ هزار نفر در سال جاری، ۳۴۱ هزار نفر در سال ۲۰۲۰ و ۳۵۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۱ افزایش دهد. این ارقام در زمان گسترش بحث‌های عمومی در مورد برخی از جانبه‌های مهاجرت رو به افزایش بوده است که این مسئله می‌تواند در انتخابات فدرال ماه اکتبر به مشکل تبدیل شود.

 

یک گروه لابی از نمایندگان مدیران اجرایی بزرگ‌ترین شرکت‌های کانادا، از احزاب سیاسی خواسته است تا از تشدید نگرانی‌های عمومی در مورد مهاجرت در طول مبارزات انتخاباتی اجتناب کنند.

 

رهبران تجاری وضعیت اقتصادی را به نفع مهاجرت تفسیر نموده‌اند؛ به ویژه این‌که با افزایش سن شاغلان، کانادا به دنبال نیروهایی است که از طریق پرداخت مالیات به پیشبرد برنامه‌های اجتماعی، نظیر مراقبت‌های بهداشت عمومی کمک نمایند.

 

اسناد وزارت دارایی تاکید می‌کند که به طور کلی، مهاجران در کانادا عملکرد خوبی داشته‌اند، زیرا این کشور نگرش مثبتی نسبت به مهاجرت دارد. در این اسناد آمده است:«موضوع مهاجرت در تعدادی از کشورها قطبی‌تر شده است که ممکن است منعکس کننده‌ی پیامدهای اقتصادی-اجتماعی ضعیف برای مهاجران و رکود اقتصادی طبقه‌ی متوسطی باشد که از مهاجرت به عنوان سپر بلا استفاده می‌کنند.»

 

مزایای اقتصادی مهاجرت به میزان زیادی وابسته به چگونگی ادغام تازه واردها در بازار کار است. افزایش مهاجرت (یا هرگونه افزایش جمعیت) تقاضا برای کالاها و خدمات را افزایش خواهد داد و به رشد اقتصادی کمک خواهد کرد.

error: Content is protected !!