2024/03/29

نصب دوربین بر روی اتوبوس‌های مدارس برای کنترل رانندگان قانون شکن

نصب دوربین روی اتوبوس مدرسه

نصب دوربین بر روی اتوبوس‌های مدارس برای کنترل رانندگان قانون شکن

امنیت دانش‌آموزان در انتاریو به یکی از نگرانی‌های عمده تبدیل شده است چرا که در طول چند سال گذشته موارد بی‌شماری از اتومبیل‌هایی که با سرعت بالا از کنار سرویس‌های مدرسه سبقت گرفته‌اند ثبت شده است. در حال حاضر، مقامات یکی از شهرهای انتاریو تصمیم گرفته‌اند یک استراتژی جدید پیاده نمایند و بر اساس آن رانندگان متخلفی را که به سرعت از کنار اتوبوس‌های مدرسه‌ای که در حال سوار و پیاده کردن دانش آموزان می‌باشند عبور می‌کنند، کنترل و جریمه نمایند. بنابراین مسئولین شهری اتاوا اقدام به نصب دوربین بر روی اتوبوس‌های مدارس نموده‌اند تا رانندگان متخلف را شناسایی و متوقف نمایند.

 

همان‌طور که بسیاری از ما می‌دانیم، عبور هرگونه خودرو از کنار سرویس مدرسه در حالی که برای پیاده نمودن دانش آموزان متوقف شده است و چراغ ایست آن روشن می‌باشد نه تنها خطرناک بوده، بلکه غیر قانونی است.

 

ماه گذشته، دولت انتاریو اعلام کرد که قصد دارد استراتژی‌های جدیدی را برای محدود کردن تعداد حوادثی که هر ساله در اطراف اتوبوس‌های مدرسه رخ می‌دهند، اجرا کند. در طی این اعلامیه آن‌ها اظهار داشتند که یکی از این استراتژی‌ها ارائه‌ی مجوز استفاده از دوربین بر روی علائم ایست اتوبوس‌های مدرسه برای گرفتن عکس و فیلم از رانندگان بی‌ملاحظه می‌باشد.

 

به گزارش CTV نیوز، Jim Watson شهردار اتاوا گفت که این اولین برنامه از نوع خود در انتاریو است که اتوبوس‌های مدرسه را با دوربین‌هایی مجهز می‌کند تا بدین طریق رانندگانی که به طور غیرقانونی و در حالی که بازوی توقف اتوبوس باز است، از کنار آن عبور می‌کنند را شناسایی کرده و جریمه نمایند.

 

این اتوبوس‌های مدارس در اتاوا به چهار دوربین جداگانه مجهز خواهند شد که در خارج از خودرو نصب می‌شوند. همه‌ی این دوربین‌ها حساس به حرکتند و زمانی که یک وسیله نقلیه دیگر از کنار اتوبوس عبور کند، فعال شده و اقدام به فیلمبرداری می‌نمایند. سپس یک ویدیوی ۱۰ ثانیه‌ای ضبط خواهد شد که به یک سرور فرستاده می‌شود که در آن‌جا یک افسر پلیس قادر خواهد بود فیلم را بررسی نماید و مشخص کند که آیا تخلفی انجام شده است یا خیر.

 

اگر افسر تشخیص دهد که عمل راننده غیرقانونی بوده است، ظرف مدت هفت روز «اخطار جریمه‌ی استانی» صادر خواهد شد. این اخطار در صورتی که راننده برای اولین بار مرتکب این جرم شده باشد، شامل جریمه‌ای حداقل ۴۹۰ دلاری است. با این حال، یکی از افسران پلیس اتاوا به نام Mark Gatien، به CBC گفت که این اخطاریه برای مالک وسیله نقلیه صادر خواهد شد نه شخصی که در حین ارتکاب تخلف در حال رانندگی بوده است.

 

اتاوا مدل آزمایشی این برنامه را در سال ۲۰۱۶ راه اندازی کرد که در آن زمان روزانه به طور متوسط ​​پنج راننده به طور غیرقانونی از اتوبوس‌های مدرسه سبقت می‌گرفتند. در مجموع، مقامات شهری امیدوارند که با نصب این دوربین‌ها بتوانند به حفظ امنیت دانش آموزان کمک کنند.

error: Content is protected !!