2024/04/20

نشستن یا خوابیدن در پیاده روهای این شهر کانادایی ممنوع است

نشستن و خوابیدن در خیابان

نشستن یا خوابیدن در پیاده روهای این شهر کانادایی ممنوع است

اگر تا پیش از این در خیابان‌های شهر می‌نشستید، جالب است بدانید که مسئولین یکی از شهرهای بریتیش کلمبیا نشستن و یا خوابیدن در خیابان‌ها را غیر قانونی اعلام کرده و ممکن است بابت این کار ۱۰۰ دلار جریمه شوید. شهرداری Penticton در روز سه شنبه این قوانین جدید را تصویب کرد و به موجب آن از تجمع افراد در مناطقی از شهر برای طولانی مدت جلوگیری خواهد شد. شهرداری اعلام کرده این اصلاحات جدید برای حفظ ایمنی در شهر انجام می‌شود.

 

بر اساس گزارش CTV News، شهرداری Penticton اصلاحیه‌ای را درباره محلات این شهر تصویب کرده که نه تنها مردم را از نشستن یا خوابیدن و استراحت در خیابان‌های مرکز شهر منع کرده و نشستن در پیاده روها را غیر قانونی اعلام نموده، بلکه از تجمع مردم جلوی مغازه‌های خالی هم جلوگیری می‌کند. این قوانین هر ساله بین ماه‌های می تا سپتامبر اجرایی می‌شوند. افرادی که از این قوانین جدید تخطی نمایند با جریمه‌ی ۱۰۰ دلاری روبه‌رو خواهند شد.

 

در حالی که برخی از طرفداران و حامیان افراد بی‌خانمان‌ عنوان کرده‌اند که این اصلاحات، تنها جامعه‌ی بی‌ خانمان‌ها در سراسر شهر را هدف قرار داده است، شهردار این شهر، John Vassilaki بیان کرده که این اصلاحات باید جهت برقراری ایمنی در شهر انجام شود.

 

Vassilaki به CTV گفت:«این کار به امنیت جامعه‌ی ما مربوط است و این برای من بسیار مهم است.»

 

این اولین شهر در بریتیش کلمبیای کانادا نیست که نشستن در پیاده روها را غیر قانونی اعلام کرده است. شهر کلونا (Kelowna)  نیز خوابیدن یا نشستن در پیاده‌روها را در سال ۲۰۱۶ ممنوع اعلام کرده بود. با این حال، بر خلاف قانون اخیر در شهر Penticton که فقط در فاصله‌ی زمانی ماه می تا سپتامبر اجرا می‌شود، ممنوعیت در Kelowna در کل ۲۴ ساعت روز و در تمام طول سال اجرا می‌گردد.

 

از زمانی که شهرداری Penticton اخبار مربوط به این اصلاحات جدید را منتشر کرده است، به نظر می رسد بسیاری از کانادایی‌ها با آن مخالفت کرده و اعلام نموده‌اند که این قانون برای اعضای جامعه‌ی بی‌خانمان‌ها ناعادلانه است. عده‌ای حتی دریافت جریمه ۱۰۰ دلاری از افراد بی سرپناه و بی پول را ظالمانه خوانده‌اند.

 

در همین حال شهردار باور دارد که انجام این کار به نفع شهر است. یکی از اعضای شورای شهر به نام Bloomfield تلاش کرده تا این کار را به تاخیر بیندازد و عنوان کرده که باید در رابطه با دیگر شهرهایی که این تاکتیک را اجرا نموده‌اند، مطالعات بیشتری انجام شود.

error: Content is protected !!