2024/03/28

نرخ بیکاری کانادا در حال حاضر در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد

نرخ بیکاری

نرخ بیکاری کانادا در حال حاضر در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد

کانادا در حال حاضر پایین‌ترین نرخ بیکاری را دارد که این یک رکورد برای مشاغل این کشور محسوب می‌شود.

 

مرکز آمار کانادا اعلام کرد نرخ بیکاری در ماه می به ۵٫۴ درصد رسیده، که کمترین میزان ثبت شده از زمانی است که اطلاعات قابل مقایسه در سال ۱۹۷۶ در دسترس قرار گرفته است. این کشور در این ماه ۲۷,۷۰۰ موقعیت شغلی جدید به بازار کار اضافه نموده که بسیار کمتر از ۱۰۷,۰۰۰ موقعیت شغلی است که در ماه آوریل ایجاد شده بود. این مسئله نشان‌گر یک رکورد تمام وقت در رابطه با ایجاد شغل طی یک ماه می‌باشد.

 

شیب نزولی نرخ بیکاری در این ماه عمدتا به دلیل کاهش تعداد افرادی است که به دنبال کار می‌گردند. اطلاعات مرکز آمار کانادا نشان می‌دهد که نیروی کار در این کشور در ماه می حدود ۵۰ هزار نفر کاهش داشته و بخش بزرگی از این افراد را کارگران جوان بین ۱۵ تا ۲۴ سال تشکیل می‌دهند.

 

بیشترین دستاوردهای شغلی در استان‌های انتاریو، بریتیش کلمبیا، نوا اسکوشیا و نیوبرانزویک به دست آمده است. در استان‌های نیوفاندلند و لابرادور و جزیره‌ی پرنس ادوارد موقعیت‌های شغلی کاهش یافته است. کبک در حدود ۱۲ هزار موقعیت شغلی را از دست داد در حالی که این رقم برای آلبرتا حدود ۲ هزار شغل می‌باشد.

 

در مقایسه با ماه می ۲۰۱۸، میزان استخدام‌ها در حدود ۴۵۳ هزار موقعیت یا ۲٫۴ درصد افزایش یافته که این مقدار افزایش، هم در مشاغل تمام‌ وقت (به میزان ۲۹۹ هزار فرصت شغلی) و هم در مشاغل پاره ‌وقت (به میزان ۱۵۴ هزار فرصت شغلی) صورت گرفته است. نرخ بیکاری در کانادا از سال ۱۹۶۶ تا سال ۲۰۱۹ به طور متوسط ۷٫۶۳ درصد بوده است که بیشترین میزان آن مربوط به دسامبر ۱۹۸۲ به میزان ۱۳٫۱۰ درصد بوده و کمترین میزان آن مربوط به ماه ژوئن سال ۱۹۶۶ به میزان ۲٫۹۰ درصد بوده ‌است.

 

پیش از ماه می ۲۰۱۹، کمترین نرخ بیکاری مربوط به ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۱۸ بوده است. بنا بر گزارش مرکز آمار کانادا، میزان اشتغال به صورت تمام وقت در ماه نوامبر سال گذشته ۹۴ هزار مورد افزایش داشته و در همین حال، نرخ بیکاری با ۰٫۲ درصد کاهش به ۵٫۶ درصد رسیده بود.

error: Content is protected !!