2024/03/28

در سه ماه نخست ۲۰۱۹، بیش از ۵۰۰ هزار موقعیت شغلی در کانادا خالی ماند

ماه

در سه ماه نخست ۲۰۱۹، بیش از ۵۰۰ هزار موقعیت شغلی در کانادا خالی ماند

در اولین فصل سال جاری میلادی، تعداد آگهی‌های شغلی در کانادا نسبت به سال ۲۰۱۸ بار دیگر افزایش یافت؛ گزارش‌ها حاکی از افزایش جایگاه‌های شغلی پر نشده در شش استان هستند. در سه ماه نخست ۲۰۱۹، بیش از ۵۰۰ هزار یا به بیان دقیق‌تر ۵۰۶ هزار شغل مختلف آگهی شده‌اند که کسی برای اشتغال در آن‌ها اقدام نکرد؛ این رقم نشان‌دهنده‌ی افزایش ۴۴ هزار شغل نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

 

بدین ترتیب این دهمین فصل است که بازار کار کانادا شاهد افزایش پی در پی در آگهی‌های شغلی است. بنا به نقل از Statistics Canada حدود ۸۰ درصد این مشاغل دائمی بوده‌اند. کارفرمایان سراسر کانادا با کمبود نیروی کار مواجه هستند، جمعیت کانادا رو به پیری است و تعداد زیادی در مرز بازنشستگی قرار دارند.

 

در همین راستا، دولت کانادا سیاست‌هایی اتخاذ کرده است تا مشکل برطرف شود و دقیقا برای همین است که کانادا قصد دارد طی سه سال آینده نرخ پذیرش مهاجرت را افزایش دهد و بیشتر این مهاجرین هم به قصد اشتغال و از طریق مهاجرت کاری وارد کانادا خواهند شد.

 

افزایش مشاغل در کبک، انتاریو و بریتیش کلمبیا

در بین استان‌های کانادا، کبک تنها استانی است که طی سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ بیشترین افزایش در شغل را نسبت به مدت مشابه قبل داشته است. به عبارتی، شاهد افزایش ۲۴ درصدی در آگهی‌های شغلی بوده است. اکثر این مشاغل در سه بخش کاری بوده‌اند: سلامت و درمان / مددکاری اجتماعی، تولید و خدمات غذایی.

 

در بین مناطق کبک، دو منطقه‌ی  La Mauricie و  Laurentides به ترتیب رتبه‌ی اول و سوم را به لحاظ افزایش مشاغل در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ از آن خود کرده‌اند. بعد از کبک، انتاریو با افزایش بیش از ۱۲ هزار شغل در رتبه‌ی بعدی قرار داشت. اکثر مشاغل آگهی شده در انتاریو طی این مدت در بخش‌های خدمات درمانی، فروشندگی، مشاغل حرفه‌ای، علمی و فنی و نیز خدمات غذایی و تهیه‌ی جا و مکان بوده‌اند.

 

سپس بریتیش کلمبیا با افزایش بیش از ۹ هزار شغل قرار دارد و بیشتر مشاغل آگهی شده در این استان طی فصل نخست سال جاری، در بخش انبارداری و خدمات فنی و علمی بوده‌اند.  بریتیش کلمبیا با ۴٫۴ درصد افزایش در آگهی‌های شغلی، بالاترین آگهی‌های شغلی را در بین استان‌ها و نواحی کانادا داشته است و تنها استانی بوده است که نرخ آگهی‌های شغلی‌اش بالاتر از متوسط سراسر کشور بوده است.

 

مشاغل دائمی

آن‌گونه که Statistics Canada اعلام کرده است ۷۹٫۹ درصد آگهی‌های شغلی در فصل نخست سال جاری را مشاغل دائمی تشکیل داده‌اند. طی سه ماه نخست سال ۲۰۱۸ هم دقیقا همین آمار را شاهد بودیم. جالب است بدانید به لحاظ تعریف، شغل دائمی شغلی است که مادام که کارمند بخواهد برقرار باشد. Statistics Canada گفته است که دستمزد و مزایای مشاغل دائمی نسبت به مشاغل موقت اغلب بالاتر است و کارفرما آموزش بیشتری را در آن به کارمند ارائه می‌کند. این مشاغل بیشتر در بخش مدیریت و تولید هستند.

 

در هر ۱۰ صنعت، ۷ صنعت افزایش آگهی‌های شغلی داشته‌اند

نسبت به مدت مشابه سال قبل، در بین ۱۰ صنعت موجود در کانادا، ۷ صنعت افزایش آگهی‌های شغلی را تجربه کرده‌اند. این رشد ناشی از افزایش مشاغل در بخش‌های خدمات درمان و مددکاری اجتماعی و خدمات فنی، علمی و حرفه‌ای بوده است.

در بخش خدمات درمانی و اجتماعی، آگهی‌های شغلی تا ۹ هزار عدد رشد داشته است و بیشترین افزایش هم در مشاغل پرستاری و مراقبت از سالمندان بوده است. کبک و انتاریو بیشترین رشد را در این بخش ها داشته‌اند و در استان‌های نووا اسکوشیا و پرینس ادوارد آیلند هم در این بخش‌ها رشد نسبتا بالایی ثبت شده است. همچنین، میانگین دستمزد ساعتی مشاغل آگهی شده نیز در این بخش با افزایش ۱٫۲۰ دلار (۴٫۲ درصد) به ۳۰٫۱۰ دلار رسیده است و این دستمزد، بالاترین دستمزد در بین ۱۰ بخش و صنعت بزرگ کانادا است.

error: Content is protected !!