2024/03/28

یازده دلیل برای این که چرا کانادا بهشت مهاجران است؟ (قسمت دوم)

برای

یازده دلیل برای این که چرا کانادا بهشت مهاجران است؟ (قسمت دوم)

قسمت اول این مقاله را می توانید از اینجا بیابید.

 

  • بیمه‌ی سلامت برای همه

اجرای سیستم جهانی مراقبت پزشکی کانادا در دهه‌ی ۱۹۶۰ آغاز شد. تحت این برنامه هر استان یا منطقه‌ای در کانادا یک طرح سلامت دارد که برای همه ساکنان امکان دسترسی معقول به خدمات پزشکی را فراهم می‌کند و افراد بدون اینکه مجبور باشند برای ویزیت پزشک، هزینه‌ای پرداخت کنند، می‌توانند تحت معاینه قرار بگیرند. طبق گزارش Organization for Economic Co-operation and Development – OECD، کانادا در سال ۲۰۱۷، به ازای هر نفر، سالانه ۶۳۲۳ دلار برای سلامت هزینه کرده است. با اینکه کانادا فقط نیمی از هزینه‌هایی که آمریکا برای سلامت می‌پردازد را می‌دهد، کیفیت امور پزشکی و سلامت کانادا به طرز چشمگیری بیشتر از آمریکاست. به لطف دسترسی همگانی به برنامه‌های سلامت قابل‌ اطمینان این کشور، کانادا یکی از بیشترین نرخ عمر متوسط را به خودش اختصاص داده که در حدود ۸۲ سال است. کانادا از لحاظ نرخ عمر متوسط، مقام ۱۸ در جهان را به خود اختصاص داده است.

 

  • بهترین مزایا، تعطیلات و مرخصی باحقوق در کل آمریکای شمالی

کانادا یک کشور پیشرفته است که خیلی از سیاستمداران آن از حقوق کارمندان دفاع می‌کنند. انادا تنها کشور در آمریکای شمالی است که اختیار مرخصی استحقاقی را به کارمندان می‌دهد و برای همه کارمندان تا دو هفته تعطیلات با حقوق در نظر می‌گیرد. همچنین افراد بسته به استانی که در آن زندگی می‌کنند، بین ۶ تا ۱۰ روز تعطیلات رسمی دارند.

علاوه بر این، افراد در کانادا به مراقبت‌های مالی متنوعی دسترسی دارند، از جمله:

 

  • بیمه کارمندی Employment Insurance
  • سهام بازنشستگی
  • برنامه حقوق بازنشستگی کانادا
  • کمک هزینه‌ی کودک توسط دولت فدرال حداقل حقوق در کانادا، یکی از بیشترین میزان حداقل‌ها در جهان است که بسته به هر استان بین ۱۱ تا ۱۴ دلار متفاوت است.
  • مرخصی زایمان برای مادران و پدران به ۱۸ ماه هم می‌رسد؛ که مرد و زن می‌توانند این مرخصی را بین یکدیگر تقسیم کنند یا به انتخاب خودشان یک نفرشان از آن بهره‌مند شود.

 

  • کانادا بسیار امن است

طبق شاخص‌ها و نظرسنجی‌های مختلف، نام کانادا همیشه بین ده تا از امن‌ترین کشورهای جهان بوده‌است. طبق گزارش شاخص جهانی صلح در سال ۲۰۱۸ Global Peace Index of 2018، کانادا ششمین کشور صلح‌آمیز جهان شناخته شده است. این شاخص عوامل مختلفی مانند نرخ خودکشی، نظامی‌گری، ثبات سیاسی، روابط دیپلماتیک، نرخ بازداشت و زندانی‌ها، تاثیر تروریسم و بسیاری از عوامل دیگر را در نظر گرفته‌است. این کشور به کنترل قوی سلاح و رویکرد نسبتا صلح‌آمیزی که در سیاست خارجی دارد مشهور است. در کل، نرخ جرایم کانادا کم است و این نرخ از دهه ۱۹۸۰، که آمار جرایم به بیشترین حد خود رسیده بود، کاهش یافته‌است.

  • بانک‌ها امن و پایدار هستند

سال‌هاست که بانک‌های کانادا به گفته‌ی World Economic Forum، جز امن‌ترین‌ها و پایدارترین‌ها انتخاب می‌شوند. در کانادا اگر پول خود را در بانک بگذارید، خیال‌تان راحت است که هیچ اتفاقی برای آن نخواهد افتاد و امنیت سرمایه مالی شما کاملا تضمین شده است.

جالب است بدانید کانادا از سال ۱۹۸۳، شاهد ورشکستگی یا Bank failure نبوده است. همچنین کانادا از تکنولوژی‌های PIN و چیپ‌ست‌ها برای افزایش امنیت تراکنش‌های مالی استفاده می‌کند. کانادایی‌ها به انجام کارهای بانکی به صورت آنلاین علاقمند هستند و طبق آمار، ۶۸ درصد از کانادایی‌ها امور روزانه مالی خود را به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت بانک‌ها انجام می‌دهند.

  • کشور زیبایی برای زندگی است.

مناظر طبیعی باشکوه کانادا، انکارنشدنی هستند. از کوه‌های استان بریتیش کلمبیا گرفته تا مناظر ساحلی جزیره‌ی پرنس ادوارد، ساختمان‌های تاریخی مونترال، همگی از زیبایی‌های این کشور به شمار می‌آیند. مونترال حالا ۳۷۶ سال عمر دارد.

مکان‌های دیدنی کانادا تمامی ندارند. این کشور صدها جاذبه طبیعی، پارک محافظت‌ شده‌ی ملی، مکان تاریخی و پارک جنگلی دارد که هر روز می‌توانید از یکی از آن‌ها دیدن کنید.

 

بعضی از پارک‌های آن مانند بنف و جاسپر در آلبرتا، جزیره کیپ برتون در نوا اسکوشیا و خلیج جورجین در انتاریو، شهرت جهانی دارند.

عجایب طبیعی این کشور تمامی ندارد و می‌توانید از ساحلی به ساحل دیگر بروید تا خودتان با چشمان‌‌‌تان آن‌ها را ببینید.

حالا که حرف از ساحل شد، بگذارید بگوییم که کانادا بین تمام کشورهای جهان، بیشترین خط ساحلی را دارد که طول آن به ۲۰۰ هزار کیلومتر می‌رسد. این رقم از مقام دوم خط ساحلی (اندونزی) چهار برابر بیشتر است.

درست است که کانادا در زمینه‌ی سواحل گرمسیری معروف نیست، اما وقتی هوا گرم می‌شود مناظر کنار ساحل آن واقعا دیدنی هستند. اگر بیشتر اهل شهرنشینی هستید، باید بگویم کلگری و تورنتو هر ساله در فهرست تمیزترین شهرهای جهان قرار می‌گیرند.

  • سیستم سیاسی دموکراتیک و پایدار

کانادا بسته به شرایط سیاسی، مدام بین احزاب محافظه‌کار و لیبرال تغییر جهت می‌دهد. با این حال در کل، همه حزب‌های سیاسی کانادا نسبت به مسائل مهمی مانند حقوق زنان و LGBT‌ها، مشکلات زیست‌محیطی و موضوع مهاجرت، جهت‌گیری‌های نسبتا میانه‌رویی دارند. در صورتی که سیاست‌های مربوط به این موارد در کشورهای دموکراتیک دیگر گاهی اوقات به‌شدت تغییر می‌کند.

کانادایی‌ها به سیستم سیاسی و واحدهای دولتی خود ایمان قوی دارند و احترام زیادی برایشان قائل هستند. با اینکه هر از گاهی تخلفاتی در این سیستم به وجود می‌آید، می‌شود گفت هیچ‌کدام شدید نیستند و فساد، کلاهبرداری و بی‌اعتمادی به دولت هیچ‌گاه خیلی گسترش پیدا نمی‌کند کمپین‌های سیاسی کانادا در مقایسه با کشورهای دموکراتیک دیگر کم‌هزینه‌تر بوده و مالیات کمتری دارند. حتی در سطح ملی، کمپین‌های سیاسی معمولا بیش از چند ماه دوام نمی‌آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!