2024/04/18

رتبه بندی ۳ دانشگاه کانادایی در میان بهترین دانشگاه‌های جدید جهان

جدید دانشگاه

رتبه بندی ۳ دانشگاه کانادایی در میان بهترین دانشگاه‌های جدید جهان

شاید وقتی صحبت از دانشگاه‌های کانادا می‌شود، اغلب به یاد ساختمان‌های سنگی قدیمی با محوطه‌های بزرگی که در حدود یکصد سال قدمت دارند بیفتید. با این حال با پیشرفت و گسترش مداوم این کشور، چندین دانشگاه جدید در طول ۵۰ سال اخیر در سراسر کانادا ایجاد شده‌اند در واقع برخی از این دانشگاه‌های کانادا به قدری برجسته هستند که در میان دانشگاه‌های تازه تاسیس، جزو رتبه‌های برتر جهانی قرار گرفته‌اند.

 

رتبه بندی دانشگاه‌های تازه تاسیس در سال ۲۰۱۹ که توسط سیستم Times Higher Education اجرا گردیده است، شامل ۳۵۱ دانشگاه در سراسر جهان می‌باشد که نهایتا طی ۵۰ سال اخیر راه اندازی شده‌اند و بر اساس عوامل مختلفی نظیر درآمد، تحقیق و تدریس طبقه بندی شده‌اند.

 

از طریق این سیستم رتبه ‌بندی، آن‌ها توانستند مشخص کنند که کدام یک از دانشگاه‌های جدید جز بهترین‌ها هستند. در این میان سه دانشگاه کانادایی نیز بخشی از این رده‌ بندی بودند.

 

یکی از دانشگاه‌های کانادا که بالاترین رتبه را در این رده بندی کسب نمود، دانشگاه کنکوردیا است که در شهر مونترال واقع در استان کبک قرار دارد. این دانشگاه در آگوست ۱۹۷۴ تأسیس شد و تنها ۴۵ سال از زمان تشکیل آن می‌گذرد.

 

دانشگاه کنکوردیا در صدر ۵۰ درصد از تمامی دانشگاه‌های حاضر در این رده ‌بندی قرار دارد و یکی از بهترین‌ها در رده ۱۰۰ تا ۱۵۰ می‌باشد.

 

دانشگاه رجینا به عنوان دومین دانشگاه برتر و جدید کانادا و در دسته‌ی ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرار گرفت. یکی از دلایلی که دانشگاه رجینا به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا در نظر گرفته می‌شود این است که مزایای متفاوتی را به دانشجویان ارائه می‌دهد و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در طول دوران تحصیلشان با برخی از موسسات همکاری کنند.

 

در رده‌ی سوم نیز دانشگاه بریتیش کلمبیای شمالی (Northern British Columbia) قرار گرفت و به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان شناخته شد. این دانشگاه با افتخار به پژوهش‌ها و تحقیقات فشرده، در رده‌ی ۲۰۱ تا ۲۵۰ این رده بندی قرار گرفت.

 

همچنین دانشگاه Northern British Columbia در میان سه دانشگاه برتر کوچک کانادا قرار دارد و به عنوان یکی از پنجاه دانشگاه برتر کانادا در نظر گرفته می‌‌شود.

 

در حالی که دانشگاه‌های کانادایی در میان این رتبه بندی قرار داشتند، اما متاسفانه به جایگاه سه دانشگاه جدید برتر در کل دنیا دست نیافتند.

 

دانشگاه علوم و تکنولوژی هنگ کنگ (Hong Kong University of Science and Technology)  در رتبه‌ی اول، دانشگاه École Polytechnique Fédérale de Lausanne در سوئيس در رتبه‌ی دوم و دانشگاه تکنولوژی Nanyang در سنگاپور در رتبه‌ی سوم جهانی قرار گرفتند.

با توجه به سیستم رتبه بندی Times Higher Education، دانشگاه تورنتو به عنوان بهترین دانشگاه در کانادا و بیست و یکمین دانشگاه در جهان رتبه بندی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!