2024/03/28

نیاز مبرم نیوبرانزویک به پرستاران دوره دیده در خارج از کانادا

نیاز مبرم نیوبرانزویک به پرستاران دوره دیده در خارج از کانادا

اگر دانشجوی پرستاری هستید و یا در این زمینه دارای تخصص بوده و از این رشته فارغ‌التحصیل شده‌اید و قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید، استان نیوبرانزویک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. جدیدترین اخبار و شنیده‌ها حاکی از این هستند که این استان نیاز مبرمی به پرستاران ماهر خارجی دارد.

 

استان نیوبرانزویک مانند بسیاری از استان‌ها و مناطق دیگر کانادا با مشکل پیر شدن جمعیت و کبود نیروی کار در حوزه‌ی پرستاری و خدمات درمانی مواجه است. البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که روند پیر شدن جمعیت در استان نیوبرانزویک از تمام استان‌های دیگر کانادا سرعت بیشتری را طی می‌کند.

 

گفتنی است استان نیوبرانزویک یکی از پیرترین جمعیت‌ها را در استان‌های کانادا دارد؛ این استان به لحاظ سکونت افراد بالای ۶۵ سال در بین استان‌های کانادا رکورددار است. به علاوه، پرستاران شاغل در این استان هم از این قاعده مستثنی نیستند چرا که ۴۱ درصد پرستاران استان نیوبرانزویک بالای ۵۰ سال سن دارند.

 

این مشکلات، به همراه عدم ثبت نام دانشجویان در رشته‌ی پرستاری باعث شده است که طی یک دهه‌ی پیش رو، این استان سالانه به ۱۳۰ پرستار نیاز داشته باشد. این بدین معنی است که تا سال ۲۰۲۸ بخش خدمات سلامت و درمان استان نیوبرانزیک ۱۳۰۰ پرستار کم خواهد داشت. طی همین بازه‌ی زمانی ده ساله نیز برآورد می‌شود که ۴۳۷۶ فرصت شغلی در زمینه‌ی پرستاری ایجاد شود.

 

پرستاران خارجی؛ منجی استان نیوبرانزویک

برای مقابله با این مشکل چهار راه حل ارائه شده است که یکی از آن‌ها استخدام پرستاران خارجی است که مطابق با استانداردهای حرفه ای کانادا تحصیل کرده‌اند. با این کار، بلافاصله نیاز استان به پرستار برطرف خواهد شد. دولت نیوبرانزویک هم اعلام کرده است که برای استخدام پرستاران خارجی باید هرگونه مانعی که بر سر راه شناسایی و بهبود حرفه‌ای پرستاران است برطرف شود.

 

استراتژی اتخاذ شده‌ی استان نیوبرانزویک برای استخدام پرستاران خارجی این نکته را هم در نظر دارد که تا زمان رسیدگی به درخواست‌های پرستاران، آن‌ها بتوانند در بخش خدمات درمانی کار پیدا کنند تا بتوانند سریع‌تر و راحت‌تر جذب بافت کاری کانادا بشوند.

 

همچنین استان نیوبرانزویک طبق این استراتژی قصد دارد به پرستاران سایر استان‌ها کشورها و نیز فارغ التحصیلان دانشگاه‌های نیوبرانزویک پیشنهاد کار تمام وقت یا نیمه وقت بدهد و در ازای خدمت سه ساله در مناطق روستایی این استان، پاداش به آن‌ها تعلق گیرد.

 

همان‌طور که وزیر بهداشت نیوبرانزویک گفته است:«پرستاران در ارائه‌ی خدمات درمانی با کیفیت در سیستم درمانی کانادا که سیستمی مفید و موثر است نقشی کلیدی ایفا می‌کنند. ما با کمبود نیروی کار در زمینه پرستاری مواجه هستیم و باید از الان اقداماتی را در راستای تامین پرستاران برای خدمت رسانی به جامعه خود اتخاذ کنیم.»

 

انجمن پرستاران نیوبرانزویک هم گفته است که این انجمن از هر تلاشی در راستای برطرف کردن کمبود نیروی کار حمایت می‌کند و در استراتژی جذب پرستار مشارکت خواهد کرد. هنوز اطلاعاتی در زمینه‌ی جزییات انتخاب پرستاران دوره دیده در خارج از کانادا اعلام نشده است؛ علاوه بر این هنوز معلوم نیست این پرستاران از طریق کدام برنامه‌ی مهاجرتی جذب خواهند شد.

 

قبلا برنامه‌ی مهاجرت استانی نیوبرانزویک اعلام کرده بود که هر از گاهی در صف انتظار اکسپرس انتری فدرال به دنبال متقاضیان ماهری خواهد گشت که نیاز بازار کار استان را بر طرف می‌کنند. این جست و جوها از طریق مسیر مهاجرتی بازار کار نیوبرانزویک که مرتبط با اکسپرس انتری برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک است انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!