2024/04/20

۴۷۱ دعوتنامه در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری آلبرتا صادر شد

۴۷۱

صدور ۴۷۱ دعوتنامه در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری آلبرتا

جدیدترین خبرها حاکی از اینند که استان آلبرتا دو پذیرش برگزار کرده که طی آن‌ها مجموعا برای ۴۷۱ متقاضی اکسپرس انتری دعوتنامه جهت تقاضا به منظور انتخاب شدن از طراف استان صادر نموده است. اولین پذیرش در تاریخ ۱۷ جولای برگزار شد که طی آن مجموعا ۲۵۱ اعلامیه‌ی تمایل یا Notification of Interest برای متقاضیان اکسپرس انتری صادر شد؛  حداقل امتیاز این متقاضیان در سیستم جامع رتبه بندی ۴۰۰ بوده است.

 

یک هفته بعد در تاریخ ۲۴ جولای ۲۲۰ اعلامیه‌ی تمایل دیگر برای متقاضیانی صادر شد که حداقل امتیازشان در سیستم جامع رتبه بندی ۳۰۳ بود. این اعلامیه‌های تمایل به عنوان بخشی از مسیر اکسپرس انتری آلبرتا صادر شده‌اند؛ از طریق این مسیر است که برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا می‌تواند در سیستم اکسپرس انتری فدرال به دنبال متقاضیانی بگردد که واجد شرایط هستند و از آن‌ها برای تقاضا جهت انتخاب استانی و اقامت دائم دعوت کند.

 

گفتنی است از اولین پذیرش مرتبط با مسیر اکسپرس آلبرتا که بیش از یک سال پیش برگزار شد، برنامه مهاجرت استانی آلبرتا تا کنون ۲۶ پذیرش برگزار کرده و مجموعا ۵۰۶۳ اعلامیه‌ی تمایل یا Notification of Interest یا به اختصار NOI صادر کرده است. متقاضیانی که مایل هستند از طریق این مسیر و بسیاری از برنامه‌های مهاجرت استانی دیگر که مرتبط با اکسپرس انتری هستند مهاجرت کنند می‌بایست در نخستین گام پروفایل اکسپرس انتری بسازند.

 

جالب است بدانید داشتن پیشنهاد کار یا سابقه‌ی کار قبلی در آلبرتا از جمله شرایط مسیر اکسپرس انتری آلبرتا نیست. اما متقاضیان باید حتما در شغلی شاغل باشند که از توسعه‌ی اقتصادی و اولویت‌های تنوع سازی استان آلبرتا حمایت کند. با این حال آلبرتا فهرستی از این مشاغل ارائه نکرده است. علاوه بر این، متقاضیان باید حداقل ۳۰۰ امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی اکسپرس انتری یا به اختصار CRS داشته باشند.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا گفته است که اولویت را به متقاضیان با شرایط زیر می‌دهد:

 

  • داشتن پیشنهاد کار/سابقه‌ی کار قبلی در آلبرتا
  • فارغ التحصیلی از دانشگاه‌های آلبرتا و پیشنهاد کار معتبر؛ یا
  • سکونت یکی از والدین، فرزندان یا خواهر/برادران در آلبرتا

گذشته از این، عواملی نیز هستند که شانس پذیرفته شدن متقاضی را کاهش می‌دهند. از جمله:

 

  • انقضای اکسپرس انتری ظرف مدت سه ماه پس از پذیرش
  • مشاغلی خاص نظیر مشاغلی که در فهرست مشاغل غیر واجد شرایط مسیر فرصت آلبرتا فهرست شده‌اند.

مسیر اکسپرس انتری آلبرتا متقاضیانی را ممکن است انتخاب کند که امتیازشان در سیستم جامع رتبه بندی بسیار کمتر از امتیاز متقاضیان اکسپرس انتری فدرال است. مثلا در پذیرش ۱۰ جولای ۲۰۱۹ حد اقل امتیاز ۴۲۵ بود که بالاترین امتیاز در پذیرش‌های برنامه‌ی مهاجرت استانی آلبرتا تا کنون محسوب می‌شود. در عین حال، نسبت به حد نصاب امتیاز در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری بسیار پایین‌تر بوده است.

 

صدور ۴۷۱ دعوتنامه در جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری آلبرتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!