2024/04/25

نیوفاندلند و لابرادور امسال از هدف مهاجرتی ۲۰۲۲ فراتر خواهد رفت

نیوفاندلند و لابرادور

نیوفاندلند و لابرادور امسال از هدف مهاجرتی ۲۰۲۲ فراتر خواهد رفت

همانطور که به نظر می‌رسد، استان نیوفاندلند و لابرادور که جوان‌ترین استان کانادا و واقع در شرقی‌ترین نقطه‌ی این کشور پهناور است قرار است امسال، یعنی سه سال زودتر از موعد اعلام شده، بیش از ۱۷۰۰ مهاجر جدید را جذب کند. در سال ۲۰۱۷ بود که دولت نیوفاندلند و لابرادور اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ تا سقف ۵۰ درصد از مهاجران جدیدتری استقبال کند.

 

ارقام اعلام شده در سال ۲۰۱۷، بر اساس نرخ صدور ۱۱۲۲ اقامت دائم بود – بدین معنی که می‌بایست سالانه ۶۰۰ مهاجر را پذیرش می‌کردند تا به هدف اعلامی خود نایل می‌شدند. آقای برنارد دیویس وزیر کار، مهارت‌ها و آموزش عالی نیوفاندلند و لابرادور می‌گوید:« ما ابتدا ۱۷۰۰ نفر را برای جذب تعیین کردیم که خب رقم بالایی بود. انتظار داریم که تا آخر سال مالی جاری از آن هدف بسیار فراتر رویم.»

 

تعداد درخواست‌های واصله به استان نیوفاندلند و لابرادور بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ دو برابر شده است. می‌توان علت این افزایش را استراتژی مهاجرتی پنج ساله و برنامه‌ی مهاجرت آتلانتیک دانست که هر دوی آن‌ها هم در سال ۲۰۱۷ رونمایی شدند.

 

آقای دیویس همچنین اعلام کرده است که :« نمی‌خواهیم مردم در صف معطل بمانند. ما باید اخلاق را رعایت کنیم و به آن‌ها اطمینان دهیم که در طول فرایند حامی آن‌ها هستیم». حالا که این استان به ناگهان و زودتر از موعد اعلامی با خیل عظیمی از مهاجران روبرو شده است، استراتژی پنج ساله را برای برطرف کردن چالش‌های جدید اصلاح می‌کند. جزییات بیشتری در این زمینه طی ماه‌های باقی مانده از سال جاری میلادی منتشر خواهد شد. علاوه بر این، آقای دیویس گفته است که نگه داشتن مهاجران از اولویت‌های اصلی این استان خواهد بود.

 

بنا به اعلام Statistics Canada بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ حدود ۵۱ درصد مهاجران تازه وارد در استان نیوفاندلند و لابرادور مانده اند. برنارد دیویس می‌گوید که تمرکز استان بر نگه داشتن مهاجرین و حمایت از آن‌ها است. (که این مساله خیلی خیلی مهم است.)

 

گفتنی است استان نیوفاندلند و لابرادور هم مانند بسیاری از استان‌های کانادا با کاهش زاد و ولد و پیری جمعیت روبرو است و از مهاجرت به عنوان ابزاری برای برطرف کردن این مشکل استفاده می‌کند. جمعیت این استان در حال حاضر ۵۲۵ هزار نفر برآورد می‌شود. بدون استقبال از مهاجرین انتظار می‌رود که تا ۲۰۲۵ جمعیت در سن کار ۱۰ درصد کاهش پیدا کند. در فصل نخست سال ۲۰۱۹ مهاجرت تنها عامل رشد جمعیت بوده است. همچنین در این بازه‌ی زمانی، تعداد مرگ و میرها و مهاجرت به سایر استان‌ها از زاد و ولدها بیشتر بوده است.

 

دریاره نیوفاندلند و لابرادور

این استان همانطور که از نامش مشخص است (سرزمین تازه تاسیس شده) جوان‌ترین استان کانادا است که در سال ۱۹۴۹ به کنفدراسیون پیوسته است. Ragatta Day تعطیل رسمی این استان است که سالانه در اولین چهارشنبه‌ی ماه آگوست برگزار می‌شود. بسیاری از مردم به پایتخت می‌روند تا شاهد مسابقه قایق سواری باشند و در ساحل با هم به معاشرت می‌پردازند. توریسم، معدن و استخراج نفت از صنایع اصلی این استان است.

 

مسیرهای مهاجرت به نیوفاندلند و لابرادور

برنامه‌ی مهاجرت استانی نیوفاندلند و لابرادور در شش دسته‌ی زیر درخواست‌ها را می‌پذیرد:

  • اسکیلد ورکر اکسپرس انتری نیوفاندلند و لابرادور:

این دسته به اکسپرس انتری فدرال مرتبط است. متقاضیانی که در صف انتظار اکسپرس انتری پذیرفته شده‌اند واجد شرایط این مسیر مهاجرتی هستند. داشتن پیشنهاد کار الزامی است.

اسکیلد ورکر: مهاجرانی که دارای پیشنهاد کار هستند و یا در حال حاضر با ویزای کار معتبر در این استان مشغول کار می‌باشند واجد شرایط هستند.

  • فارغ‌التحصیل بین المللی:

دانشجویانی که اخیرا با ویزای تحصیلات تکمیلی فارغ التحصیل شده‌اند واجد شرایط این دسته هستند. متقاضیان باید در حال حاضر استخدام باشند و یا منتظر دریافت پیشنهاد کار.

کارآفرین بین المللی: این دسته برای خارجی‌هایی است که می‌خواهند در استان نیوفاندلند و لابرادور کسب و کاری راه اندازی، مدیریت و یا خریداری نمایند. دسته‌ی کارآفرین بین المللی، از تاریخ ۹ آگوست تا ۱۹ آگوست یعنی ماه جاری ابراز تمایل‌ها یا Expression of Interestها را خواهد پذیرقت.

کارآفرین فارغ التحصیل بین المللی: فارغ التحصیلانی که در نیوفاندلند و لابرادور تحصیل کرده‌اند و می‌خواهند در این استان کسب و کاری راه اندازی کنند می‌توانند واجد شرایط این دسته باشند.

پایلوت مهاجرت آتلانتیک : استان نیوفاندلند و لابرادور یکی از استان‌هایی است که در این برنامه که با دولت فدرال مرتبط است شرکت می‌کند. این پایلوت به خارجی‌ها اجازه‌ی کار در مشاغلی را می‌دهد که تا کنون هیچ کانادایی در آن شاغل نشده است. دولت کانادا اخیرا اعلام کرده است که این پایلوت تا دسامبر ۲۰۲۱ تمدید خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!