2024/03/28

محبوب‌ترین ورزش‌های کانادا چه ورزش‌هایی هستند؟ (قسمت دوم)

محبوب‌ترین ورزش‌های کانادا

محبوب‌ترین ورزش‌های کانادا چه ورزش‌هایی هستند؟ (قسمت دوم)

کانادایی‌ها به مسابقات ورزشی خیلی بها می‌دهند، آن هم نه فقط برای سرگرمی بلکه به عنوان راهی برای متحد کردن مردم کشور. تنوع ورزش‌های انجام شده در کانادا  فرصتی را برای کانادایی‌ها فراهم کرده تا استعدادهای ویژه‌ی خود را بروز بدهند و با بقیه‌ی مردمان جهان در سطح بین المللی به رقابت بپردازند. در این مقاله قصد داریم شما همراهان گرامی را با ۱۰ تا از محبوب‌ترین ورزش‌های کانادا آشنا کنیم.

  1. کریکت

گرچه کانادا برای شرکت در مسابقات آزمایشی مورد حمایت نیست، اما تیم ملی کریکت کانادا اجازه دارد در مسابقات بین المللی One Day شرکت کند. تیم ملی کریکت زنان کانادا بسیار اهل رقابت است. همچنین، تیم کریکت بزرگسالان (مردان) کانادا نیز در سه رویداد جام جهانی کریکت شرکت کرده است. کریکت نیز یکی از ورزش‌هایی است که ریشه در انگلستان دارد؛ این ورزش توسط انجمن Cricket Canada که در سال ۱۸۹۲ تاسیس شده مدیریت می‌شود. این سازمان بازی‌های داخلی بین استانی را برگزار می‌کند.

 

  1. بیسبال

بیسبال از همان بدو پیدایشش در کانادا حضور داشته است و یکی دیگر از محبوب‌ترین ورزش‌های کاناداست. قدیمی‌ترین پارک بیسبال جهان هنوز در Labatt Park واقع در انتاریو باز و در حال فعالیت است. کانادا تنها یک لیگ برتر بیسبال دارد که Toronto Blue Jays نام دارد. بیش از ۷۰ شهر کانادا میزبان برخی از تیم‌های لیگ برتر بوده‌اند. چندین تیم لیگ مستقل نیز در کانادا هستند. کانادا همچنین در سطح مسابقات بین المللی بیسبال شرکت کرده است.

 

۳٫فوتبال امریکایی (فوتبال گریدیرون)

این ورزش از دو تیم تشکیل شده است که هر تیم دارای دوازده بازیکن است. فوتبال گریدیرون یا امریکایی ریشه در راگبی دارد. لیگ حرفه‌ای و برتر کانادا Canadian Football League نام دارد. یکی از رویدادهای مهم در این ورزش Grey Cup است که میلیون‌ها نفر پای تلویزیون به تماشای آن می‌نشینند. این ورزش همچنین در سطح مدارس و دانشکده‌ها انجام می‌شود و در تابستان‌ها نیز لیگ بزرگسالان در آن به دست گرمی می‌پردازند.

 

  1. لاکراس

در سال ۱۸۵۹ بود که لاکراس در کانادا ورزش ملی عنوان شد. سال‌ها بعد در سال ۱۹۹۴ نیز ورزش تابستانه نام گرفت. هزاران نفر در سراسر کانادا لاکراس بازی می‌کنند. انجمن لاکراس کانادا که در سال ۱۹۲۵ تاسیس شده بر این ورزش مدیریت دارد. این نهاد تورنومنت‌های قهرمانی بزرگسالان و نوجوانان را برگزار می‌کند. جالب است بدانید در سال ۲۰۰۶ کانادا در فینال مسابقات لاکراس به مصاف امریکا رفت و توانست ۱۵ بر ۱۰ پیروز میدان شود و رکورد ۲۵ ساله‌ی امریکا را بشکند. تالار مشاهیر لاکراس کانادا وظیفه‌ی تقدیر از پیشکسوتان و افراد برتر این ورزش را به عهده دارد.

 

۱٫هاکی

اما نوبت به محبوب‌ترین ورزش در کانادا می‌رسد! هاکی ورزشی است که در سراسر سال و در تمام سطوح در کانادا برگزار می‌شود. هاکی روی یخ به شیوه‌ی مدرن در کانادای قرن ۱۹ آغاز شد و به نوعی می‌توان آن را هویت کانادا نیز تلقی کرد. همه‌ی کانادایی‌ها از تمام رده‌های سنی برای گذراندن اوقات فراغت هاکی بازی می‌کنند. همچنین در سراسر کانادا مسابقات هاکی برگزار می‌شود. تیم ملی هاکی مردان کانادا در تورنومنت‌های بین المللی نظیر المپیک به رقابت با سایر کشورها می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!