2024/03/28

برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان: زندگی در سرزمین آسمان‌های سرزنده

سرزمین آسمان‌های سرزنده

برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان: زندگی در سرزمین آسمان‌های سرزنده

مهاجرت نقشی کلیدی در اقتصاد و جمعیت استان ساسکاچوان کانادا ایفا می‌کند. این استان از سال ۲۰۰۷ از بیش از ۱۰۸۰۰۰ مهاجر استقبال کرده است که از ۱۷۰ کشور مختلف به ساسکاچوان مهاجرت کرده‌اند.  ساسکاچوان که به خاطر افق‌های گسترده و پیدایش هر از گاهی نور شمالی سرزمین آسمان‌های سرزنده لقب گرفته است، علاوه بر بسیاری از مناطق روستایی شهرهای مدرنی نظیر Regina و Saskatoon را در خود جای داده است.

 

اکثر مهاجرانی که ظرف سال‌های اخیر به ساسکاچوان، این سرزمین آسمان‌های سرزنده، آمده‌اند آسیایی و به ویژه اهل کشور فیلیپین هستند. جمعیت ساسکاچوان در حال حاضر حدود ۱٫۱ میلیون نفر برآورد می‌شود. عمده‌ی صنایع این استان عبارتند از:

 

  • کشاورزی (به ویژه گندم)
  • معدن (این استان بزرگترین صادرکننده اورانیوم در جهان است)
  • استخراج نفت و گاز
  • فناوری (به ویژه در دو شهر Regina و Saskatoon)

برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان

استان ساسکاچوان در حال حاضر پنح درصد کل مهاجران کانادا را می‌پذیرد؛ این رقم نسبت به سال ۲۰۰۱ یک درصد افزایش یافته است. دولت ساسکاچوان قصد دارد در سال‌های ۲۰۱۹/۲۰۲۰ هشتاد درصد مهاجران در خود نگه دارد.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان بخشی از برنامه‌ی مهاجرت استانی کاناداست که به استان‌های شرکت کننده اجازه می‌دهد تعداد معینی کارگر ماهر، کارآفرین و دانشجویان خارجی فارغ التحصیل از دانشکده‌های کانادا را برای اقامت دائم انتخاب کنند. برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

 

International Skilled Worker

Saskatchewan Experience

Entrepreneurs

Farm Owners and Operators

کارگران ماهر خارجی (International Skilled Worker)

این دسته‌ی مهاجرتی مختص کارگران ماهر خارجی است که می‌خواهند به ساسکاچوان مهاجرت کنند. متقاضیان واجد شرایط در سه زیرمجموعه‌ی زیر جای می‌گیرند:

 

  • اکسپرس انتری – Express Entry
  • مشاغل مورد نیاز – Occupation In-Demand
  • پیشنهاد شغل – Employment Offer

زیرمجموعه‌ی اکسپرس انتری ساسکاچوان مختص متقاضیانی است که در سیستم اکسپرس انتری فدرال کانادا دارای پروفایل و در یکی از ۱۹ شغل مورد نیاز در استان ساسکاچوان دارای سابقه کار هستند. داشتن پیشنهاد شغل در این دسته الزامی نیست. متقاضیان اکسپرس انتری که از طرف استان انتخاب می‌شوند ۶۰۰ امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند. متقاضیانی که مایل هستند از طرف استان انتخاب شوند می‌بایست دارای پروفایل اکسپرس انتری معتبر باشند و نیز پروفایل Expression of Interest را به برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان ارائه کنند.

 

زیرمجموعه‌ی مشاغل مورد نیاز هم مشابه زیرمجموعه‌ی اکسپرس انتری است اما خارج از سیستم اکسپرس انتری دعوتنامه صادر می‌کند. همچنین متقاضی باید در یکی از ۱۹ شغل مرد نیاز و اعلام شده از طرف برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان سابقه کار داشته باشد؛ با این حال داشتن پیشنهاد شغل الزامی نیست و متقاضی باید پروفایل Expression of Interest ایجاد کند.

 

اما متقاضیانی که پیشنهاد شغل دارند می‌توانند واجد زیرمجموعه Employment Offer باشند. در این زیرمجموعه، فهرستی از مشاغل وجود ندارد اما پیشنهاد شغل باید شغلی باشد که سطح مهارتی آن نوع ۰ یا A و B است. ساسکاچوان دارای مسیر مهاجرتی مختص کارآفرینان هم می‌باشد. متقاضیانی که مایل به تاسیس و اداره‌ی کسب و کار در ساسکاچوان هستند می‌توانند از مسیر مهاجرتی  Entrepreneur  استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!