2024/03/29

آشنایی با برنامه‌ی مهاجرت استانی کانادا و نحوه‌ی کار برنامه‌ی مهاجرت استانی

استانی

با برنامه‌ی مهاجرت استانی کانادا بیشتر آشنا شوید

برنامه‌ی مهاجرت استانی کانادا از زمانی که در دهه‌ی ۹۰ رونمایی شد تا کنون رشد فزاینده‌ای داشته است و هم اکنون بعد از سیستم اکسپرس انتری فدرال شاهراه اخذ اقامت دائم کارگران ماهر خارجی است. در چند ماه اخیر، همانطور که اطلاع رسانی شد، استان‌هایی نظیر بریتیش کلمبیا، آلبرتا، منیتوبا، نوا اسکوشیا و انتاریو بیش از ۲۵۰۰ متقاضی واجد شرایط را که در طیف وسیعی از مهارت‌ها تخصص داشتند برای تقاضا جهت اقامت دائم انتخاب نمودند.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی یا به اختصار PNP به ۹ استان و ناحیه‌ی کانادا اجازه می‌دهد تا مطابق با نیازهای بازار کار خود تعداد معینی مهاجر را انتخاب کنند. جالب است بدانید کبک تنها استان کانادا است که در برنامه‌ی مهاجرت استانی شرکت ندارد. بلکه طبق قراردادی دو جانبه با دولت فدرال خودش مهاجران کاری/اقتصادی را انتخاب می‌کند.

 

در سال ۱۹۹۶ بود که برنامه‌ی مهاجرت استانی کانادا معرفی شد. طی سه سال گذشته ۲۱۳۰۰۰ نفر از این طریق به کانادا مهاجرت کرده اند. می‌بینیم که برنامه‌ی مهاجرت استانی بسیار فعال است. دلیل آن هم واضح است. کانادا با پیری جمعیت روبه‌رو است. نرخ زاد و ولد پایین آمده است و کمبود نیروی کار هم مزید بر علت شده است. این وضع به ویژه در استان‌های کوچک‌تر بیشتر نمود دارد چرا که بومیان این استان‌ها به سایر شهرها و استان‌های کانادا کوچ می‌کنند.

 

نحوه‌ی کار برنامه‌ی مهاجرت استانی

اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا به هر یک از این ۹ استان تعداد معینی مهاجر را تخصیص می‌دهد تا آن‌ها را برای اقامت دائم انتخاب کنند. مجموعا ۹ استان و دو منطقه‌ی کانادا در این برنامه شرکت دارند. هر یک از آن‌ها یک مسیر مهاجرتی تقویت شده دارد که متقاضیان داخل سیستم اکسپرس انتری فدرال را هدف می‌گیرد.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها یک ITA (یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود.

 

دولت کانادا طی پذیرش‌های متوالی از متقاضیانی که بالاترین امتیاز را دارند برای تقاضا جهت اقامت دائم دعوت به عمل می‌آورد. علاقه مندانی که مایل هستند از طریق برنامه‌ی مهارت استانی به کانادا مهاجرت کنند می‌باید در گام نخست تمایل خود را اعلام کنند و یا به بیان دقیق‌تر پروفایل Expression of Interest خود را به استان مربوطه ارائه کنند.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان: زندگی در سرزمین آسمان‌های سرزنده

نیوفاندلند و لابرادور امسال از هدف مهاجرتی ۲۰۲۲ فراتر خواهد رفت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!