2024/04/19

مطالعه نشان میدهد: تشویق مهاجران به سکونت در خارج از تورنتوی بزرگ

مطالعه تورنتو انتاریو

طی یک مطالعه مشخص شد: انتاریو باید مهاجران را تشویق به سکونت در خارج از تورنتوی بزرگ کند

بنا بر نتایج به دست آمده از مطالعه‌ای که اخیرا انجام شده، اگر قرار است رشد جمعیت در سراسر انتاریو یکنواخت باشد و همه‌ی ساکنان از سطح بالای کیفیت زندگی برخوردار باشند، باید این استان تدابیری اتخاذ کند که مهاجران به سکونت در خاج از تورنتوی بزرگ ترغیب شوند.

 

گفتنی است منطقه‌ی تورنتوی بزرگ یا به اختصار GTA در حال حاضر از ۷۷ درصد مهاجران انتاریو استقبال می‌کند؛ در سال ۲۰۱۸ این منطقه پذیرای ۱۰۶۰۰۰ مهاجر جدید بود. ۲۳ درصد دیگر در سایر مناطق استان انتاریو ساکن می‌شوند. این منطقه که جمعیتی بالغ بر ۶٫۴ میلیون نفر دارد – که ۴۶ درصد این رقم مهاجر هستند – چندفرهنگی‌ترین و پر جمعیت‌ترین کلانشهر کانادا به شمار می‌رود.

 

مهاجران مناطقی را برای سکونت انتخاب می‌کنند که فرصت‌های شغلی بیشتری دارد و دسترسی به اعضای خانواده‌شان را هم ساده می‌کند. در مطالعه‌ی ذکر شده گفته شد که این رویه برای انتاریو تبعات اقتصادی به همراه دارد چرا که جمعیت همه‌ی نقاط انتاریو باید یکنواخت رشد کند تا نیروی کار این استان هم از مزایای اقتصادی مهاجرت بهره مند شود.

 

همچنبن گفتنی است که این مطالعه پیشنهادهایی هم برای حل این مسئله ارائه کرده است که از آن میان می‌توان به ایجاد استراتژی مهاجرت منطقه‌ای انتاریو اشاره کرد. هدف از این استراتژی این است که اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای منطقه‌ای سازی، اولویت‌های اقتصادی منطقه‌ای را در بر بگیرد و علاوه بر این برنامه‌ای عملیاتی داشته باشد که نقش‌ها و مسئولیت‌های هریک از طرفین در نیل به اهداف در آن مشخص شده باشد. لازم به ذکر است که طرفین این استراتژی شامل کمیته‌ی مهاجرت وابسته به شهرداری انتاریو، نمایندگان دولت انتاریو و ذی‌نفعانی نظیر کسب و کارها، گروه‌های توسعه نیروی کار، سازمان‌های ارائه دهندگان خدمات به مهاجران، دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها و … می‌شود.

 

اصلاح برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو

همچنین در این مطالعه بیان شده که از برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو می‌توان برای جذب مهاجران بیشتر و اسکان آن‌ها در خارج از تورنتوی بزرگ استفاده کرد. برنامه‌ی مهاجرت استانی انتریو به این استان اجازه می‌دهد سالانه تعداد معینی متقاضی مهاجرت کاری مطابق با نیاز بازار کار و اولویت‌های توسعه‌ی اقتصادی خود را برای اقامت دائم انتخاب کند.

 

در این مطالعه پیشنهاد شده که برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو، سالانه تعدادی از مهاجران را برای مناطقی نظیر شمال غرب و شمال شرق انتاریو که در جذب مهاجر موفق نبوده‌اند تخصیص دهد و نیز برای انعکاس شرایط محلی، شرایط و الزامات متقاضیان را اصلاح کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!