2024/03/28

مشکلات اجتماعی تبدیل به بحث داغ انتخابات کانادا شده است

مشکلات اجتماعی

مشکلات اجتماعی؛ بحث داغ اخیر در انتخابات کانادا

همان‌طور که می‌دانید، کانادایی‌ها در اکتبر به پای صندوق‌های رای خواهند رفت. تا آن زمان حدود دو ماه زمان باقی مانده است، ولی جاستین ترودوی لیبرال دست پیش گرفته و اولین گلوله‌ها را به سمت رهبر حزب محافظه کار یعنی Andrew Scheer پرتاب کرده است. وی به مردم می‌گوید حزب محافظه کار مخالف ازدواج همجنس‌گرایان و حق زنان در سقط جنین است. علت اینکه جاستین ترودو زودهنگام بحث را آغاز کرده است، انتشار ویدئویی مربوط به سال ۲۰۰۵ است که در آن، آقای Andrew Scheer مخالفت خود را با ازدواج همجنسگرایان اعلام کرده است و الان این نگرانی وجود دارد که وی دیدگاه‌های خود را در عرصه‌ی سیاسی جامعه عمل بپوشاند.

 

Andrew Scheer کیست؟

آقای Andrew Scheer سکوت اختیار کرده و چیزی در مورد آن ویدئو بیان نکرد اما پنجشنبه طی کنفرانسی خبری سعی کرد قدری از نگرانی‌ها بکاهد. اما این بار هم لیبرال‌ها با انتشار ویدئویی مربوط به سال ۲۰۱۷ به او حمله کردند. در این ویدئو، یک فعال مخالف سقط جنین به آقای Scheer می‌گوید که نمایندگان محافظه کار پارلمان که مخالف سقط جنین هستند چنان‌چه این مسئله در پارلمان مطرح شود، اجازه خواهند داشت که طبق عقاید و وجدانشان رای دهند.

 

طی کنفرانس خبری مزبور، آقای Scheer لیبرال‌ها را متهم کرده که می‌خواهند با این بحث‌ها حواس مردم را از عملکرد ضعیف اقتصادی و رسوایی‌ها و مشکلات خودشان منحرف کنند. او خاطر نشان کرد که حزب محافظه کار ازدواج همجنس‌گرایان و سقط جنین را قانونی می‌داند و این بدین معنی است که در پی غیرقانونی اعلام کردن آن‌ها نیست. اما در مورد اینکه چه رفتاری با اعضای حزب خود که می‌خواهند قوانین محافظه کاران تصویب کنند خواهد داشت صریح صحبت نکرد.

 

دیدگاه‌های آقای Scheer در ویدئوی ۲۰۰۵ چه بود؟

در سال ۲۰۰۵، یک سال بعد از اینکه آقای Scheer به پارلمان راه یافت، به ازدواج همجنس‌گرایان رای منفی داده بود. او یکی از ۱۱۳ نفر از تمام احزاب بود که به این قانون که با ۱۵۸ رای مثبت تصویب شد رای منفی داده بودند. در این ویدیئو آقای Scheer که کاتولیک هم هست می‌گوید:«هیچ چیز مانند فرزندآوری و تربیت فرزندان برای جامعه اهمیت ندارد چرا که بقای جامعه به آن وابسته است. طرفداران همجنس‌گرایی با این اصل تضاد دارند».

 

اما نکته‌ی جالب اینجاست که در سال ۲۰۱۶، آقای Scheer به حذف تعریف ازدواج منحصرا در قالب پیوند زن و مرد از کتاب سیاست‌های حزب محافظه کار رای مثبت داد. اما در رابطه با سقط جنین، به شخصه مخالف این کار است و می‌گوید که سیاست کنونی حزب را مبنی بر عدم حمایت از قانونی کردن سقط جنین یا مذاکره بر سر آن اتخاذ می‌کند.

 

دعوای لیبرال‌ها و محافظه کاران بر سر این مسائل چیز تازه ای نیست. همین الان در مناظره های انتخاباتی ایالات متحده نیز این مسائل به بحث گذاشته می‌شوند. حزب محافظه کار کانادا دولت لیبرال کنونی را متهم به عدم توانایی در حل مشکلات اقتصادی و رسوایی‌های متعدد می‌کند. از سوی دیگر، آقای Scheer گفته است که طبق باور و عقیده‌ی شخصی‌اش ازدواج با همجنس درست نیست، اما باور دارد که شخصیت و ارزش ذاتی هجنس‌گرایان کانادایی مثل سایر کانادایی‌هاست. به هر حال باید منتظر ماند و دید کانادایی‌ها در اکتبر به کدام حزب رای خواهند داد.

 

انتخابات فدرال کانادا چه تاثیری بر مهاجرت و اکسپرس انتری خواهد گذاشت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!