2024/04/20

۴ آگوست : جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد

آگوست چهارم پذیرش

۴ آگوست : جدیدترین پذیرش اکسپرس انتری برگزار شد

جدیدترین خبرها از این حکایت دارند که دیروز مورخ ۴ آگوست پذیرش اکسپرس انتری برگزار شده و طی آن ۳۶۰۰ متقاضی اکسپرس انتری برای تقاضا جهت اقامت دائم دعوتنامه دریافت کردند. حداقل امتیاز این متقاضیان ۴۶۳ بود که البته نسبت به پذیرش قبلی که در ۲۰ آگوست برگزار شد حاکی از افزایش ۶ نمره‌ای است.

 

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیاز می‌دهد. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود.

 

اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده کرد: ۲۳ آگوست ۲۰۱۹ راس ساعت  ۱۳:۳۳:۳۴ به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی حداقل ۴۶۳ امتیاز داشتند و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کردند در پذیرش دیروز مورخ ۴ سپتامبر ۲۰۱۹ دعوتنامه دریافت کردند.

 

بدین ترتیب، مجموع دعوتنامه‌های صادره در سال جاری میلادی به ۵۹۸۰۰ عدد رسید. همانطور که پذیرش‌های قبل مشاهده شد، اخیرا طی پذیرش‌ها ۳۶۰۰ دعوتنامه صادر می‌شود و پذیرش دیروز هم همان روند را دنبال کرده است. کانادا برای اینکه به هدف سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ برسد باید از طریق برنامه‌های تحت مدیریت اکسپرس انتری و برنامه‌ی مهاجرت استانی تعداد بیشتری مهاجر جذب کند.

 

متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی یا به اختصار CRS امتیاز کافی ندارند می‌توانند چشم امید خود را به برنامه‌ی مهاجرت استانی بدوزند و با انتخاب شدن از طرف استان ۶۰۰ امتیاز اضافی کسب کنند. لازم به ذکر است چندین استان کانادا مسیرهای مهاجرتی مرتبط با اکسپرس انتری دارند. مثلا مسیرهای مهاجرتی انتاریو، ساسکاچوان و آلبرتا طی هفته‌های اخیر فعال بوده‌اند و از طریق مسیر مهاجرتی اولویت‌های سرمایه‌ی انسانی انتاریو برای متقاضیان اکسپرس انتری که، علاوه بر داشتن معیارهای دیگر در یکی از شش شغل بخش فناوری سابقه کار دارند و حداقل امتیازشان در سیستم جامع رتبه بندی هم ۴۳۵ است ۱۷۷۳ دعوتنامه صادر شده است.

 

در ادامه به نمونه‌های فرضی زیر از متقاضیانی که در پذیرش دیروز دعوتنامه دریافت کردند توجه نمایید:

 

عاطفه ۳۲ ساله است و فوق لیسانس دارد. او مسلط به زبان انگلیسی است. سه سال در شغل معماری سامانه داده‌ها (دیتابیس) مشغول به کار بوده است. با اینکه عاطفه تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل، با داشتن ۴۶۵ امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی واجد شرایط دعوتنامه در پذیرش دیروز بوده است.

 

ساناز و شهرام به ترتیب ۳۳ و ۳۸ ساله هستند. هر دو مدرک لیسانس دارند. ساناز به زبان فرانسه مسلط است و و تسلط او به زبان انگلیسی در حد متوسط است. ساناز پنج سال است که مدیر یک رستوران است. شهرام اما در حد پیشرفته به زبان انگلیسی مسلط است اما هیچ چیز از زبان فرانسه نمی‌داند. نه ساناز و نه شهرام تا به حال در کانادا نه کار کرده‌اند و نه تحصیل. ساناز متقاضی اصلی بود و با اقدام او هر دو وارد صف انتظار شدند. امتیاز ساناز ۴۶۵ و برای دریافت دعوتنامه در این دور از صدور دعوتنامه کافی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!