2024/04/16

خبری خوب برای متقاضیان اسپانسر شیپ اعضای خانواده‌ها

اسپانسر شیپ خانواده ها

خبری خوب برای متقاضیان اسپانسر شیپ اعضای خانواده‌ها

از امروز مورخ ۹ آگوست ۲۰۱۹، یک پایلوت دو ساله‌ی جدید آغاز به کار می کند که به متقاضیانی که می‌خواهند اسپانسر برخی از اعضای خانواده خود، که در حالت عادی به موجب مقررات محافظت از مهاجران و پناهندگان کانادا نمی‌توانند اقامت دائم بگیرند اجازه می‌دهد اسپانسر آن‌ها شوند.

 

این پایلوت به اعضای خانواده که مهاجر را همراهی نکرده‌اند و مورد بررسی قرار نگرفته‌اند و در برخی موارد، هنگام تقاضا برای اقامت دائم حتی نامی از آن‌ها برده نشده است مربوط می‌شود. گفتنی است فرد مهاجر، معمولا نمی‌تواند اسپانسر این گونه اعضای خانواده شود اما با این پایلوت این امکان برای او فراهم شده است.

 

طبق مقررات محافظت از مهاجران و پناهندگان کانادا که در بالا ذکر شد، اتباع خارجی که درخواست اقامت دائم کانادا می‌دهند باید نام تمام اعضای خانواده خود را اعلام کنند (اعم از همسر، فرزندان وابسته، نوادگان وابسته و …) و مامور مهاجرت در صورتی که این اعضا فرد مهاجر را به کانادا همراهی نکرده باشند باید اطلاعات آن‌ها را بررسی کند.

 

همان‌طور که اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است از اعمال این مقررات این است که متقاضیان مهاجر اطلاعات خود را تمام و کمال ارائه کنند و مهاجرت خانواده‌ها به خوبی انجام پذیرد و سلامت، امنیت و ایمنی کانادایی‌ها حفظ شود.

 

احمد حسین که به خوبی از تاثیرات قانون ذکر شده بر به ویژه کودکان مطلع بود، اوایل سال جاری پایلوت دو ساله‌ای را برای اعضای خانواده‌ی واجد شرایط معرفی نمود. این پایلوت مهاجرت به کانادا را برای افرادی که بیشتر از بقیه آسیب پذیر هستند و از خانواده‌ی خود جدا مانده‌اند و واجد شرایط زیر هستند تسهیل می‌سازد:

 

  • تبعه‌ی خارجی به عنوان همسر در دسته‌ی Spouse or Common-Law Partner in Canada Class و یا دسته‌ی Family Class تقاضا ارائه داده است؛
  • تبعه‌ی خارجی اسپانسری دارد که : اولا، به عنوان پناهنده یا فردی با وضعیت مشابه درخواست اقامت داده است و اقامت دائم گرفته است؛ ثانیا، پس از اینکه مسلم شد که باید از او محافظت شود اقامت داده دریافت کرده است؛ ثالثا یکی از اعضای Family Class شناخته شده و به عنوان همسر و یا فرزند وابسته‌ی اسپانسرشده اقامت دائم دریافت کرده است؛ عضوی از Spouse or Common-Law Partner in Canada Class تشخیص داده شده و به عنوان همسر و یا فرزند وابسته‌ی اسپانسر شده اقامت دائم دریافت کرده است؛

اگر مهاجری که می‌خواهد اسپانسر تبعه خارجی شود، در بدو ورود به کانادا نام او را برده باشد و او مورد بررسی قرار گیرد، تبعه‌ی خارجی اسپانسر را در دسته‌ای که از طریق آن درخواست داده فاقد شرایط نمی‌کند.

همچنین اداره‌ی مهاجرت گفته است که این پایلوت در صورتی که به اسپانسر از طریق Economic Class یا هر طریق دیگری به غیر از موارد فوق اقامت داده شده باشد قابل اجرا نیست. این پایلوت از امروز ۹ سپتامبر ۲۰۱۹ تا ۹ سپتامبر ۲۰۲۱ اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!