2024/04/18

کبک از ۴۴۴ متقاضی برای دریافت گواهی انتخاب اقامت دائم دعوت کرد

کبک از ۴۴۴ متقاضی برای دریافت گواهی انتخاب اقامت دائم دعوت کرد

جدیدترین خبرهایی که به دست ما رسیده نشان می‌دهد که استان کبک در تاریخ 19 سپتامبر برای 444 متقاضی مهاجرت دعوتنامه صادر کرد تا آن‌ها بتوانند تقاضای خود را برای دریافت گواهی انتخاب کبک یا به اختصار CSQ ارائه کنند.

 

در این پذیرش، متقاضیان برنامه‌ی مهاجرتی  Quebec Skilled Worker که در سیستم Arrima ابراز تمایل یا EOI خود را ثبت کرده بودند و در اصلاحات مهاجرتی مورخ 16 ژوئن 2019 درخواست مهاجرتشان رد شده بود هدف گرفته شدند. این متقاضیان واجد شرایط زیر بودند:

 

درخواست آن‌ها که از طریق برنامه‌ی Quebec Skilled Worker صادر شده بود، مطابق با بند 28 «قانون افزایش شکوفایی اجتماعی-اقتصادی و تامین نیازهای بازار کار از طریق جذب موفقیت آمیز مهاجران» لغو شده بود؛ و قبل از 17 دسامبر 2019 تمایل خود را وزارت مهاجرت ابراز کرده‌اند؛ و در یکی از دو وضعیت زیر قرار داشته‌اند: درخواستشان که به موجب قانون ذکر شده لغو شده بود به موجب بند 5.01 مقررات مربوط به انتخاب اتباع خارجی ارائه شده است؛ در روز 16 ژوئن 2019 با ویزای کاری یا تحصیلی مطابق با مقررات حمایت از پناهندگان و مهاجران در کبک حضور داشته‌اند.

گفتنی است سال پیش بود که کبک از پورتال Arrima رونمایی کرد؛ این سیستم برای دریافت EOI از طریق برنامه‌ی Quebec Skilled Worker طراحی شده است و درخواست متقاضیان را مدیریت می‌کند. EOI درخواست نیست بلکه صرفا راهی است برای اینکه متقاضی تمایل خود را به وزارت مهاجرت کبک جهت دریافت گواهی انتخاب کبک اعلام کند.

 

سیستم جدید Arrima مبتنی بر ابراز تمایل یا EOI است و جایگزین سیستم قبلی شده است، در آن متقاضیان پروفایل می‌سارند و بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، حوزه‌ی تخصص، سابقه‌ی کار و تسلط بر زبان فرانسه امتیاز دریافت می‌کنند. متقاضیان بر اساس این امتیاز و عواملی نظیر کمبود نیروی کار در مناطق حاشیه‌ای استان کبک انتخاب می‌شوند تا درخواست خود را برای دریافت CSQ ارائه کنند.

 

متقاضیانی که CSQ دریافت می‌کنند درخواست اقامت دائم خود را به وزارت مهاجرت فدرال ارائه می‌کنند و پس از آزمایش‌های پزشکی و عدم سوپیشینه‌ی موثر اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!