2024/04/20

یک تغییر بزرگ: ساسکاچوان بیش از ۲۰۰ شغل را به مشاغل مورد نیاز اضافه کرد

یک تغییر بزرگ: ساسکاچوان بیش از ۲۰۰ شغل را به مشاغل مورد نیاز اضافه کرد

اگر مایل به مهاجرت کاری به ساسکاچوان کانادا هستید خبر خوبی برایتان داریم. استان ساسکاچوان به تازگی زیرمجموعه‌های اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیازش را گسترش داده تا متقاضیانی که در بیش از 200 شغل دارای مهارت و به اصطلاح Skilled سابقه کار دارند را در بر گیرد.

 

این یکی دیگر از تغییرات بزرگ و مهم برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان است. گفتنی است هیچ یک از آن دو زیرمجموعه، یعنی اکسپرس انتری و مشاغل مورد نیاز، نیازی به پیشنهاد شغل از طرف کارفرمای کانادایی یا ساسکاچوانی ندارند و بنابراین متقاضیانی که پیشنهاد شغل هم ندارند نیز می‌توانند از طرف استان برای اقامت دائم کانادا انتخاب شوند. البته به غیر از معیارهای دیگر، یک شرط مهم وجود دارد و آن داشتن سابقه‌ی کار دارای مهارت در شغلی که به مهارت بالا نیاز دارد و در ساسکاچوان مورد نیاز است.

 

لازم به ذکر است فهرست مشاغل حرفه‌ای، فنی و مدیریتی را در بر می‌گیرد، که مشاغل بخش فناوری اطلاعات هم جز آن‌هاست. مشاغلی نظیر:

 

  • تحلیل‌گر سیستم‌های اطلاعات
  • مدیر دیتا و تحلیل‌گر دیتابیس
  • تکنیسین‌ شبکه‌های کامپیوتری
  • تکنیسین‌ تست کننده‌ی سیستم‌های اطلاعات
  • مهندس و طراح نرم افزار
  • برنامه نویس کامپیوتر و توسعه دهنده‌ی رسانه‌های تعاملی
  • طراح و توسعه دهنده‌ی وب

مدیر اجرایی برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان خانم Anne McRorie طی مصاحبه‌ای گفته است که این تغییر بزرگی برای متقاضیان است؛ تغییری که پاسخ بهتری به نیازهای بازار کار ساسکاچوان می‌دهد. «ما احساس می‌کنیم که این رویکرد جدید به ما کمک می‌کند شاغلان ماهری را که دارای مهارت‌های مورد نیاز ما هستند جذب کنیم.» به گفته‌ی وی به همه‌ی 218 شغل فهرست شده، نیاز مثبت وجود دارد.

 

انتخاب متقاضیان چگونه است؟

خانم  Anne McRorie همچنین گفته است که امتیاز EOI متقاضی و شغل او مهم ترین عوامل در رد یا پذیرش درخواست او هستند. وی در ادامه گفته است که برنامه‌ی مهاجرت استانی در طول سال جاری چندین پذیرش برگزار کرده و پذیرش‌های بعدی را هم مطابق با چشم انداز بازار کار استان برگزار خواهد کرد.

 

از مجموع 19 پذیرشی که برنامه‌ی مهاجرت استانی ساسکاچوان برگزار کرده 6 پذیرش متقاضیانی را هدف گرفته که در برخی مشاغل سابقه کار داشته‌اند. به هر ترتیب استان ساسکاچوان اخیرا دست به اقدامات نوآورانه‌ای در جذب مهاجرین زده است. مهم‌ترین تغییر در جولای سال 2018 رخ داد که سیستم EOI یا ابراز تمایل را جایگزین سیستم قبلی که اولویت با هر که زودتر اقدام می‌کرد بود نمود.

3 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخير،ميخاستم بدونم آيا پرستار هم جر مشاغل مورد نياز هست؟؟

  2. با سلام
    من مهندس برق قدرت بامدرک کارشناسی ارشد و با بیش از ۱۵ سال سابقه کار و ۴۲ ساله م توانم برای ساکاچوان ادام کنم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!