2024/04/20

چه کسانی از اصلاحات مهاجرتی جدید کبک تاثیر نمی‌پذیرند؟

چه کسانی از اصلاحات مهاجرتی جدید کبک تاثیر نمی‌پذیرند؟وزیر مهاجرت کبک اخیرا اعلام کرده که دانشجویان خارجی و کارگران خارجی موقت که قبل از اول نوامبر در کبک ساکن بوده اند ملزم به داشتن معیارهای جدید برنامه‌ی تجربه کبکی نیستند. این خبر یک روز پس از آن منتشر شده که احزاب اپوزیسیون، گروه‌های دانشجویی، کارگران و دانشجویان خارجی مقابل شورای ملی کبک تجمع کرده و از وزیر مهاجرت کبک خواستند «فدری انسانیت» از خود نشان دهد.

 

از 30 اکتبر که اصلاحات جدید معرفی و اجرایی شده‌اند بسیاری از وکلا و متخصصان مخالفت خود را اعلام کرده‌اند و گفته‌اند که این اصلاحات به وجهه‌ی بین المللی کبک و جذابیت آن برای مهاجران آسیب می‌ر‌ساند. جامعه‌ی کسب و کار و دانشگاهیان برجسته نیز نگرانی‌های خود را در این رابطه ابراز کرده‌اند.

 

گفتنی است برنامه‌ی تجربه‌ی کبکی یا به اختصار PEQ به دانشجویان خارجی که از دانشکده‌های کبک فارغ التحصیل شده‌اند و نیز کارگران خارجی موقت که در حال حاضر ساکن و شاغل در کبک هستند اجازه می‌دهد درخواست خود را برای اقامت دائم در کبک ارائه نمایند. متقاضیان مورد تایید می‌توانند ظرف مدت تنها 20 روز کاری گواهی انتخاب کبک یا QSC دریافت کنند.

 

هفته‌ی پیش بود که این اصلاحات معرفی شد و در وبسایت ایران مهاجر به اطلاع این اصلاحات تنها در مورد فارغ التحصیلانی که از کبک مدرک خود را در یکی از مشاغل و تخصص های اعلامی دریافت کرده اند و نیز کارگران خارجی موقت که در یکی از مشاغل واجد شرایط شاغل هستند قابل اجرا است.

 

وزیر مهاجرت کبک در ابتدا گفت که معیارهای جدید که از اول نوامبر اجرایی خواهند شد بلافاصله در مورد تمام متقاضیان PEQ قابل اجرا است و این یعنی بسیاری از افراد که در حال حاضر در کبک ساکن و شاغل هستند فاقد شرایط در نظر گرفته می‌شدند. آقای Simon Jolin-Barrette نخست وزیر کبک در مصاحبه‌ای که صبح دیروز چهارشنبه انجام داده گفته است که «من خیلی راجع به واقعیت‌هایی که افراد معترض با آن روبه‌رو هستند حساسم. برای همین امروز می خواهم بگویم که تبصره‌ای ر برای افرادی که هم اکنون ساکن و شاغل در کبک هستند در نظر می‌گیریم».

 

وزیر مهاجرت کبک هم گفته است که از اینکه نخست وزیر برای تصمیم او احترام قائل شده خرسند است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!