2024/03/28

بهترین شهرهای کانادا برای سپری کردن کریسمس/ کریسمس مبارک!

بهترین شهرهای کانادا برای سپری کردن کریسمس

کانادا در کریسمس بسیار زیبا و دوست داشتنی است.

 

در کشوری با زمستان‌های سرد و شدید، مردم با برپایی جشن و چراغانی و نورافشانی از سرمای هوا کاسته و شور و حال به پا می‌کنند. فستیوال‌‌های مختلفی از رژه‌ گرفته تا برپایی بازارهای فصلی، آتش‌بازی، اسکی روی یخ و سورتمه‌ سواری در کریسمس در کانادا برگزار می‌شود. در این مقاله به چند مورد از بهترین شهرها از شرق تا غرب کانادا برای سپری کردن کریسمس اشاره شده است.

 

کبک سیتی

 

کبک سیتی نه تنها یکی از کریسمسی‌ترین شهرها در کاناداست، بلکه یکی از بهترین مکان‌های برگزاری کریسمس در سراسر جهان است. کبک قدیم شبیه به یکی از روستاهای قدیمی مانند آثار چارلز دیکنز شده است. برف و نورپردازی‌ بر روی بناهایی با معماری تاریخی منظره‌‌ای جذاب و خیره‌ کننده به وجود آورده است.

 

مونترال

 

بازدیدکنندگان مونترال در کریسمس می‌گویند دیدار از اینجا مانند رفتن به شهر پاریس، بدون تحمل کردن خستگی سفر به فرانسه است و تمام غذاهای فرانسوی در آن یافت می‌شود. بسیاری از خوردنی‌های جذاب در بازارهای عمومی شلوغ شهر پیدا می‌شوند. شما همچنین می‌توانید شاهد انواع نورپردازی‌ها، هاکی روی یخ و نمایشگاه‌های صنایع دستی و مناظر تئاتری Joyeux Noël در این شهر بین‌المللی باشید.

 

اتاوا

 

پایتخت کانادا، فصل تعطیلات را با مراسم نورپردازی Christmas Lights Across Canada که یک نمایش نورپردازی درخشان در ساختمان مجلس کاناداست و از 5 دسامبر تا 6 ژانویه 2019 بر روی این ساختمان می‌تابد، آغاز می‌کند. جشن‌‌ها همچنین شامل نغمه سرایی و آتش بازی می‌شوند.

 

مکان دیگری که باید حتما از آن بازدید کنید، گالری ملی کریسمس در کاناداست که در آن یک درخت 12 متری نورپردازی شده وجود دارد و ورودی آن رایگان است. زمانی که دمای هوا به اندازه کافی پایین می‌آید (معمولاً در نزدیکی ماه ژانویه)، اهالی شهر اسکیت روی یخ خود را آماده کرده و بر روی کانال ریدو (Rideau Canal)  که بزرگترین پیست اسکیت روی یخ طبیعی در جهان است، سر می‌خورند.

 

نیاگارا فالز

 

با اینکه شهر نیاگارا به دلیل وجود آبشار نیاگارا، در هر زمانی از سال یک مقصد نفس گیر و جذاب محسوب می‌شود، در کریسمس بسیار دیدنی‌تر می‌شود. آن‌ها می‌دانند که چگونه آبشار را به بهترین شکل تزیین کنند. جاذبه‌های نیاگارا شامل آتش‌‌بازی‌های شبانه و نورپردازی‌های زیبا در آبشار است.

 

تورنتو

 

اگر با شعار «بزرگ‌تر بهتر است» زندگی می‌کنید، به بزرگ‌ترین شهر کانادا یعنی تورنتو بروید و از انواع تفریحات کریسمس از جمله بازدید از درخت کریسمس gargantuan در میدان Nathan Phillips، قلعه کاسالوما، پیست اسکیت waterfron و ویترین‌های چراغانی شده درفروشگاه Hudson’s Bay لذت ببرید.

 

جای دیگری که حتماً باید به آن سر بزنید، بازار کریسمس تورنتو است.

 

ونکوور

 

ونکوور در فصل تعطیلات و برگزاری جشن کریسمس در جایگاه خاص خود قرار دارد. در سال جاری، مهم‌ترین رویداد ونکوور، برگزاری فستیوال زمستانی Aurora است؛ یک جشنواره با خصوصیات و ویژگی‌های قطب شمال که سرزمین‌های سحرآمیز زیادی را شامل می‌شود.

 

سایر رویداد‌های کلاسیک کریسمس در ونکوور عبارتند از:

 

  • ملاقات بابانوئل و گوزن‌هایش در قله‌ی کریسمس در کوه Grouse
  • اسکیت روی یخ رایگان در میدان Robson
  • بازار کریسمس در ونکوور
  • جشنواره‌ی چراغانی VanDusen
  • Carol Ships in English Bay
  • قطار کریسمس در Bright Nights در استنلی پارک
  • رژه‌ی Rogers Santa Claus

تیم ایران مهاجر کریسمس را به همه‌ی شما همراهان عزیز تبریک می‌گوید! امیدواریم که سال خوبی را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!