2024/03/28

ونکوور کریسمس را با زلزله شروع کرد!

ونکوور کریسمس را با زلزله شروع کرد!

جدیدترین خبرها حاکی از این هستند که صبح کریسمس در حالی در ونکوور جشن گرفته شد که شمال این استان را دو زلزله تکان داد. و این در حالی است که هیچ خسارتی گزارش نشده است. پیش از این هم طی هفته‌ای که گذشت در این مطقه زلزله رخ داده بود. اولین زلزله که قدرتی در حدود 3.6 ریشتر داشته روز چهارشنبه حدود ساعت 8 صبح رخ داد و 150 کیلومتر غرب  Port Alice را لرزاند.

 

باور یکی از زلزله شناسان کانادا بر این است که این لرزش پس لرزه‌ی یک زلزله‌‌ی بزرگتر بوده است که در همان منطقه در روز اول کریسمس اتفاق افتاده است. او می‌گوید که زلزله در این منطقه از کانادا امر رایجی است و زیاد اتفاق میفتد.

 

اما دومین زلزله چند ثانیه مانده به ساعت 12:45 بعد از ظهر در همان منطقه رخ داد و حدود 200 کیلومتر غرب Port Hardy را لرزاند. قدرت این زلزله حدود 4.9 ریشتر بوده و هیچ خسارتی نداشته است. طی سال گذشته در این منطقه 90 زلزله 3 ریشتری آمده است. بین 15 تا 20 زلزله دیگر هم 4 ریشتری بوده‌اند.

 

زلزله‌های کریسمس اما 15 زلزله 2 تا 3 ریشتری بودند که از تاریخ 23 دسامبر این منطقه را پیوسته لرزانده‌اند. گفتنی است زلزله‌هایی در این ابعاد سونامی به بار نمی‌آورند و از آنجا که قدرت بالایی ندارند و نزدیک دریا هستند قطعا کسی متوجه رخ دادن آن‌ها نمی‌شود.

 

به باور این زلزله شناس متخصص که Andrew Schaefer نام دارد:«این زلزله‌ها بیش از هر چیز به ما یادآوی می‌کند که این منطقه از کانادا زلزله‌خیز است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!