2024/03/28

استقبال کانادا از بیش از ۴۰۰ هزار دانشجوی خارجی در سال ۲۰۱۹

استقبال کانادا از بیش از ۴۰۰ هزار دانشجوی خارجی در سال ۲۰۱۹

کانادا در سال 2019 رکوردشکنی کرده و 404 هزار ویزای تحصیلی صادر کرده است! گفتنی است ویزای تحصیلی کانادا یا Study Permit مدرکی است که توسط اداره‌ی مهاجرت شهروندی و پناهندگی کانادا صادر می‌شود و به اتباع خارجی اجازه می‌دهد در نهادهای آموزشی کانادا به تحصیل بپردازند.

 

طبیعتا تعداد ویزاهای تحصیلی صادره نشان دهنده‌ی تعداد دانشجویان خارجی داخل کانادا است. البته اداره‌ی مهاجرت شهروندی و پناهندگی کانادا هنوز اطلاعاتی را در مورد جمعیت دانشجویان خارجی داخل کانادا در سال 2019 منتشر نکرده است. اما داده‌هایی که به تازگی در مورد ویزاهای تحصیلی صادره منتشر شده است حاکی از این است که حدود 600 هزار دانشجوی خارجی در حال حاضر در کانادا تحصیل می‌کنند.

 

لازم به ذکر است که اغلب این دانشجویان (یعنی حدود 35 درصد جمعیت مزبور) از هند به کانادا آمده‌اند، چینی‌ها با 21 درصد و جمعیت 85 هزار نفری در رتبه‌ی بعدی قرار دارند. کره‌ی جنوبی، فرانسه، ویتنام ، برزیل ، ایران، نیجریه، ایالات متحده و ژاپن در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 

چرا دانشجویان سراسر جهان به کانادا می‌روند؟

کانادا در حال حاضر پس از ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا چهارمین کشور جهان به لحاظ تعداد جمعیت دانشجویان خارجی است. دانشجویان سراسر جهان و علاقه مندان به تحصیل علم و دانش کانادا را به خاطر کیفیت آموزش انتخاب می‌کنند. همچنین گرم و پذیرا بودن جامعه‌ی کانادا نیز یکی از دلایل انتخاب این کشور توسط دانشجویان خارجی است. از سوی دیگر ضعف نسبی دلار کانادا هم مزید بر علت شده است و با اینکه دانشجویان خارجی شهریه‌ی بالاتری نسبت به دانشجویان کانادایی می‌پردازند اما کانادا نسبت به کشورهای اروپایی و به ویژه آمریکا مقصد تحصیلی ارزان‌تری محسوب می‌شود.

 

شاید بتوان ادعا کرد که بهترین ویژگی تحصیل در کانادا امکان اقامت دائم بعد از تحصیل است. دانشجویان خارجی می‌توانند در کانادا کار کنند و پس از اتمام تحصیل می‌توانند درخواست ویزای کاری ارائه کنند و تا سه سال در کانادا کار کنند و تجربه‌ی کاری کسب نمایند.

 

سپس روبه‌روی خود بیش از 80 مسیر مهاجرتی خواهند دید که توسط دولت فدرال و استان‌ها و مناطق مختلف کانادا فراهم شده است. بسیاری از این مسیرهای مهاجرتی دانشجویان خارجی که در کانادا تحصیل کرده‌اند را ارجح می‌دانند چرا که داده‌های دولت فدرال حاکی از این است که این افراد راحت‌تر جذب بازار کار و جامعه‌ی کانادا خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!