2024/03/28

جزئیات پذیرش جدید کبک از طریق Arrima

جزئیات پذیرش جدید کبک از طریق Arrima

خبرها حکایت از این دارند که وزارت مهاجرت کبک در تاریخ 16 ژانویه پذیرشی را از طریق پرتال Arrima برگزار کرده است و به تازگی جزئیات آن را منتشر نموده است. در این پذیرش برای 23 متقاضی مهاجرت دعوتنامه صادر شده است؛ این متقاضیان درخواست خود را از طریق برنامه اسکیلد ورکر کبک ارائه کرده بودند.

 

متقاضیان دعوت شده در این پذیرش در بین 16000 نفری بوده‌اند که چند ماه پیش درخواستشان به موجب اصلاحات مهاجرتی در ماه ژوئن 2019 لغو شده و بلاتکلیف بود.  پیش ازاین دولت کبک اعلام کرده بود که تا 16 ژانویه 2020 طی پذیرش‌های متوالی از متقاضیانی که اولویت بندی شده‌اند دعوت خواهد کرد. از جمله شرایط این متقاضیان این بوده که هنگام ارائه‌ی درخواست یا باید ساکن موقت کبک می بوده‌اند یا مشغول کار و تحصیل در این استان.

 

متقاضیان علاقه مند به مهاجرت به کبک از طریق برنامه اسکیلد ورکر عادی باید ابتدا از طریق پرتال Arrima ابراز تمایل یا Expression of Interest خود را ثبت کنند. وزارت مهاجرت کبک سپس پروفایل‌ها را بررسی می‌کند و برای افرادی که شرایط آن‌ها مطابق با نیاز بازار کار کبک است دعوتنامه صادر می‌کند.

 

سیستم Arrima چیست؟

گفتنی است سال پیش بود که کبک از پرتال Arrima رونمایی کرد؛ این سیستم برای دریافت EOI از طریق برنامه‌ی Quebec Skilled Worker طراحی شده است و درخواست متقاضیان را مدیریت می‌کند. EOI درخواست نیست بلکه صرفا راهی است برای اینکه متقاضی تمایل خود را به وزارت مهاجرت کبک جهت دریافت گواهی انتخاب کبک اعلام کند.

 

در سیستم جدید Arrima که مبتنی بر ابراز تمایل یا EOI است و جایگزین سیستم قبلی شده است، متقاضیان پروفایل می‌سارند و بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، حوزه‌ی تخصص، سابقه‌ی کار و تسلط بر زبان فرانسه امتیاز دریافت می‌کنند. متقاضیان بر اساس این امتیاز و عواملی نظیر کمبود نیروی کار در مناطق حاشیه‌ای استان کبک انتخاب می‌شوند تا درخواست خود را برای دریافت CSQ ارائه کنند. متقاضیانی که CSQ دریافت می‌کنند درخواست اقامت دائم خود را به وزارت مهاجرت فدرال ارائه می‌کنند و پس از آزمایش‌های پزشکی و عدم سوء پیشینه موثر اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!