2024/03/28

کرونا و سفرهای خارجی؛ توصیه‌هایی از سازمان جهانی بهداشت

کرونا و سفرهای خارجی؛ توصیه‌هایی از سازمان جهانی بهداشت

چندی است جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند؛ کشورهای زیادی به دام کرونا افتاده‌اند و تاکنون متاسفانه گزارش‌هایی از مرگ هزاران نفر از مبتلایان به کرونا در جهان منتشر شده است. آیا می‌توان این روزها به سفرهای خارجی ادامه داد؟ سازمان جهانی بهداشت توصیه‌هایی را در این رابطه ارائه داده است.

 

بنا بر اعلام این سازمان، ممنوعیت ترددهای بین المللی در چنین روزهایی که یک بیماری به سرعت در حال شیوع است، چندان موثر نیست. چرا که در کمک رسانی و کسب و کارها اختلال ایجاد می‌کند. در عین حال شرط احتیاط این است که افرادی که مبتلا شده‌اند به ویژه اگر سالمند باشند یا سابقه و پیش زمینه‌ی بیماری‌های مزمن داشته باشند سفر خود را به تاخیر بیندازند. رعایت بهداشت عمومی، آداب عطسه یا سرفه کردن و نیز حفظ فاصله‌ی حداقل یک متری از افرادی که گمان ابتلای آن‌ها به کرونا می‌رود به تمام مسافران بین المللی توصیه می‌شود:

 

دست‌ها را به ویژه پس از تماس با ترشحات تنفسی مرتبا با آب و صابون یا ژل ضدعفونی کننده‌ی حاوی الکل بشویید. توصیه می‌شود که وقتی آلودگی دست‌ها مشخص نیست از ژل ضدعفونی کننده‌ی الکلی و وقتی دست‌ها کاملا آلوده هستند از آب و صابون استفاده شود.

هنگام عطسه و سرفه دهان و بینی خود را با دست یا دستمال کاغذی بپوشانید و بلافاصله دستمال را در سطل زباله انداخته و دست‌هایتان را با آب و صابون بشویید.

از دست زدن به دهان و بینی خود پرهیز کنید.

اگر علائم بیماری را ندارید ضرورتی به استفاده از ماسک وجود ندارد چرا که هیچ دلیلی در دست نیست که ماسک (از هر نوعی که باشد) بتواند فرد غیرمبتلا را در برابر ویروس محافظت کند. اما بسته به فرهنگ‌های مختلف ممکن است افراد ترجیح بدهند از ماسک استفاده کنند. در این صورت لازم است ماسک‌ها به طور صحیح به صورت زده شده و با رعایت نکات بهداشتی آن‌ها را به دور انداخت و دست‌ها را مطابق دستورالعمل گفته شده شست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!