2024/04/23

آیلتس اندیکاتور – آزمون آنلاین آیلتس در دوران بحران

آیلتس اندیکاتور – آزمون آنلاین آیلتس در دوران بحران

آیلتس برای کمک به متقاضیانی که درگیر محدودیت‌های دوران قرنطینه هستند آزمون جدیدی را به نام IELTS Indicator طراحی کرده است. در این تست آنلاین، می‌توانید در خانه و از طریق کامپیوتر خود، در آزمون آیلتس شرکت کنید!

 

این آزمون خانگی که کاملاً رسمی و معتبر است، از طرف گروه آیلتس طراحی شده و در جهت کمک به کشور‌هایی است که در حال حاضر درگیر ویروس کرونا شده‌اند و باید قوانین قرنطینه را رعایت کنند.

 

در این مطلب اطلاعات لازم و همچنین پاسخ پرسش‌هایی در این زمینه را در اختیار شما همراهان گرامی قرار می‌دهیم.

 

پرسش و پاسخ‌ها پیرامون این موضوعات خواهد بود:

 

  • کدام کشورها و با چه هزینه‌ای؟
  • آیا این تست هر چهار مهارت را شامل می‌شود؟
  • آزمون عمومی یا آکادمیک؟
  • تفاوت بین آیلتس آکادمیک و IELTS Indicator؟
  • آیا نمره‌ی این آزمون آیلتس می‌تواند در برای پروسه‌های مهاجرتی استفاده شود؟
  • برای آزمون خانگی به چه چیزهایی نیاز دارید؟
  • اطلاعات مربوط به آزمون Speaking
  • چگونگی ثبت نام برای آزمون IELTS Indicator

 

 

قبل از انجام هرگونه اقدام عجولانه برای ثبت نام، اول ببینید این آزمون برای شما مناسب است یا خیر؟

 

۱-کدام کشورها و به چه میزان؟

این آزمون برای ساکنین کشورهایی است که شیوع ویروس کرونا در آن‌ها، مانع از برگزاری آزمون رسمی آیلتس شده است. لیست کشورهای مورد نظر، متعاقباً در تاریخ ۲۲ آپریل با جزئیات اعلام خواهد شد. هزینه‌ی آزمون و شرایط ثبت نام نیز در همان تاریخ اعلام می‌شود.

 

 

 

۲-آیا این آزمون شامل هر چهار مهارت است؟

بله؛ این آزمون دقیقاً شبیه آزمون کامپیوتری آیلتس با هر چهار مهارت خواهد بود. اگر با آزمون کامپیوتری آیلتس آشنایی ندارید، سری به سایت ieltsliz.com بزنید. با چک کردن این سایت همچنین می‌توانید با شیوه‌ی امتحان، سوالات مشابه امتحانی، نحوه‌ی برگزاری آزمون و همچنین هزینه‌ی آن نیز آشنایی بیشتری پیدا کنید. نتیجه‌ی شرکت در آزمون Indicator تا یک هفته بعد از برگزاری اعلام می‌شود.

 

دقیقاً مشابه آزمون معمول آیلتس، هر مهارت، زمان محدود و مشخص خود را خواهد داشت؛ برای مثال برای بخش Reading، شرکت کننده فقط و فقط یک ساعت زمان خواهد داشت، نه بیشتر و نه کمتر.

 

سازمان رسمی برگزاری آزمون آیلتس، مسئول امضا و تأیید آزمون IELTS Indicator خواهد بود.

 

۳- آزمون آیلتس آکادمیک یا GT؟

این شیوه‌ی آزمون، فعلاً برای آزمون آکادمیک برگزار می‌شود؛ خبر هر گونه تغییری در این زمینه در ماه جاری اعلام خواهد شد. چه بسا امکان برگزاری آزمون IETLS General نیز به این شکل فراهم شود. امیدوار باشید.

 

۴- تفاوت بین IELTS Indicator و آیلتس معمولی چیست؟

فرمت کلی و میزان سختی آزمون، درست مشابه آزمون‌های دیگر است، اما تفاوتی نیز وجود دارد. آزمون معمولی آیلتس، مورد قبول ارگان‌ها و مراکز آموزشی در سراسر دنیاست، در حالی که آزمون IELTS Indicator فقط مخصوص شرایط فعلی جهان است و ممکن است مورد قبول بعضی مراکز و سازمان‌ها نباشد.

 

هشدار!

قبل از اقدام برای این آزمون، با مؤسسه آموزشی و یا دانشگاه خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که نمره‌ی آزمون IELTS Indicator مورد قبول آن‌ها هست یا خیر.

 

۵- آیا می­توانم از نمره‌ی این آزمون برای پروسه‌ی مهاجرت استفاده کنم؟

خیر به هیچ عنوان! این آزمون فقط برای افرادی طراحی شده است که بخواهند برای ادامه‌ی تحصیل در مقاطع بالاتر اقدام کنند. اما همچنان اخبار را دنبال کنید زیرا احتمال تغییر این قوانین وجود دارد.

 

۶- برای برگزاری آزمون در خانه، به چه چیزهایی نیاز دارم؟

یک محیط ساکت و مناسب را برای امتحان در نظر بگیرید. به محض شروع امتحان، امکان هیچ توقف و یا استراحتی وجود نخواهد داشت! در صورت بروز هر گونه وقفه در جریان این امتحان، زمان یا نمره‌ی یا کل نتیجه آزمون را از دست خواهید داد.

 

استفاده از تلفن همراه و یا تبلت برای برگزاری امتحان مجاز نیست و فقط باید از لپ تاپ و یا کامپیوتر شخصی استفاده کنید.

 

اینترنت قوی و بدون قطعی سیستم، بسیار مهم است. اگر اینترنت خوبی ندارید، در امتحان شرکت نکنید.

 

داشتن یک هدفون و اسپیکر خوب برای امتحان Listening الزامی است. قبل از شروع امتحان، حتما کیفیت و میزان صدا را چک کنید.

 

سیستم خود را مجهز به میکروفون برای امتحان Speaking کنید.

۷- آزمون Speaking آنلاین آیلتس

آزمون IELTS Indicator نیز امتحان Speaking را دارد. شما از طریق کامپیوتر شخصی‌تان که میکروفن هم دارد، و از طریق یک ممتحن که با شما ارتباط تصویری برقرار می‌کند، در بخش Speaking آزمون شرکت می‌کنید. پس قبل از شروع از عملکرد میکروفن، سیستم و میزان صدا مطمئن باشید و قلم کاغذی برای یادداشت برداشتن در کنار خود داشته باشید چرا که در قسمت دوم آزمون Speaking به آن احتیاج خواهید داشت.

 

۸- چطور می‌توانم در این آزمون ثبت نام کنم؟

به محض اینکه مطمئن شدید دانشگاه مورد نظر شما نتیجه‌ی این آزمون را می پذیرد و توانستید سیستم و وسایل مورد نظر را تهیه کنید و شرایط را کاملاً مطالعه کردید، می‌توانید با مراجعه به ieltsindicator.com تا تاریخ ۲۲ اپریل اقدام به ثبت نام در آزمون IELTS Indicator  کنید. در این سایت، اطلاعات و پرسش و پاسخ‌های بیشتر هم گنجانده شده است.

 

قبل از هرگونه اقدام برای پرداخت و ثبت نام در آزمون، مطالب بالا را دوباره به دقت خوانده و سپس تصمیم بگیرید.

 

۹- آیا ممکن است که از این پس آزمون آیلتس به همین شکل برگزار شود؟

پاسخ این سوال روشن نیست و البته همه چیز به نتیجه‌ی عملی این مدل از برگزاری آزمون بستگی دارد. مسلماً این روش برای خیلی از کاربران ساده خواهد بود و البته تا زمانی که دنیا درگیر ویروس کرونا است، فعلاً می‌توانیم از این روش جایگزین استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!