2024/03/29

جدیدترین خبرها درباره‌ی برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو

جدیدترین خبرها درباره‌ی برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو

استان انتاریو جدیدترین به روزرسانی‌های انجام شده‌ی ناشی از تاثیرات کرونا بر چندین مسیر مهاجرتی برنامه‌ی مهاجرت استانی را اعلام کرده است. استان انتاریوی کانادا با جمعیت 14.5 میلیون نفری بزرگ‌ترین استان کاناداست. این استان تنها در سال گذشته‌ی میلادی 45 درصد دارندگان اقامت دائم کانادا را به خود جذب کرده است. برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو یکی از مسیرهای مهاجرتی محبوب برای متقاضیان است؛ استان انتاریو در سالی که گذشت 7350 دعوتنامه صادر کرد. این استان طی سال جاری میلادی نیز چندین پذیرش برگزار کرده است که سه تا از آن‌ها بعد از همه‌گیری کرونا متقاضیان خوش شانس را وارد کانادا کرده‌اند. در بحبوحه‌ی کرونا برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو همچنان به رسیدگی درخواست‌های مهاجرت و برگزاری پذیرش‌ها از طریق اکسپرس انتری ادامه خواهد داد. استان انتاریو از متقاضیان مهاجرت خواسته تا درخواست‌های خود را حتی در صورت نقض مدارک مورد نیاز ارائه کنند ولی آن‌ها را ملزم کرده تا توضیحی کتبی مبنی بر دلیل فقدان مدارک ارائه کنند. کارفرمایان انتاریویی نیز باید توجه داشته باشند که متقاضیان در دسته‌ی Employer Job Offer که شامل کارگران خارجی، دانشجویان خارجی و متقاضیان دارای مهارت‌های پرتقاضا همچنان نیاز به داشتن پیشنهاد شغل تمام وقت و دائمی مورد تایید برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو هستند.

 

درخواست‌های ارائه شده به برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو پس از تایید استخدام ارزیابی خواهند شد

متقاضیان و کارفرمایان می‌بایست برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو را نسبت به هر گونه تغییر در درخواست من‌جمله تغییر در وضعیت اشتغال مطلع کنند. برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو قصد دارد با تمام کارفرمایان برای حصول اطمینان از این‌که پیشنهاد شغل یا جاب آفر و موقعیت‌های شغلی واجد معیارها هستند تماس بگیرد.

 

اگر کارفرمایان اعلام کنند که تغییر در موقعیت شغلی متقاضیان ایجاد نشده برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو به رسیدگی درخواست‌ها ادامه خواهد داد. اگر وضعیت اشتغال و استخدام متقاضی تحت تاثیر تعدیل نیروی موقت قرار گرفته باشد و مثلا ساعات کاری وی کم شده باشد درخواست وی تا 90 روز معتبر نگه داشته خواهد شد. اگر وضعیت اشتغال وی منتفی شده باشد و یا کارفرما به استخدام او پایان داده باشد درخواست وی ناقص تلقی شده و هزینه‌ی درخواست به وی مسترد خواهد شد.

 

برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو همچنان از متقاضیانی که منتخب استان شده‌اند اما تحت تاثیر تعدیل نیروها قرار گرفته‌اند حمایت خواهد کرد. از متقاضیان و کارفرمایان خواسته شده تا هرگونه تغییر در وضعیت‌های اشتغال و استخدام خود را به برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو اعلام کنند. شرایط استخدام باید در طول دوره‌ی اشتغال و یا تا زمانی که اقامت دائم کسب کرده‌اند یکسان باقی بماند. این شرایط عبارتند از:

 

  • کارفرما
  • وظایف و عنوان شغل
  • حقوق
  • شیفت کاری
  • منطقه‌ی کار

در صورت عدم وجود همه‌ی این شرایط و یا اتمام استخدام تایید استخدام/اشتغال متقاضی لغو خواهد شد. متقاضیانی که پیشنهاد شغلی آن‌ها پس گرفته شده یا شغل خود را از دست داده‌اند باید به برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو اطلاع دهند. برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو همچنان از تمام متقاضیانی که تحت تاثیر کرونا تعدیل نیروی موقت شده‌اند، در صورت داشتن شرایط برنامه، حمایت خواهد کرد.

 

در صورتی که متقاضی به صورت دائمی تعدیل نیرو و از کار بیکار شده باشد، 90 روز فرصت دارد در استخدام کارفرمای دیگری در آید و این فرصت را دارد تا درخواست جدیدی برای برنامه‌ی مهاجرت استانی ارسال کند.

 

درخواست‌های مهاجرت به انتاریو از طریق کارآفرینی

با آن دسته از متقاضیان که از طریق مسیر مهاجرتی کارآفرینی برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو دعوتنامه دریافت کرده‌اند طی 90 روز از طریق ایمیل تماس گرفته می‌شود. علاوه بر این اگر متقاضیان قبلا درخواست کاملی را از طریق مسیر مهاجرتی کارآفرینی ارائه داده‌اند و با دشواری‌های زیر روبرو هستند باید برنامه‌ی مهاجرت استانی انتاریو را مطلع کنند:

 

  • تاخیر در کسب اطلاعات بیشتر پس از ارائه‌ی درخواست
  • تعطیلی و تعلیق موقت یا تغییرات زیاد در فعالیت‌های کاری
  • عدم توانایی موقتی در داشتن شرایط استخدام

استان انتاریو دیروز مورخ 11 ماه می اعلام کرده است: «هیچ درخواستی رد نخواهد شد و هیچ تاییدی بدون اطلاع دادن به متقاضی و کارفرما کنسل نخواهد شد.»

 

گفتنی است در روز 17 ماه مارس 2020 دولت انتاریو برای جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ سلامت و امنیت انتاریویی‌ها  وضعیت اضطراری اعلام کرد. این وضعیت اضطراری روز 14 آوریل تمدید شد و همچنان برقرار است. گرچه استان انتاریو اخیرا با کاهش رشد کرونا گام‌هایی را برای بازگشایی کسب و کارها برداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!