2024/03/28

کانادا امسال از این کشورها بیشتر مهاجر می‌پذیرد

کانادا امسال از این کشورها بیشتر مهاجر می‌پذیرد

تا قبل از همه‌گیری کرونا در جهان که از اواسط ماه مارس مناسبات بین المللی را تحت شعاع خود قرار داد و باعث قرنطینه‌ی اجباری و محدودیت‌های بسیار گردید، کانادا در حال استقبال از خیل عظیمی از مهاجران بود. در واقع تنها چند روز قبل از قرنطینه‌ی اجباری، وزیر مهاجرت کانادا از برنامه‌ی بلندپروازانه‌ای برای جذب یک میلیون مهاجر بین سال‌های 2020 تا 2022 خبر داده بود. با اینکه سیستم مهاجرتی کانادا از آن زمان تا کنون با اختلالاتی مواجه بوده است اما کانادا تا جایی که توان دارد در حال رسیدگی به درخواست‌های مهاجرت است.

 

داده‌های جدیدی که اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا منتشر کرده است اطلاعات جالبی را در مورد کشور مبدا مهاجران در ماه‌های آغازین سال جاری میلادی به دست می‌دهد. گفتنی است تا انتهای ماه آوریل کانادا از 74000 مقیم دائم استقبال کرده است.

 

بیشتر مهاجران کانادا هندی هستند

همانطور که رویه‌ی سال های اخیر بوده است، هندی‌ها بیشترین مهاجرین و دارندگان اقامت دائم کانادا را تشکیل می‌دهند. در چهار ماه نخست سال 2020 حدود 24 درصد دریافت کنندگان اقامت دائم را به خود اختصاص داده‌اند. اما چرا هندی‌ها این میزان به کانادا مهاجرت می‌کنند؟ پاسخ آن است که هندی‌ها به عنوان وارثان استعمار بریتانیای کبیر سواد بالایی در زبان انگلیسی دارند و به خوبی به این زبان تکلم می‌کنند؛ همچنین واجد سایر معیارهای اصلی نظیر تحصیلات دانشگاهی و سابقه‌ی کار حرفه‌ای نیز هستند که آن‌ها را برای مهاجرت اصلح می‌کند. علاوه بر این، بیشتر هندی‌ها از آمریکا به کانادا مهاجرت می‌کنند چرا که با داشتن ویزای H1-B کسب اقامت دائم آمریکا دشوار است.

 

نگاهی به 10 کشور مبداء مهاجران

74000 نفری که طی ماه‌های نخست 2020 موفق به مهاجرت به کانادا شدند اتباع کشورهای زیر بوده‌اند:

 

  • هند
  • چین
  • فیلیپین
  • ایالات متحده‌ی آمریکا
  • نیجریه
  • پاکستان
  • سوریه
  • فرانسه
  • ایران
  • برزیل

تا به اینجای سال 2020، مهاجرت از چین بیشتر از سایر سال‌ها بوده است. طی سال جاری میلادی در مقایسه با سال قبل، مهاجران چینی حدود 10 درصد از تازه واردان را تشکیل داده‌اند. مهاجران فیلیپینی نیز به همین نحو: امسال 7 درصد و سال قبل 8 درصد.

 

کرونا چه تاثیری بر مهاجرت به کانادا از این کشورها دارد؟

باید منتظر ماند و دید که همه‌گیری کرونا تا پایان سال منحوس 2020 چه تاثیری بر مهاجرت از این کشورها دارد. از یک سو اختلالات ناشی از کرونا در حال حاضر مانع ورود افراد مقیم دائم جدید به کانادا می‌شود. این مسئله ممکن است بر توزیع ورود مهاجران از کشورهای مزبور طی ماه‌های باقی مانده از سال 2020 تاثیر بگذارد.

 

از سوی دیگر، این اختلالات ممکن است تاثیری بر مهاجرت از کشورهای نامبرده نداشته باشد. دلایل این ادعا این است که افراد داخل کانادا که در نیمه‌ی دوم 2020 اقامت دائم می‌گیرند نیز از همین کشورها به کانادا آمده‌اند؛ همچنین آن‌هایی که در خارج از کانادا هستند هم نهایتا به کانادا بازخواهند گشت و دعوتنامه‌های جدید برای تقاضا جهت اقامت دائم که از ابتدای شروع همه گیری کرونا صادر شده‌اند نیز به دست اتباع این کشورها خواهد رسید.

 

علی‌رغم تاثیراتی که محدودیت‌های سفر به کانادا داشته است، هنوز هم به نفع متقاضیان است که چنانچه توانایی این کار را دارند، راه خود را ادامه داده و پروفایل اکسپرس انتری و درخواست مهاجرت خود را طی همه گیری ارائه نمایند. ارائه‌ی پروفایل یا درخواست شانس دریافت دعوتنامه جهت تقاضا برای اقامت دائم کانادا، شانس تاییدیه برای اقامت دائم کانادا و شانس سفر به کانادا به محض امکان را به شما می‌دهد. حتی اگر در مسیر به دشواری‌هایی برخوردید هم جای نگرانی نیست؛ اداره‌ی مهاجرت از خود نرمی و ارفاق نشان می‌دهد تا شما به اهداف مهاجرتی خود دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!