2024/03/29

کرونا در کانادا؛ چه نیروی کاری می‌تواند وارد کانادا شود؟

کرونا در کانادا؛ چه نیروی کاری می‌تواند وارد کانادا شود؟

کانادا مشخصا بیان کرده که کدام نیروی کار از محدودیت‌های سفر به کانادا طی همه گیری کرونا معاف هستند. گفتنی است از 18 ماه مارس کانادا محدودیت‌هایی را برای جلوگیری از شیوه‌ی کروناویروس اعمال کرده است. محدودیت‌های کنونی 30 ژوئن منقضی خواهد شد (البته مرز آمریکا-کانادا تا 21 جولای همچنان بسته خواهد ماند). دارندگان ویزای کار مادام که سفرشان به کانادا برای اهداف ضروری باشد در بین افراد معاف از این محدودیت‌ها هستند.

 

نیروی کار موقت معاف از محدودیت‌هاست

اداره‌ی مهاجرت کانادا اعلام کرده است که نیروی کار خارجی موقت تحت دو شرایط و هنگامی که سفرش به دلایل غیراختیاری است می‌تواند وارد کانادا شود. افراد زیر از محدودیت‌ها معاف هستند:

 

اتباع خارجی که ویزای کار معتبر کانادا دارند

اتباع خارجی که در درخواست ویزای کارشان از طرف اداره‌ی مهاجرت کانادا معرفی نامه دریافت کرده‌اند اما ویزای کاری شان هنوز صادر نشده است. چنین افرادی باید یک نسخه از معرفی نامه‌ی خود را قبل از سوار شدن در هواپیما ارائه کنند.

 

اولویت با مشاغل حیاتی است

اما در حال حاضر چه مشاغلی در کانادا حیاتی تلقی می‌شوند؟

 

  • ارائه دهندگان خدمات اورژانسی برای محافظت از جان و مال (آتش نشانان و کارکنان بخش سلامت و درمان)
  • دانشجویانی که برای تحصیل و دوره دیدن در یکی از رشته‌های مرتبط با سلامت وارد کانادا می‌شوند و از نهاد مربوطه که متولی ارائه‌ی گواهی برای فعالان این رشته را بر عهده دارد تاییدیه گرفته‌اند.
  • نیروی کار حمل و نقل دریایی
  • نیروی کاری که برای تحویل، تعمیر و نگهداری تجهیزات پزشکی وارد کانادا می‌شوند
  • نیروی کاری که برای تحویل فراورده‌های خونی و پزشکی نظیر سلول، اعضا و اندام مورد نیاز برای درمان و مراقبت از بیماران وارد کانادا می‌شوند.

 

سفر غیراختیاری؛ سه حالت ممکن

حالت اول: یک تبعه‌ی خارجی که ویزای کار معتبر دارد و در حال حاضر ساکن کاناداست را در نظر بگیرید. حتی اگر این فرد در حال حاضر شغلی در کانادا نداشته باشد می‌تواند همچنان وارد کانادا شود چرا که کانادا موطن اصلی‌اش محسوب می‌شود؛

 

حالت دوم: یک تبعه‌ی خارجی است که برای ویزای کار باز خود معرفی نامه دارد، پیشنهاد شغل معتبری دارد و می‌تواند پس از ورود به کانادا در آن شغل کار کند؛

 

حالت سوم: تبعه‌ای خارجی است که برای ویزای کار مختص یک کارفرما معرفی نامه دارد، پیشنهاد شغل معتبر دریافت کرده و می‌تواند پس از ورود به کانادا در آن شغل کار کند.

 

سفر اختیاری؛ دو حالت ممکن

اگر سفر شما سفری اختیاری است بنا به اعلام اداره‌ی مهاجرت کانادا حق ورود به کانادا ندارید. حالات زیر سفر اختیاری محسوب می‌شود.

 

حالت اول: تبعه‌ای خارجی است که علی‌رغم داشتن معرفی نامه برای ویزای کار باز خود می‌خواهد برای پیدا کردن شغل به کانادا سفر کند؛

 

حالت دوم: تبعه‌ای خارجی است که برای ویزای کاری مختص یک کارفرما معرفی نامه دریافت کرده اما کارفرمای وی به علت شیوع کرونا کسب و کار خود را تعطیل کرده است.

 

باقی موارد به تشخیص ماموران مرزی است؛ آن‌ها ارتباطات تبعه‌ی خارجی را با کانادا بررسی می‌کنند: اینکه آیا وی در یکی از شغل‌های حساس و ضروری مشغول است و یا آیا برای هدف خاصی نظیر مراقبت از کودکان قصد سفر به کانادا را دارد. از 8 می تنها متقاضیان دسته تجربه‌ی کانادا که معرفی نامه و پیشنهاد شغلی معتبر و کارفرمای معینی دارند می‌توانند وارد کانادا شوند. این قانون در مورد تمام دارندگان ویزای کار در تمامی دسته‌های تجربه کانادایی صدق می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!