2024/03/28

کانادا اطلاعات بیومتریک تمام مسافران را جمع آوری می‌کند

کانادا اطلاعات بیومتریک تمام مسافران را جمع آوری می‌کند

کانادا اعلام کرده است که از این پس اطلاعات بیومتریک تمام مسافران هوایی و زمینی را که وارد کانادا شده و از آن خارج می‌شوند جمع آوری می‌کند. گفتنی است طبق جدیدترین خبرها، از 25 ژوئن تمام ایرلاینرهای تجاری باید اطلاعات بیومتریک تمام مسافران و خدمه‌ی هواپیماهایی که از کانادا خارج می‌شوند را در اختیار آژانس خدمات مرزی کاندا قرار دهد. این برنامه در امتداد برنامه‌ی Entry/Exit اجرا می‌شود؛ برنامه‌ی Entry/Exit سفرهای مسافرانی را که از کانادا خارج شده و یا به آن داخل می‌شوند را ثبت می‌کند و از این پرونده برای راستی آزمایی سوابق سفر مسافران استفاده می‌شد. ایرلاین‌ها باید تا ژوئن 2021 از این برنامه کاملا پیروی کنند.

 

گفتنی است اطلاعات خروج از طریق سفرهای هوایی که از برنامه‌ی Entry/Exit جمع آوری شده است در اختیار آمریکایی‌ها قرار نمی‌گیرد. همچنین تاخیری در مرزها ایجاد نمی‌کند. شرکای بین المللی کانادا نظیر ایالات متحده، استرالیا ، نیوزیلند و اتحادیه‌ی اروپا نیز از سیستم‌های مشابه استفاده می‌کنند. آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) می‌تواند اطلاعات مسافران را  از طریق سیستم  Entry/Exitبه اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی ارسال کند تا مشخص کند که فردی که تقاضای مهاجرت می‌دهد چند روز در کانادا بوده است.

 

مدت زمانی که اتباع خارجی می‌توانند در کانادا بمانند می‌تواند بر درخواست‌هایی متقاضیان ویزای کاری کانادا، ویزای تحصیلی کانادا، ویزای توریستی کانادا، اقامت دائم کانادا و شهروندی کانادا تاثیر بگذارد. اطلاعات Entry/Exit منبعی دیگر از اطلاعات است که در دسترس ماموران مرزی کانادا برای بازبینی جهت انجام وظیفه ( نظیر اعمال محدودیت‌های سفر طی همه گیری کرونا) قرار می‌گیرد. کانادا و آمریکا از 11 جولای 2019 اطلاعات بیومتریک و ورود تمام مسافرانی که از طریق مرز زمینی تردد می‌کنند در اختیار همدیگر قرار داده‌اند. آن‌ها از پرونده‌ی ورود مسافر به یک کشور برای اثبات خروج وی از کشور دیگر استفاده می‌کنند.

 

اگر مسافری در مورد مدت زمانی که در کانادا و خارج از کانادا سپری کرده به دروغ قصد فریب ماموران آژانس خدمات مرزی کانادا را داشته باشد ممکن است مجرم شناخته شده و به کانادا ممنوع الورود شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!