2024/03/28

در ماه ژوئن یک میلیون شغل در کانادا ایجاد شد!

در ماه ژوئن یک میلیون شغل در کانادا ایجاد شد!

با برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی در سراسر کانادا روح تازه‌ای در اقتصاد این کشور دمیده شده است. بسیاری از کانادایی‌ها و دارندگان اقامت دائم کانادا به سر کارهای خود برگشته‌اند (و برای همان کارفرمای سابق خود کار می‌کنند) و برخی دیگر هم وارد مشاغل جدید شده‌اند. طبق گزارش جدید Statistics Canada بین ژانویه و آوریل مجموعا 3 میلیون نفر به خاطر قرنطینه کار خود را از دست دادند و 2.5 میلیون نفر دیگر به دلایل مرتبط با کرونا به سر کار نرفتند.

 

در ماه می شاهد جنب و جوش آهسته در اقتصاد بودیم چرا که 290 هزار نفر به سر کار بازگشتند. سپس در ماه ژوئن نرخ بیکاری در سراسر کانادا کاهش یافت و در عوض نرخ اشتغال 953000 نفر افزایش داشت. دو ماه اخیر بازار کار و نیروی کار ریکاوری داشته و 1.24 نفر شاغل شدند. نرخ بیکاری کانادا از 13.7 درصد در ماه می به 12.3 درصد در ماه ژوئن رسیده است. علاوه بر این، طبق گزارش مزبور مشارکت نیروی کار طی دو ماه اخیر 63.8 درصد افزایش داشته است. در مقایسه، این نرخ در ماه فوریه و قبل از محدودیت‌های کرونایی 65.3 درصد بوده است.

 

نرخ مشارکت نیروی کار عبارت است از درصد جمعیت 15 سال به بالا که بخشی از نیروی کار را تشکیل می‌دهند. این حاکی از این است که بسیاری افراد اکنون نسبت به پیدا کردن شغل خوشبین‌تر هستند. شرط بیمه کانادا موسوم به Canada Emergency Student Benefit (CESB) مبنی بر جست و جوی فعال برای پیدا کردن کار ممکن است یکی از عوامل نقش آفرین در این زمینه باشد. بیمه CESB برای کاهش مشکلات مالی دانشجویانی که تحت تاثیر محدودیت‌های کرونایی قرار گرفته‌اند تدارک دیده شده است.

 

علاوه بر این تعداد افرادی که کمتر از نصف تعداد ساعات کاری عادی خود کار کرده‌اند نیز در ماه ژوئن از 34.3 درصد به 26.9 درصد رسیده است. اشتغال در انتاریو افزایش 5.9 درصدی، در کبک 6.5 درصدی و در بریتیش کلمبیا افزایش 5.4 درصدی داشته است. بازگشایی اقتصاد کانادا برای کانادایی‌ها و دارندگان اقامت دائم کانادا نوید بخش است. همچنین، بازگشایی اقتصاد باعث افزایش امید به آینده در دارندگان اقامت دائم مخصوصا آن‌هایی که در حال حاضر خارج از کانادا هستند شده است.

 

از زمان اعمال محدودیت‌ها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا پذیرش‌های مختص برنامه برگزار کرده است و گاهی از متقاضیان برنامه‌ی مهاجرت استانی و گاهی از متقاضیان دسته‌ی تجربه‌ی کانادایی دعوت کرده است. جدیدترین آمار ارائه شده در مورد بازار کار خبر خوبی برای این مهاجران است چرا که به محض دریافت اقامت دائم کانادا می‌توانند انتظار بازار کار پررونقی را داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!