2024/03/28

کبک دومین پذیرش Arrima در سال ۲۰۲۰ را برگزار کرد

کبک دومین پذیرش Arrima در سال ۲۰۲۰ را برگزار کرد

وزارت مهاجرت و فرانسوی سازی کانادا جزییات دومین پذیرش 2020 را که شش ماه پس از اولین پذیرش برگزار شده منتشر کرده است. خبرها حاکی از اینند که وزارت مهاجرت کبک در تاریخ 18 ژوئن طی پذیرشی که از طریق پرتال Arrima برگزار شد از هفت متقاضی دعوت کرد تا تقاضای خود را برای گواهی انتخاب کبک یا Quebec Selection Certificate (CSQ) ارائه کنند. این متقاضیان شرایط ویژه‌ای داشته‌اند: آن‌ها یا در تاریخ 16 ژوئن 2019 یعنی هنگامی که 16000 درخواست Regular Skilled Worker Program با Bill 9 لغو شد با ویزای کاری یا تحصیلی در کبک ساکن بوده و مشغول کار و تحصیل بوده‌اند یا از محدودیت‌هایی که در آن تاریخ بر قرار بوده معاف بوده‌اند. دولت کبک پیش از این در آگوست 2019 اعلام کرده بود که تا تاریخ 16 ژانویه 2020 از این متقاضیان طی پذیرش‌هایی دعوت خواهد کرد. با این وجود در پذیرش دوم یعنی پذیرش 18 ژوئن 2020 متقاضیانی دعوت شده بودند که Bill 9 قبلا از مهاجرتشان به کبک جلوگیری می‌کرد.

 

متقاضیان می‌بایست ابتدا تا قبل از 17 دسامبر 2019 Expression of Interest را به وزارت مهاجرت و فرانسوی سازی یا MIFI کبک ارائه می‌کردند؛ آن‌ها همچنین می‌بایست هنگام ارائه‌ی درخواست به صورت موقت ساکن کبک می‌بوده‌اند یا در هنگام ارائه‌ی درخواست ویزای کاری و تحصیلی معتبر می‌داشته‌اند. علاقه‌مندان به مهاجرت به کبک از طریق برنامه‌ی اسکیلد ورکر عادی باید ابتدا از طریق پرتال Arrima ابراز تمایل یا Expression of Interest خود را ثبت کنند. وزارت مهاجرت کبک سپس پروفایل‌ها را بررسی می‌کند و برای افرادی که شرایط آن‌ها مطابق با نیاز بازار کار کبک است دعوتنامه صادر می‌کند.

 

سیستم Arrima چیست؟

گفتنی است سال 2018 بود که کبک از پورتال Arrima رونمایی کرد؛ این سیستم برای دریافت EOI از طریق برنامه‌ی Quebec Skilled Worker طراحی شده است و درخواست متقاضیان را مدیریت می‌کند. EOI درخواست نیست بلکه صرفا راهی است برای اینکه متقاضی تمایل خود را به وزارت مهاجرت کبک جهت دریافت گواهی انتخاب کبک اعلام کند.

 

در سیستم جدید Arrima که مبتنی بر ابراز تمایل یا EOI است و جایگزین سیستم قبلی شده است، متقاضیان پروفایل می‌سارند و بر اساس عواملی نظیر سن، تحصیلات، حوزه‌ی تخصص، سابقه‌ی کار و تسلط بر زبان فرانسه امتیاز دریافت می‌کنند. متقاضیان بر اساس این امتیاز و عواملی نظیر کمبود نیروی کار در مناطق حاشیه‌ای استان کبک انتخاب می‌شوند تا درخواست خود را برای دریافت CSQ ارائه کنند. متقاضیانی که CSQ دریافت می‌کنند درخواست اقامت دائم خود را به وزارت مهاجرت فدرال ارائه می‌کنند و پس از آزمایش‌های پزشکی و عدم سوپیشینه‌ی موثر اقامت دائم کانادا را دریافت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!