2024/03/28

کار در کانادا؛ ویزای کار باز همسر دائمی می‌شود

کار در کانادا؛ ویزای کار باز همسر دائمی می‌شود

کانادا قصد دارد پایلوت ویزای کار باز –  Open Work Permit Pilot (OWPP) – را دائمی کند تا همسران شهروندان کانادا بتوانند تا زمان اخذ اقامت دائم در کانادا کار کنند. این برنامه‌ی مهاجرتی در دسامبر 2014 آغاز به کار کرد و قرار بود در 31 جولای (پس از آنکه اخیرا تمدید شده بود) منقضی شود. اما الان کانادا به جای اینکه بار دیگر این برنامه را تمدید کند اعلام کرده است که قصد دارد این برنامه را تا زمانی تمدید کند که تغییرات در مقررات انجام شود و پس از آن است که این برنامه دائمی خواهد شد و دیگر نیازی به تمدید آن نخواهد بود.

چگونه می توان در کانادا به عنوان یک فرد تازه وارد کار پیدا کرد ؟

در وبسایت اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا نوشته شده است که:« پیوند خانواده‌ها اولویت مهاجرتی اصلی دولت کانادا است.» گفتنی است پایلوت ویزای کار باز برای اسپانسرشیپ داخلی و برای متقاضیانی است که همسرشان کانادایی هستند  قصد اسپانسر شدن برای آن‌ها را دارند. اسپانسرشیپ داخلی برای زوج‌هایی است که در حال حال حاضر در کانادا با هم زندگی می‌کنند. همسر یا شریک زندگی که درخواست مهاجرت دارد می‌بایست به عنوان کارگر، دانشجو یا توریست در خود کانادا اقامت موقت داشته باشد.

کار در کانادا

همسران خارجی کانادایی‌ها می‌توانند هر زمانی که خواستند پس از درخواست اقامت دائم از طرییق اسپانسرشیپ همسران درخواست ویزای کار باز بدهند. ویزای کار باز متقاضی را محدود به کارفرمای خاصی نمی‌کند و این بدین معنیست که کارگران خارجی با ویزای کار باز می‌توانند تا زمانی که واجد شرایط شغل مورد نظر باشند در داخل کانادا برای هر کارفرمایی که خواستند کار کنند. شرایط ویزای کار باز عبارت است از:

  • ارائه‌ی درخواست اقامت دائم از طریق Spouse Common-Law Partner Class؛
  • داشتن همسری که شهروند کاناداست یا اقامت دائم کانادا را دارد و درخواست اسپانسرشیپ از جانب وی ارائه داده است؛
  • زندگی در همان مکانی که همسر زندگی می‌کند؛
  • داشتن وضعیت اقامت موقت معتبر در کانادا یا درخواست تایید شده برای تمدید وضعیت و اجازه کار.

افرادی که درخواست خود را از طریق پایلوت ویزای کار باز ارائه می‌کنند می‌توانند درخواست ویزای کار را همزمان با ارائه‌ی درخواست اقامت دائم ارائه کنند. البته ارائه‌ی درخواست ویزای کار باز به طور جداگانه منعی ندارد، مشروط بر اینکه متقاضی درخواست خود برای اقامت دائم را ارائه کرده باشد.

بهترین بیزینس در کانادا (استارتاپ کانادا)

ویزای استارتاپ کانادا

ویزای استارتاپ کانادا؛ هفت نکته‌ای که باید بدانید2022

اگر درخواست اقامت دائم متقاضیان به تاییدیه‌ی اولیه رسیده باشد می‌توانند به صورت آنلاین درخواست ویزای کار باز را ارائه کنند. تاییدیه‌ی اولیه‌ی درخواست اقامت دائم بدین معنی‌ست که همسر یا شریک زندگی از طرف اداره‌ی مهاجرت کانادا نامه‌ای دریافت کرده باشد که مبنی بر اینکه وی واجد شرایط اقامت دائم است اما هنوز معاینات پزشکی و بررسی سوء پیشینه را انجام نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!