2024/04/19

شهروندی کانادا برای فرزندان به دنیا آمده در خارج از کانادا

شهروندی کانادا برای فرزندان به دنیا آمده در خارج از کانادا

مهم نیست فرزندتان کجای دنیا به غیر از کانادا به دنیا آمده است؛ اگر شهروند کانادا هستید این مزیت را مانند ژن، زمین یا املاک به فرزندان خود منتقل خواهید کرد! اما یک شرط مهم وجود دارد: حداقل یکی از والدین بیولوژیکی یا قانونی می‌بایست در زمان تولد فرزند خود، کانادایی باشند. اگر بتوانید شهروندی خود را به دولت کانادا ثابت کنید فرزند یا فرزندانتان از مزیت‌های بیشمار کانادایی بودن بهره‌مند خواهند شد و شما هم از محدودیت‌های سفر به کانادا در این روزهای کرونایی معاف خواهید بود.

 

همچنین در صورتی که یکی از والدین شما کانادایی باشد و شما در خارج از کانادا به دنیا آمده باشید، این قضیه باز هم صادق است. اما کانادا قابلیت انتقال شهروندی کانادا را تنها به نسل اول زاده شده در خارج از کانادا اختصاص داده است؛ این بدین معناست که پدر/مادربزرگ‌ها نمی‌توانند شهروندی کانادا را به نوادگان خود منتقل کنند. اما برای اینکه برای فرزندتان شهروندی کانادا اخذ کنید باید شهروندی خود را ثابت کنید و به اصطلاح  Proof of Citizenship کسب کنید: این مدرک شهروندی شماست. هزینه‌ی اخذ این گواهی 75 دلار کاناداست و طبق وبسایت اداره‌ی مهاجرت کانادا فرایند گرفتن این مدرک تا پنج ماه به طول می‌انجامد. البته در موارد اضطراری می‌توان این فرایند را تسریع کرد.

 

اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا فرم‌های قابل دانلود را برای متقاضیان قرار داده است. اگر مدارک به زبان انگلیسی و فرانسه نباشد باید مدارک توسط مترجم رسمی ترجمه‌ی رسمی شود (ترجمه‌ی غیررسمی از جانب دیگران قبول نیست. اگر به مترجم رسمی دسترسی ندارید، مترجم باید صحت ترجمه را گواهی کند). مدارک باید واضح، خوانا و رنگی باشند. اداره‌ی مهاجرت کانادا اصل گواهی تولد را که نام والدین کانادایی در آن قید شده مطالبه خواهد نمود. همچنین باید ثابت کنید که حداقل یکی از والدین در هنگام ولادت فرزند کانادایی بوده است. بدین ترتیب باید گواهی ولادت یکی از والدین که شهروندی کانادا دارد، همراه با مدارک شهروندی و یا هر مدرک دیگری که نشان می‌دهد پدر یا مادر فرزند، کانادایی است ارائه نمایید.

 

اگر به هر دلیل نام پدر یا مادر در گواهی ولادت فرزند درج نشده باشد، اداره‌ی مهاجرت کانادا مدارک ولادت فرزند و اسنادی را قبول خواهد کرد که نام پدر یا مادر کانادایی او در آن قید شده باشد. این مدارک می‌تواند شامل احکام دادگاه یا پرونده‌های بیمارستان و سایر مدارک از این دست باشد. مدارک فرزندخواندگی در این مورد قبول نیست. اداره‌ی مهاجرت همچنین از متقاضی می‌خواهد که توضیحی مبنی بر دلیل عدم درج نام پدر یا مادر کانادایی در گواهی ولادت فرزند ارائه کند و یا بیان کند که چرا گواهی ولادت تعویض یا جایگزین شده است. اگر از دلیل این امور مطمئن نیستید، باید دلایل خود برای عدم اطمینان را ارائه کنید.

 

وقتی اداره‌ی مهاجرت درخواست کامل شما را دریافت کرد برای شما رسید دریافت ارسال خواهد نمود. اگر درخواست شما ناقص باشد آن را به شما عودت داده و شما باید آن را کامل کنید. اگر از درخواست شما رضایت داشته باشند گواهی شهروندی‌تان را ارسال خواهند نمود و شهروندی‌تان را ثابت کرده‌اید. به کانادا خوش آمدید!

  !Welcome to Canada! Bienvenue au Canada

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!