2024/04/20

درخواست ویزای کاری کانادا از داخل کانادا

درخواست ویزای کاری کانادا از داخل کانادا

جدیدترین خبرها حاکی از اینند که آن دسته از اتباع خارجی که با جاب آفر (پیشنهاد شغلی) در حال حاضر در کانادا حضور دارند می‌توانند بدون این‌که مجبور به ترک کانادا باشند درخواست ویزای کار دهند. آن‌گونه که اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است این سیاست جدید فورا اجرایی خواهد شد. این سیاست به نفع دارندگان اقامت موقت کاناداست؛ مقیمان موقتی که در حال حاضر ساکن کانادا هستند و پیشنهاد شغل دارند. با این وجود این سیاست افرادی را که پس از 24 آگوست به عنوان Visitor به کانادا وارد می‌شوند را شامل نمی‌شود.

 

بازدیدکنندگان واجد شرایط عبارتند از: دارندگان سوپر ویزا؛ افرادی که موقتا و به قصد کسب و کار وارد کانادا شده‌اند و افرادی که از طریق معافیت ویزای کاری Global Skills Strategy به کانادا آمده‌اند. تا قبل از تاریخ 24 آگوست افرادی که به عنوان مقیم موقت درخواست ویزای کار می‌دادند معمولا می‌بایست قبل از آمدن به کانادا برای ویزای کاری اولیه‌شان درخواست ارائه می‌دادند. اگر هنگامی که درخواست ویزای کاری شان تایید شده بود وضعیت اقامتی‌شان بازدیدکننده یا visitor بود می‌بایست کانادا را ترک کرده و برای فعال ساختن ویزای کاری مجددا به کانادا باز می‌گشتند.

 

اما سیاست جدید به نفع کارفرمایان کانادایی که به استخدام اتباع خارجی می‌پردازند نیز هست. آقای مارکو مندچینو وزیر مهاجرت کانادا گفته است:« ما از کارفرمایان شنیده‌ایم که آن‌ها همچنان در استخدام کارگران و کارمندان خود در بحران همه گیری کرونا با چالش مواجه هستند. این سیاست جدید به دنبال برداشتن موانع و ایجاد محیط کاری چابک‌تری است که موجب می‌شود بازدیدکنندگان دارای مهارت و تجربه‌ی ترمیم اقتصاد ما را تسریع ببخشند.»

 

گفتنی است کانادا مقیمان موقتی را که در کانادا مانده‌اند تشویق به حفظ وضعیت قانونی خود در کانادا کرده است. با توجه به اینکه سفر هوایی در سراسر جهان با محدودیت مواجه است برخی از بازدیدکنندگان نتوانسته‌اند کانادا را ترک کنند و برخی از کارگران خارجی می‌بایست وضعیت خود را به visitor تبدیل می کرده‌اند چرا که ویزای کاری آن‌ها در حال انقاضا بوده و نتوانسته‌اند به خاطر نداشتن پیشنهاد کار درخواست ویزای کار ارائه کنند.

 

متقاضیان ویزای کار برای دریافت ویزای کار از طریق این سیاست جدید باید واجد شرایط زیر باشند:

 

  • در 24 آگوست 2020 با قصد ماندن در کانادا وضعیت قانونی شان در کانادا «بازدیدکننده» یا visitor بوده باشد؛
  • جاب آفر یا پیشنهاد شغل داشته باشند؛
  • درخواست ویزای کاری برای به استخدام یک کارفرمای معین درآمدن همراه با LMIA؛ یا جاب آفر معاف از LMIA قبل از 21 مارس 2020 ارائه شده باشد
  • واجد تمام شرایط برای ورود به کانادا باشند و به عبارت دیگر به کانادا ممنوع الورود نباشند

اداره‌ی مهاجرت کانادا اعلام کرده است که متقاضیان ویزای کاری می‌توانند همچنان که منتظر ویزای کاری جدیدشان هستند برای درخواست ویزای کاری با آن‌ها از طریق این فرم اینترنتی تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!