2024/04/20

اولویت اصلی کانادایی‌ها در ۲۰۲۰: پیوستن مهاجران به خانواده‌هایشان

اولویت اصلی کانادایی‌ها در ۲۰۲۰: پیوستن مهاجران به خانواده‌هایشان

کانادایی‌ها عموما معتقد هستند که مهاجرت و مهاجران برای ترمیم اقتصاد کانادا مزایای بلندمدت دارند، اما در پی آن هستند که اولویت مهاجرتی به اعضای خانواده‌ها داده شود. همانطور که حتما مطلع هستید همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان نرخ مهاجرت را به ویژه در دسته‌ی اسپانسرشیپ خانواده و اسکان پناهجویان کاهش داده است. اسپانسرشیپ خانواده در فصل دوم سال 2020 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 78 درصد کاهش داشته است. سطح ورود پناهجویان نیز با افت 85 درصدی کاهش بسیار داشته است و مهاجرت کاری/اقتصادی نیز 52 درصد کاهش داشته است.

 

حدود 36 درصد پاسخ دهندگان طی یک نظرسنجی جدید که توسط انجمن مطالعات کانادا انجام شده است گفته‌اند که باید اولویت مهاجرتی در سال 2020 به اعضای خانواده‌ی افرادی که در کانادا زندگی می‌کنند داده شود.این در حالی است که در سال 2016 تنها 30 درصد افراد شرکت کننده در نظرسنجی بر این باور بودند. بین سال‌های 2016 تا 2020 تعداد حامیان اولویت دادن به مهاجرت کاری/اقتصادی در بین شرکت کنندگان در نظرسنجی ها با 27 درصد یکسان باقی مانده است. در حالی که حمایت از اولویت دادن به مهاجرت پناهجویان از 29 درصد در سال 2016 به 19 درصد در سال 2020 رسیده است.

 

استان آلبرتا در مقایسه سایر استان‌ها و مناطق کانادا بیشترین حمایت را از پیوستن اعضای خانواده‌ها داشته است و 44 درصد آلبرتایی‌ها گفته‌اند که این مسئله باید در اولویت باشد. پس از آلبرتا، انتاریو قرار دارد که 36 درصد انتاریویی‌ها موافق اولویت داشتن اتحاد خانواده‌ها با هم هستند. منیتوبا و ساسکاچوان کم‌ترین حمایت را از این اولویت داشتند. این نتایج از یک نظرسنجی به دست آمده است؛ نظرسنجی بین 1,531 کانادایی بالای 18 سال و بین 31 جولای تا 2 آگوست صورت گرفته است. با استفاده از داده‌های سرشماری 2016، این داده‌ها بر اساس جنسیت، سن، زبان مادری، منطقه، سطح تحصیلات و حضور فرزندان در خانوار جمع آوری شده‌اند تا از هر طیف نماینده‌ای وجود داشته باشد.

 

منتقدان بر این باورند که دولت کانادا آن‌طور که باید و شاید از اتحاد خانواده‌ها در همه گیری کرونا حمایت نمی‌کند چرا که بسیاری از اعضای خانواده‌ها به خاطر تاخیر در رسیدگی‌ها از خانواده‌ی خود جدا مانده‌اند. یکی از نمایندگان پارلمان کانادا فراخوانی با بیش از 6000 امضا داده است و طبق ان درخواست کرده که به همسران کانادایی‌ها و فرزندانشان ویزای اقامت موقت خاص یا Special Temporary Resident Visa داده شود تا به آن‌ها بپیوندند. با اینکه حامیان این فراخوان زیاد بوده‌اند اما تا وقتی که مجلس عوام آن را در 23 سپتامبر تایید نکند به پارلمان نخواهد رفت.

 

دید کانادایی‌ها به مهاجرت همچنان مثبت است و این نگرش در بین تمامی گروه‌های سنی وجود دارد اما بیش از همه جوانان کانادایی موافق استقبال از مهاجران هستند. اکثر کانادایی‌ها می‌گویند مهاجرت به ترمیم اقتصاد کانادا در بلند مدت کمک می‌کند. حدود 61 درصد موفق این هستند که مهاجرت به اقتصاد کانادا کمک می‌کند و 22 درصد هم بر این باورند که مهاجرت به ترمیم اقتصاد کانادا ضربه خواهد زد و 18 درصد هم گفته‌اند که نظری ندارند. پاسخ دهندگان منطقه‌ی آتلانتیک کانادا بیشترین تعداد موافق را داشته‌اند. دولت کانادا همچنین در پی استقبال از مهاجران در کانادای پساکروناست. اخیرا وزرای مهاجرت طی دیداری با هم به بررسی آینده‌ی مهاجرت پس از تمام شدن بحران کرونا پرداخته‌اند و در مورد اهمیت دانشجویان بین المللی و جذب مهاجر به مناطق روستایی کانادایی به بحث پرداخته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!