2024/03/28

دعوت از ۶۷ متقاضی در جدیدترین Tech Draw بریتیش کلمبیا

دعوت از ۶۷ متقاضی در جدیدترین Tech Draw بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیای کانادا در جدیدترین پذیرش مرتبط با برنامه‌ی مهاجرت استانی یا PNP که مورخ 8 سپتامبر برگزار شد از 67 متقاضی دسته‌های مهاجرتی اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا، Skilles Immigration (SI) و International Graduate برای تقاضا جهت انتخاب شدن از طرف استان دعوتنامه صادر کرد. حداقل امتیاز این متقاضیان 80 بوده است. گفتنی است اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا یکی از مسیرهای مهاجرت استانی در سراسر کاناداست که با سیستم اکسپرس انتری فدرال هماهنگ است. برنامه‌ی مهاجرت استانی بریتیش کلمبیا همچنان مشاغل حوزه‌های هتل‌داری، توریسم، خرده فروشی و خدمات شخصی را حذف می‌کند چرا که این در مشاغل از ابتدای همه گیری کرونا بیکاری گسترده وجود دارد.

 

سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته‌ی کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه‌ی کانادایی از سراسر جهان بر پایه‌ی امتیازات و معیارها مهاجر جذب می‌کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می‌شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه‌ی کار امتیازدهی می‌کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش‌ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می‌شود. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب می‌شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می‌کنند و بدین ترتیب در پذیرش بعدی اکسپرس انتری حتما از آن‌ها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد. اکثر استان‌های کانادا نیز از این سیستم برای مدیریت درخواست‌های انتخاب استانی استفاده می‌کنند.

 

متقاضیان برای دریافت دعوتنامه از طریق دسته‌ی اکسپرس انتری بریتیش کلمبیا می‌باید ابتدا در سیستم اکسپرس انتری فدرال پروفایل ایجاد کنند و در Skills Immigration Registration System (SIRS) ثبت نام کنند. استان بریتیش کلمبیا تا به اینجا در ماه آگوست 3 پذیرش برگزار کرده است که یکی از آن‌ها Tech Draw مورخ 11 آگوست بود. گفتنی است پذیرش‌های موسوم به Tech Pilot هفتگی برگزار می‌شوند و متقاضیان بر اساس عواملی نظیر تحصیلات، سابقه‌ی کار و تسلط بر زبان امتیاز دریافت می‌کنند. Tech Pilot در سال 2017 آغاز به کار کرده و اخیرا هم تا جولای 2021 تمدید شده است و هدف از آن جبران کمبود نیروی کار در بخش تکنولوژی بریتیش کلمبیاست. متقاضیان Tech Pilot از شرط داشتن پیشنهاد شغل دائمی و تمام وقت که در سایر زیرمجموعه‌های مهاجرتی بریتیش کلمبیا الزامی است معاف هستند. در عین حال باید جاب آفر حداقل یک ساله داشته باشند و زمانی که درخواست انتخاب شدن از طرف استان بریتیش کلمبیا ارائه می‌کنند باید از جاب آفرشان حداقل 120 روز تقویمی باقی مانده باشد.

 

شغل‌های واجد شرایط

در این صفحه فهرست کاملی از مشاغل واجد شرایط Tech Pilot آورده شده است؛ برخی از آن‌ها عبارتند از:

 

  • مدیران حامل‌های ارتباطات راه دور
  • مهندسان عمران
  • تحلیل‌گران سامانه‌ی داده‌ها و مدیران دیتا
  • مترجمین کتبی، مترجمین شفاهی (همزمان) و واژه شناسان
  • طراحان گرافیک
  • تکنیسین‌های سنجش سیستم‌های اطلاعات
  • تکنیسین‌های ضبط صوت و تصویر
  • مهندسین شیمی

استان بریتیش کلمبیا در پی آن است که کارآفرینان و نیروی کار ماهر در بخش تکنولوژی را از سایر کشورها جذب کند تا این بخش از اقتصاد رشد بیشتری داشته باشد و در نتیجه شغل‌های بیشتری برای اهالی بریتیش کلمبیا ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!