2024/04/16

مدت رسیدگی آنلاین به درخواست ویزاهای موقت و eTA تمدید شد

مدت رسیدگی آنلاین به درخواست ویزاهای موقت و eTA تمدید شد

اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اعلام کرده است که رسیدگی به درخواست‌های ویزای اقامت موقت (TRV) و مجوز الکترونیکی سفر یا eTAs در سال جدید میلادی ادامه خواهد یافت. دو دسته از متقاضیان به فهرست افرادی که از ارائه‌ی درخواست اقامت موقت خود به صورت الکترونیکی تعاف هستند افزوده شده است. طبق مقررات کنونی تمامی درخواست‌ها برای اقامت موقت، ویزای کاری کانادا و ویزای تحصیلی کانادا از جانب اتباع خارجی که در هنگام ارائه‌ی درخواست در خارج از کانادا هستند باید به صورت الکترونیکی ارائه شود.

 

افرادی که نمی‌توانند به دلیل معلولیت درخواست خود را به صورت آنلاین ارائه کنند نیز از این شرط معاف بوده و خواهند بود. از تاریخ اول اکتبر 2020 دو دسته‌ی جدید از متقاضیان اقامت موقت که در خارج از کانادا هستند از شرط ارائه‌ی درخواست به صورت آنلاین معاف خواهند بود. این دو دسته عبارتند از:

 

  • اتباع خارجی ساکن کشوری غیر از کانادا و نیز اتباع خارجی، پناهندگان و بی وطن‌هایی (افرادی که stateless هستند) که قادر به اخذ پاسپورت یا مدرک سفر از کشوری که شهروندش هستند نمی‌باشند؛
  • متقاضیان برنامه‌ی مهاجرتی Seasonal Agricultural Workers

رسیدگی به درخواست ویزای اقامت موقت

دولت کانادا گفته است که اولویت همچنان با افرادی خواهد بود که می‌توانند با وجود محدودیت‌های سفر به کانادا بیایند؛ دولت کانادا همچنین گفته است که درخواست‌های جدید و کنونی ملاحظه خواهند شد. تمام متقاضیان، حتی اگر از محدودیت‌های سفر معاف باشند، باید واجد شرایطی باشند که در قانون حمایت از پناهندگان و مهاجران درج شده است.  افرادی که قبل از محدودیت‌های سفر درخواست داده‌اند و مایل هستند در اولویت قرار داشته باشند می‌توانند از طریق ایمیل

IRCC.COVID-TravelExemptions-Exemptionsdevoyage-COVID.IRCC@cic.gc.ca

با اداره‌ی مهاجرت، شهروندی و پناهندگی تماس بگیرند و بیان کنند که واجد شرایط معافیت از محدودیت‌های سفر هستند و دلیل سفر غیرضروری‌شان به کانادا را همراه با مدرک قابل قبولی اعلام کنند.

 

اداره‌ی مهاجرت کانادا بیان کرده که گرچه اولویت همچنان با درخواست‌هایی است که متقاضیان آن‌ها از محدودیت‌های سفر به کانادا معاف هستند، به درخواست‌های آن دسته از متقاضیان ویزای اقامت موقت نیز که در اولویت نیستند رسیدگی می‌شود و مطابق با روند عادی رسیدگی به درخواست‌های اقامت موقت یا با درخواست آن‌ها موافقت می‌شود و یا خیر. اداره‌ی مهاجرت به متقاضیانی که با درخواست ویزای اقامت موقت آن‌ها موافقت شده اعلانیه‌ای می‌فرستند و به آن‌ها اطلاع می‌دهد که علی‌رغم تایید شدنشان محدودیت‌های سفر همچنان برقرار است و به آن‌ها توصیه می‌کند که به کانادا سفر نکنند.

 

تسریع رسیدگی به eTA

طبق مقررات کنونی متقاضیان همچنان می‌توانند درخواست مجوز الکترونیکی سفر خود را به صورت آنلاین ارائه کنند و رسیدگی به درخواست‌هایی که مستلزم بازبینی توسط مامور هستند تا جای امکان ادامه خواهد یافت. اداره‌ی مهاجرت کانادا روند رسیدگی به درخواست ‌eTA که مستلزم بازبینی از طرف ماموران هستند را تسریع می‌کند؛ بازبینی‌ها برای این انجام می‌شوند که مشخص شود آیا متقاضی واجد شرایط معافیت از محدودیت‌های سفر هست یا خیر. از افراد واجد شرایط دعوت می‌شود که خود را معرفی کنند و مدارک خود را نشان دهند و از طریق این فرم ثابت کنند که از محدودیت‌های سفر معاف هستند.

 

گفتنی است کانادا در اول جولای سال جاری فرایند رسیدگی آنلاین به درخواست‌های ویزای اقامت موقت و eTA را از سر گرفت. دو هفته‌ی پیش کانادا اعلام کرد که محدودیت‌های سفر را تا 31 اکتبر تمدید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!