2024/04/19

بهبود نرخ اشتغال مهاجران کانادا در ماه سپتامبر

بهبود نرخ اشتغال مهاجران کانادا در ماه سپتامبر

تعداد مهاجرانی که در ماه سپتامبر به بازار کار کانادا پیوستند افزایش داشته است. طبق جدیدترین نظرسنجی از بازار کار کانادا که توسط Statistics Canada  منتشر شده است نرخ اشتغال کانادا در ماه سپتامبر 2.1 درصد افزایش داشته است. این در حالی‌ست که نرخ اشتغال کانادا در ماه آگوست 1.4 بوده است. داده‌های این گزارش بین 13 تا 19 سپتامبر از بازار کار کانادا جمع آوری شده است. نرخ اشتغال در کانادا هم اکنون در محدوده‌ی 3.7 درصد نرخ پیش از کرونا قرار دارد. نرخ اشتغال در بخش‌های خدمات تغذیه، هتل و خرده فروشی‌ها همچنان کمتر از نرخ اشتغال سایر بخش‌های اقتصاد کاناداست.

 

نرخ اشتغال تازه‌واردترین مهاجران کانادا یعنی مهاجرانی که کمتر از 5 سال پیش به کانادا آمده‌اند، با 63.6 درصد به سطح پیشاکرونا رسیده است. علت رشد کند نرخ اشتغال این دسته از مهاجران این است که از زمان اعمال محدودیت‌های سفر، تعداد اندکی از مهاجران جدید به کانادا رفته‌اند. نرخ اشتغال مهاجرانی که کمتر از پنج سال قبل به کانادا آمده‌اند 1.7 درصد افزایش یافته است و در ماه سپتامبر به 57.8 درصد رسیده است. از سوی دیگر، نرخ اشتغال کارگران متولد کانادا با رشد 0.5 درصدی به 60 درصد رسیده است.

 

در گزارش Statistics Canada نوشته شده است که مهاجرانی که بیش از پنج سال قبل به کانادا مهاجرت کرده اند، نسبت به مهاجرانی که اخیرا به کانادا آمده‌اند بیشتر در مشاغلی شاغل هستند که کمترین تاثیر را از کرونا گرفته‌اند؛ در این گزارش همچنین آمده است که مهاجران بیشتر در بخش‌های سلامت و درمان، مددکاری، امور مالی، بیمه، املاک و اجاره‌ی خانه اشتغال دارند. گفتنی است Statistics Canada در گزارشی دیگر دریافته که مهاجران جدیدالورود به احتمال بیشتری در ماه مارس و آوریل شغل خود را از دست داده‌اند چرا که بازار از شغل کم مزدشان اشباع شده است. علاوه بر این، مهاجرانی که جدیدالورود هستند به تازگی شغل پیدا کرده‌اند و کارمندان تازه‌وارد هم بیشتر در معرض تعدیل نیرو هستند.

 

نرخ بیکاری کانادا و آمریکا یکسان است

وقتی نرخ بیکاری کانادا را با نرخ بیکاری آمریکا مقایسه می‌کنیم می‌بینیم که در ماه سپتامبر نرخ بیکاری هر دو کشور همسایه با 7.9 درصد برابر بوده است. نرخ بیکاری کانادا در ماه سپتامبر همچنان 3.3 درصد بالاتر از نرخ بیکاری قبل از کرونا بوده است. نرخ بیکاری آمریکا 4.4 درصد بالاتر از زمانی است که خبری از کرونا نبود. سپتامبری که پشت سر گذاشتیم نرخ اشتغال کانادا بیشتر از نرخ اشتغال آمریکا بود. نرخ اشتغال عبارت است از تعداد افراد شاغل به عنوان درصدی از جمعیت فعال در سن کار یک کشور. نرخ اشتغال کانادا در ماه سپتامبر با 59.7 درصد، 2.7 درصد کمتر از نرخ اشتغال ماه فوریه بوده است؛ از طرف دیگر نرخ اشتغال آمریکا با 56.6 درصد تنها 2 درصد کمتر از نرخ اشتغال ماه فوریه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!